جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

آئین تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی لارستان برگزار شد

  با حضور امام جمعه لار، نماینده مردم، فرماندار ویژه لارستان و جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس؛ فرماندهی جدید انتظامی لارستان معرفی شد. به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با…

 

با حضور امام جمعه لار، نماینده مردم، فرماندار ویژه لارستان و جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس؛ فرماندهی جدید انتظامی لارستان معرفی شد.

به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور امام جمعه لار، سردار ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس، نماینده مردم لارستان، خنج ، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، اعضای شورای تامین، امام جمعه بیرم، فرماندهی قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس، مسئولین ادارات و جمعی از معتمدین، خیرین، افسران و درجه‌داران؛ سرهنگ سید محمد یوسفی بعنوان فرماندهی جدید انتظامی لارستان معرفی شد.

 

امکانات امنیتی موجود در لارستان با توجه به اهمیت آن بسیار کمتر است

در این مراسم مام جمعه لارستان با بیان اینکه یکی از نکاتی که رهبری بر آن تاکید دارند جهاد تبیین است اظهار داشت: نیروی انتظامی قبل از انقلاب اسلامی ماهیتش این گونه بود که برای تامین امنیت یک قشر خاص معنا داشت و امنیت سایر مردم برایشان مهم نبود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره اینکه امنیت در زمان پهلوی شامل امنیت سران مملکت و افراد دارای نفوذ می شدو در آن زمان امنیت مناطق مرزی به دست افراد باج گیر و گردن کلفت بود و آنها بودند که عیار امنیت را تعریف و ماهیت آن را مشخص می کردند، افزود: اگر مردم تحت ظلم و جنایت واقع می شدند به خواسته آنها هیچ توجهی نمی شد.

وب با اذعان به اینکه امنیتی که الان ایجاد شده حاصل خون شهدای بسیار زیادی است، تصریح کرد: فعالیت نیروهای نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت محدود به جای خاصی نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروزه در جامعه اسلامی حتی یک فرد عادی می تواند از بالاترین مقام های کشور شکایت نماید و به شکایت او رسیدگی خواهد شد، خاطر نشان کرد: امروز امنیت ما امنیت یک قشر خاص نیست بلکه امنیت برای همه مردم است.

وی تاکید بر اینکه مسئله امنیت بستری برای همه گویش هاست و تمام بخش های مملکت را شامل می شود، ادامه داد: در شهرستان لارستان خدماتی که نیروی انتظامی صورت می دهد یک خدمت استانی و ملی است و فقط برای شهرستان نیست.

امام جمعه لار با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، قاچاق دام و انسان و وجود مسیر ترانزیتی لارستان باعث شده که موضوعات ملی در شهرستان لارستان اهمیت پیدا کند، عنوان کرد: متاسفانه امکانات امنیتی موجود در لارستان با توجه به اهمیت آن بسیار کمتر است و باید این امکانات تقویت شود.

وی اضافه کرد: با تقویت تجهیزات امنیتی در لارستان بار کاری از روی استان و کشور نیز برداشته خواهد شد.

 

تأمین منازل سازمانی دغدغه کارمندان ادارات در لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تجلیل از خدمات شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی، با بیان اینکه لارستان گلوگاه جغرافیایی در جنوب فارس محسوب می‌شود و دقیقاَ محل تلاقی ۳ استان مهم هرمزگان، کرمان و فارس است، اظهار داشت: در دوران بروز ناامنی در کشور افغانستان ۴ شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز تحت تأثیر مهاجرت غیرقانونی و قاچاقی افاغنه قرار گرفتند که خوشبختانه با مدیریت قوی نیروی انتظامی این مهم مهار شد.

حسین حسین‌زاده با بیان اینکه نیروی انتظامی را به دلیل ارائه خدمات گسترده و متنوع در حوزه مرزها و راه‌ها تا حفاظت از شهرها و امنیت همیشه در معرض آسیب بوده است، افزود: شهادت ناجوانمردانه اخیر یکی از مأموران انتظامی در استان فارس، قلب همه ایرانیان را به درد آورد و این اتفاق موجب آن شد تا مجلس شورای اسلامی قانون بکارگیری سلاح را مورد بازنگری قرار دهد.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و نظام اسلامی، تصریح کرد: الگوی ما باید سردار شهید سلیمانی باشد که عاشقانه و خالصانه مردم را دوست داشت و خدمت می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی می‌بایست از گذرگاه سنتی عبور کند و هوشمندسازی را مدنظر قرار دهد، خاطر نشان کرد: در این زمینه نیازمند حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌های دولتی و مجلس است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت‌های همه جانبه از سوی خود در راستای تقویت نیروی انتظامی‌، تأکید کرد: به لحاظ تجهیزات و امکانات باید رسیدگی شود.

حسین‌زاده تأمین منازل سازمانی را یکی از دغدغه‌های کارمندان حوزه انتخابیه برشمرد و یادآور شد: امید می‌رود با همدلی و وحدت مسائل و کمبودها را رفع کرد.

 

نیروی انتظامی مظهر اقتدار داخلی ایران است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در اقتدار انقلابی نیازی برای دیدن مسئول نیازی به واسطه نیست، گفت: مسئولی انقلابی آنچه می تواند و در توان دارد برای مردم انجام می‌دهد.

داریوش دهقان با بیان اینکه اقتدار انقلابی دارای اُبهت است و اُبهت آن اخلاق نیکو، اعمال قانون و غرق در خدا شدن است، افزود: از مدیر انقلابی نباید کسی بترسد بلکه مردم و ارباب رجوع می‌بایست با مسئول احساس راحتی کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نمونه بارز یک مدیر انقلابی مقتدر بود که در برابر مردم متواضع اما در کارها بسیار جدی بود، تصریح کرد: اسم سردار سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت اما نام او در میان مردم باعث آرامش می‌شد.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه مدیر انقلابی در بین مردم است و کار آنها را رواج می دهد، خاطر نشان کرد: اعمال قانون می‌بایست با اخلاق نیکو صورت گیرد.

این مسئول یکی از نهادهای مقدسی را که زیر بمب‌باران دشمن قرار دارد را نیروی انتظامی دانست و عنوان کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار داخلی ایران است و دشمن چون از بیرون نتوانسته به کشورمان ضربه بزند، به فکر ضربه زدن از داخل است که از این زمینه‌ها، تضعیف اقتدار و امنیت کشور است.

وی بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را ناشی از عوامل مختلف برشمرد و یادآور شد: بروز برخی رفتارهای بد اجتماعی ناشی از بدرفتاری از سوی بعضی از مسئولان یا بزرگ یک منطقه است.

 

لارستان بزرگ در زمره شهرستان های مهم فارس محسوب می شود

در پایان جانشین نیروی انتظامی استان فارس در سخنانی با بیان اینکه لارستان بزرگ جزو شهرستان های مهم استان محسوب می شود و برای انتخاب مسئول نیروی انتظامی لارستان با حساسیت خاصی این انتخاب صورت گرفته است، گفت: لارستان جزو امن ترین شهرستان های استان با توجه به آمارها به حساب می آید.

سرهنگ یوسف ملک پور با اشاره به اینکه مردم در لارستان در بحث طرح مکنا کمک کننده به نیروی انتظامی بوده اند و باعث افزایش امنیت شده اند، افزود:مردم در ایام کرونا به صورت خودجوش به یکدیگر کمک می کنند و همیشه پای انقلاب بوده اند.

وی با اذعان به اینکه حق این مردم است که به آنها به خوبی خدمت شود و باید به آنها بهترین خدمات بدون منت ارائه شود، تصریح کرد: در ناجا در بحث خدمات رسانی یک حساسیت ویژه وجود دارد و سعی کرده ایم با ایجاد سامانه ها و پلیس هوشمند مراجعات به پلیس را کمتر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه پلیس هوشمند باید به مرحله ای برسد که هر کس نیاز به مراجعه به کلانتری دارد و شکایتی دارد با انجام یک پیامک اطلاع رسانی شود تا وقت مردم به هدر نرود، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما دشمن شناسی و ایجاد بصیرت در جامعه است.

ملک پور با اشاره به اینکه امنیتی که در کشور ایران ایجاد شده چیزی نیست که بصورت اتفاقی باشد بلکه برای آن خون های زیادی ریخته شده و افرادی طی سالها به مقام رفیع شهادت رسیده اند، عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک تهاجم ترکیبی علیه جمهوری اسلامی از سمت دشمن در حال رخ دادن است که باید مدیران ما دشمن شناس باشند تا در مقابل بایستند.

وی با بیان اینکه کشور ایران از ابتدای انقلاب با تهاجمات مختلفی روبرو بوده است، ادامه داد: بنا به فرمایش رهبری در بحث آسیب های اجتماعی ما ۲۰ سال غفلت کرده ایم.

جانشین فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در نبرد اطلاعاتی دشمنان هزینه های بسیار زیادی کرده اند که بتوانند با جمهوری اسلامی مقابله کنند اما الان به جایی رسیده ایم که دشمنان با یکدیگر متحد شده اند تا تهدیداتی علیه کشور ما به وجود آورند، گفت: امروز یکی از معضلات ما در بحث فضای مجازی است که اعتقادات مذهبی و باورهای دینی و خانواده ها را مورد هدف قرار داده است بعنوان مثال در شهر شیراز از ابتدای امسال بالغ بر ۷ هزار پرونده در حوزه پلیس فتا تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و کلاهبرداری های زیادی در فضای مجازی وجود دارد که در این خصوص باید به خانواده ها و جامعه آموزش های لازم داده شود، تاکید کرد: باید به مردم نحوه استفاده از فضای مجازی و آسیب های آن بیان شود.

به گزارش میلاد لارستان،در این مراسم از خدمات چندین ساله داود امجدی فرماندهی سابق انتظامی لارستان قدردانی شد.

در ادامه حکم انتصاب سرهنگ سید محمد یوسفی بعنوان فرمانده جدید انتظامی لارستان به وی تقدیم شد.

سرهنگ سید محمد یوسفی پیش از این فرمانده انتظامی نیریز را برعهده داشت و سرهنگ امجدی نیز بعد از ۳۰ سال خدمت، به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین