جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

آبرسانی به بیرم‌، معطل چند صدایی در فارس!!

ماجرای غیزانیه فارس و آبرسانی به مردمش قصه نخ‌نما شده‌ای است که بارها و بارها به آن پرداخته‌ شده است. از روزهای گرم و طاقت‌فرسا و نبود آب مناسب تا…

ماجرای غیزانیه فارس و آبرسانی به مردمش قصه نخ‌نما شده‌ای است که بارها و بارها به آن پرداخته‌ شده است. از روزهای گرم و طاقت‌فرسا و نبود آب مناسب تا مشکلات گوارشی که سال‌هاست گریبان مردم بیرم و روستاهای اطرافش را گرفته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، حالا اما سال ۱۴۰۰ هم روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند و آنچه که باید، رخ نداده است، منظور همان آبرسانی به بخش بیرم و شهر و روستاهای اطرافش است که دغدغه چندین ساله مردم این خطه را سبب شده است. مردمی که ماه پیش با سیل و خرابی‌های ناشی از آن نیز گریبانگیر شدند.

سیلی که بسیاری از خانه‌ها را ویران کرد و وسایل زندگی را با خود برد و حالا مانده‌اند مردمی که چشم امیدشان به تصمیم‌های مسئولانی است تا شاید بتوانند دوباره به زندگی عادی‌شان بازگردند.

بخشدار بیرم اوضاع را خوب نمی‌بیند و از اتفاق‌هایی که نمی‌افتد سخن می‌گوید.

بامداد، اتفاقات و وعده و وعیدها را منحصر به کاغذ می‌داند و می‌گوید: به دلیل عدم تامین اعتبار طرح هنوز در مرحله مطالعاتی است و کار چندانی از پیش نبرده است.

ماجرا را از سوی نماینده مردم لار، گراش، خنج و اوز پیگیری کردیم.

حسین‌زاده از پیگیری کد ماده ۲۳ توسط نماینده لامرد و مهر خبر داد که در کنار پروژه بیرم آبرسانی خواهد شد و اظهار داشت: بر این اساس بخش هایی از لارستان شامل عمادشهر و بیرم، شهرستان گراش و بخش هایی از لامرد شامل علامرودشت، چاهورز و خیرگو در این طرح آبرسانی شوند.

وی افزود: بر این اساس طرح مطالعاتی مورد نیاز انجام شد و امروز مهمترین مشکل آبرسانی به این بخشها بحث مالی است که پیرامون آن جلساتی در شیراز با حضور معاون وزیر و رئیس کمیسیون عمران مجلس، معاون استاندار و غیره برگزار شده و راه حل‌های موقت شامل نصب آب شیرین کن در حال انجام است، اما ادامه پیگیری‌ها از تهران به اتفاق استاندار و برگزاری جلسه با وزیر نیرو به این منتج شد که با توجه به کد ماده ۲۳ قراردادهای لازم منعقد شود و با اضافه شدن سه بخش دیگر از لامرد، این کار تسریع شود.

چندصدایی، عامل کندی کار در پروژه‌ آب‌رسانی به بیرم

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه چندصدایی در فارس ما را از انجام کار دور کرده است، گفت: نکته اینجاست که تا بحث ایجاد مناقصه و انعقاد قرارداد و تجهیز کارگاه نیز پیشرفته ایم اما اجرای عملی همچنان در مرحله کاغذ است این راستا از وزارت نفت و دفتر ریاست جمهوری قول کمک گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، اوز، خنج و گراش ادامه داد: اما نکته اینجاست که شورای راهبردی آب استان همکاری خوبی نداشته و به جای نگاه مردمی تنها نگاه اقتصادی دارد به‌گونه‌ای که در این شورا نماینده لارستان با وجود این که نماینده مردم منطقه است حق اظهار نظر ندارد، لذا این چند صدایی در فارس سبب شده است که پروژه پیشرفتی نداشته باشد.

وی افزود: بنابراین پیگیری‌های ما همچنان ادامه دارد تا کار به نتیجه برسد اما لزوم اتحاد مسئولان در اجرایی شدن سریع‌تر پروژه‌ها باید در اولویت باشد.

بروز سیل در ابن مناطق مشکل دیگری است که طی یک ماه اخیر مردم را دچار آسیب‌ها و مشکلات بسیار کرد.

سیلی که در پی آن خرابی‌های بسیاری به بار آمد و بسیاری از منازل تخریب شد از این رو و در پی حضور میدانی مسئولان در منطقه مبالغی وام جهت کمک به ساخت و بازسازی این مناطق تخصیص داده شد اما مبلغ وام‌ها پس از چند روز کاهش یافت که با توجه به هزینه بالای ساخت و ساز اعتراض نردم را در پی داشت.

نماینده لارستان در این باره توضیح داد: با اعلام سازمان هواشناسی نامه‌نگاری‌های شروع شد و ببنیادهای مختلف از جمله بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان را به خط کردیم و پیگیری‌های لازم در جهت کمک به مردم و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی اتفاق افتاد.

حسین‌زاده افزود: حضور میدانی و بسیارخوب مدیران مختلف، وزیر کشور، وزیر نیرو و بازدید کوچه به کوچه را داشتیم و طی این بازدیدها مصوباتی نیز انجام شد و‌مدیریت بحران استانداری در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مصوبات است.

وی ادامه داد: هلال احمر، بنیاد برکت، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان حضور میدانی خوبی داشتند و تخصیص وام برای خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در حال انجام است که تین وام‌ها برای خانواره شهدا و افرادی که جهیزیه‌شان را آب برده است ویژه‌تر دیده‌ایم.

او با اشاره به اینکه در حال مذاکرده برای انجام اتفاقات ویژه هستیم، یادآور شد: اقدامات مقدماتی برای بازسازی شهر انجام شده است و جا دارد از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و به‌ویژه شهرداری شیراز که به محض درخواست ماشین‌الات خود را برای کمک به منطقه فرستاد تشکر و قدردانی کنیم.

این نماینده مجلس همچنین از بسیجیان و جهادگرانی که از ابتدا تا انتهای سیل در این مناطق حضور داشتند و همچون همیشه در کنار مردم بودند و به یاری آنها شتافتند بسیار تشکر و درددانی کرد و گفت: شاید اگر بسیجیان جهادگر نبودند این اتفاقات به گونه دیگری رقم می‌خورد لذا از آنها سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم با پیگیری مصوبات اتفاقات خوبی در منطقه رقم بخورد.

او افزود: بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیارد تومان برای سیل جنوب استان کمک کرد که مبلغ ۵ میلیارد تومان با دستور وزیر کشور فقط به بیرم‌ختصاص یافت.

حسین‌زاده همچنین در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر کاهش مبلغ وام ساخت مسکن در این مناطق گفت: ما با مردم حق می دهیم و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت بسیار پایین است اما ظرفیت ها هم محدود است؛ چرا که پس از فارس، کرمان نیز دچار شرایط حادتری شد و تخصیص ها کاهش یافت؛ لذا مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان به ۲۱۰ میلیون تومان کاهش یافت.

او با اشاره به اینکه ستاد بحران خانه های نیازمند به بازسازی را تشخیص داده است، افزود: حدود ۸۰۰ خانواده شهری و ۱۰۰ خانواده روستایی نیاز به بازسازی دارند که کمبود نقدینگی را با کمک گرفتن از بنیادهای یاد شده جبران خواهیم کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آبرسانی به بیرم‌، معطل چند صدایی در فارس!!”

  1. از لارستان کهن گفت:

    برادر جان دولت پول واعتبار ندارد ومشکلات در همه استانها وابعاد وجود. دارد اما تا دلت بخواهد وعده می دهند وعملی نمیشود علت آن هم بی پولی دولت است والسلام

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین