یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پنج پروژه عمرانی شاخص گراش نیازمند تأمین اعتبار

فرماندار گراش فارس گفت: برای تکمیل و اتمام پنج پروژه شاخص و تاثیرگذار در توسعه این شهرستان جنوبی به رقمی افزون بر سه هزار میلیارد ریال نیاز است. به گزارش…

فرماندار گراش فارس گفت: برای تکمیل و اتمام پنج پروژه شاخص و تاثیرگذار در توسعه این شهرستان جنوبی به رقمی افزون بر سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش میلاد لارستان، مجید غلام پور درحاشیه بازدید احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از برخی طرح های عمرانی و زیربنایی نیمه تمام گراش اظهار داشت: انتظار می رود که این سازمان در تامین بخشی از میزان اعتبار مورد نیاز این طرح ها شهرستان گراش را یاری دهد.

وی بیان کرد: برخی از این طرح ها در حالی فرسایشی شده اند که از شروع عملیات اجرایی آنها بیش از یک دهه می گذرد و دلیل اصلی در رکود و توقف و کندی روند اجرای آنها هم کمبود اعتبار بوده است.

وی یکی از این طرح های مهم و شاخص در شهرستان گراش را شامل جاده اصلی چَک چَک (گراش به لامرد)عنوان کرد و گفت: این پروژه از ۱۰ سال پیش و در اواخر دولت دهم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

غلام پور ادامه داد: بهره‌ برداری از این محور به عنوان تنها راه ارتباطی مستقیم مرکز شهرستان به مراکز بخش‌ها و روستاهای تابعه یکی از خواسته‌های دیرینه و به حق مردم شهرستان است و ضرورت دارد با تامین اعتبار مورد نیاز نسبت به احداث آن تسریع شود.

وی تنها راه مستقیم دسترسی بخش‌ها و روستاهای تابعه گراش به مرکز شهرستان رااز طریق محور چک چک عنوان کرد و اظهار داشت: اجرایی شدن محور گراش – چک چک حدود ١٣ کیلومتر از جاده ۴۸ کیلومتری گراش به سمت لامرد را کاهش و همچنین راه دسترسی بخش‌ها و روستاهای تابعه به مرکز شهرستان را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

فرماندار گراش افزود: تونل شهدای خلیج فارس به طول ٨٦٠ متر در حد فاصل شهر اَرَد به سمت فداغ بر روی گردنه بالنگستان واقع شده است و در حقیقت با بهره برداری از این تونل علاوه بر گردنه سخت گذر بالنگستان ١٣ کیلومتر از مسیر هم کاهش می یابد.

غلام پور همچنین پروژه مجتمع ادارات گراش پس از ۱۶ سال از آغاز عملیات اجرایی آن را هم از دیگر طرح های نیمه تمام اما شاخص در سطح شهرستان دانست و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح همچنان کمتر از ۴۰ درصد گزارش شده است.

وی بیان کرد: در طراحی و پیش بینی اولیه احداث این مجتمع ۱۵ اداره به صورت تجمیعی در آن مستقر خواهد شد که بدون شک در زمینه خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه های آنها تاثیر فراوان خواهد داشت.

غلام پور اضافه کرد: ساخت تنها زمین چمن مصنوعی در شهر گراش نیاز جوانان است که زیرسازی آن انجام شده است و نیاز است ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل زمین چمن مصنوعی اختصاص پیدا کند.

وی خواستار توجه و اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کمک های در سطح ملی برای تامین اعبتار مورد نیاز این طرح ها شد و گفت: خیرین و نیک اندیشان شهرستان که تاکنون در اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی و زیربنایی همکاری و مشارکت فعال داشته اند، چنانچه همراهی سازمان برنامه و بودجه و کمک های دولتی را در این پروژه های شاخص شاهد باشند باز هم می توان به کمک های آنها امیدوار بود.

وی گفت: نیک اندیشان گراش با اینکه همواره در اجرای بخش عظیمی از هزینه های اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی همراه و همگام دستگاه های دولتی بوده اند اما تاکید ودرخواست آنها این است که ادامه همکاری آنها منوط به مشارکت و ورود جدی و بیش از پیش مجموعه دستگاه های دولتی در سطح استان و ملی است.

احمد علی افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین در بازدید از این پروژه ها گفت: این طرح ها تاثیر شگرفی در امر توسعه ای شهرستان گراش و همچنین از ضروریات اساسی در امر خدمت رسانی به مردم این خطه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بدون شک تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت که البته برخی از آنها همچون بسیاری از پروژه های سنگین در دیگر مناطق استان فارس نیازمند بررسی بیشتر و گرفتن ردیف های ملی هستند.

او گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس هم اینک بررسی تمام پروژه های شاخص و تاثیرگذار در امر توسعه و تاثیرگذار استان را در دستور کار جدی قرار داده است.

افکاری بیان کرد:با بازدید میدانی و نزدیک میزان پیشرفت فیزیکی ، اعتبار مورد نیاز ،موانع و مشکلات و دلایل رکود و توقف این طرح ها مورد بازنگری و بررسی جامع قرار خواهد گرفت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین