جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

شهرداری و شورای شهر لار به سرمایه‌گذاران طرح پیشنهاد کنند

برای ترغیب سرمایه گذاران و همچنین سهولت در دسترسی اطلاعات درخصوص نیازهای شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار با تهیه بسته پیشنهادی، زمینه را برای انجام سرمایه‌گذاری‌های هدفمند فراهم…

برای ترغیب سرمایه گذاران و همچنین سهولت در دسترسی اطلاعات درخصوص نیازهای شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار با تهیه بسته پیشنهادی، زمینه را برای انجام سرمایه‌گذاری‌های هدفمند فراهم کنند.

به گزارش میلاد لارستان، انجام سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مورد نیاز می‌تواند علاوه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، منجر به هدایت صحیح سرمایه‌ها و رفع سریعتر مشکلات و کمبودها شود.

شهر لار با توجه به گستردگی و همچنین رشد جمعیتی آن، قابلیت مناسبی برای اجرای طرح‌های بزرگ و کوچک در کوتاه مدت و بلندمدت دارد.

بسیاری از مشکلات در سطح شهر دیده می‌شود و اغلب مدیران نیز به آن واقفند اما به جهت مسائل بودجه‌ای اکثر قریب به اتفاق آن و صدالبته برخی طرح‌ها سالها برزمین مانده است.

خوشبختانه مردم لارستان به جهت دیدگاه اقتصادی و ارتباط با کشورهای مختلف، دارای افکاری باز و نو هستند و به همین دلیل است که از گذشته دور همگام با دولت و مسئولان یا شاید پیش‌روتر از آنها درصدد مشارکت در اجرای طرح‌های عام المنفعه هستند.

شوربختانه در بسیاری از موارد دیده و شنیده می‌شود که سرمایه‌های خیرین یا حتی سرمایه‌گذاران خصوصی در زمینه‌هایی هزینه می‌شود که رفع کننده مشکلات نیست و مهمترین دلیل آن عدم اطلاع سرمایه‌داران از نیازهای شهر است.

شهرداری و شورای اسلامی شهر لار می‌توانند با بهره‌گیری از ایده جوانان، تحصیل‌کردگان، نخبگان و مسئولان، با تهیه بسته‌هایی پیشنهادی و البته کارشناسی‌شده، طرح تحول کوتاه مدت و بلندمدت در راستای نیازسنجی متناسب با شهر لار برای معرفی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حتی خیرین ارائه دهند.

در این بسته‌ها پیشنهادی می‌بایست اطلاعات دقیقی از کمبودها و نیازهای شهر نظیر محل اجرا، بودجه مورد نیاز تقریبی، تسهیلات و امتیازات تشویقی، میزان اشتغالزایی، زمان بازگشت سرمایه و غیره در آن سنجیده شود.

براساس دیدگاه نگارنده، از جمله طرح‌هایی که می‌توان به سرمایه‌گذاران در قالب بسته‌هایی پیشنهاد داد عبارتنداز؛ خرید دستگاه‌های جدید بازی برای پارک شهر، احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، امتیاز خودروهای حمل‌ونقل عمومی، تملیک اختصاصی خانه‌های تاریخی با هدف ایجاد بوم‌گردی سنتی و بازسازی آنها، مشارکت در طرح استفاده از ظرفیت پارک جنگلی، ساخت پارک‌های سرپوشیده و باز خصوصی، تکمیل ترمینال مسافربری، بازیافت زباله، تولید نهال یا گل های فصلی، طراحی المان های بومی و غیره اشاره کرد.

موفقیت این طرح در گرو دوری از بروکراسی اداری و ایجاد میز خدمت مخصوص و حتی تعیین فرد یا کارگروهی به منظور همراهی و اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین