سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

درخواست مجدد امام جمعه لارستان برای ساماندهی پارک جنگلی لار

امام جمعه شهر لار از شهرداری لار و دیگر نهادهای متولی و منابع طبیعی لارستان خواست نسبت به ساماندهی و احیای پارک جنگلی شهر و با ایجاد سکوها و پیست…

امام جمعه شهر لار از شهرداری لار و دیگر نهادهای متولی و منابع طبیعی لارستان خواست نسبت به ساماندهی و احیای پارک جنگلی شهر و با ایجاد سکوها و پیست های پیاده روی و یا دوچرخه سواری و زیباسازی آن اقدام کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در آیین درختکاری در پارک جنگلی شهر لار اظهار داشت: خبرها و گزارش های رسیده حاکی از افزایش روزافزون پدیده شوم زمین خواری در لارستان است و نکته جالب توجه در این زمینه آن است که این افراد با شگردهای خاص و سازمان یافته اقدام به زمین خواری و یا کوه خواری می کنند.

وی گفت: برخورد دستگاه های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی و نهادهای متولی و نظارتی با غارتگران، چپاولگران و افرد سودجو که با اینگونه ترفندها و شگردهای خاص به دنبال دست اندازی به انفال و منابع زیست محیطی و طبیعی هستند محکم و مقتدرانه باشد. چندین مورد را به صورت مستقیم و مصداقی و با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستانی رصد کرده ام و با افراد خاطی هم برخورد شده است.

موسوی خرم بیان کرد: باید مراقب افرادی که با انواع شگردها و در قالب های  گوناگون به بیت المال و منابع زیست محیطی و طبیعی دست درازی می کنند باشیم؛ هم آنها را شناسایی کنیم و هم البته با برخوردهای قاطعانه زمینه بروز و جرات دست اندازی مجدد این زمین خواران را از آنها بگیریم.

امام جمعه لار گفت: باید فرهنگ سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی در سطح وسیعتری انجام شود و در کنار آن هم نظارت‌ها و آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به قوانین و مقررات نیز گسترش یابد.

وی گفت: بدون شک اداره منابع طبیعی به تنهایی توان مقابله با چپاولگران و غارتگران بیت المال بویژه در این سطح گسترده و با انواع شگردهای خاص را ندارد و هماهنگی بیشتری باید برای مقابله جدی با این پدیده شوم انجام شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با مصلحت گرایی اقدام به مبارزه با پدیده زمین خواری و متصرفان به زمین های ملی کرد، افزود: بیشترین تصرفات و مصداق‌های بارز زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمینهای ملی در شهر لار و اطراف آن گزارش می شود.

موسوی خرم گفت: البته آمارهای رسمی در سطح ملی هم حکایت از بروز این پدیده شوم و گاه با نفوذ و همراهی مستقیم و غیرمستقیم برخی نهادها در بروز پدیده زمین خواری در ابعاد گوناگون است که مسئولان امر تا حدودی به فکر اقدام‌های پیشگیرانه و جلوگیری از گسترش روز افزون این پدیده ناموزون و نامیمون افتاده‌اند.

موسوی خرم ادامه داد: حتی برخی زمین خواران پا را از کوه خواری و زمین خواری در سطح شهرها فراتر گذاشته و با خریداری روستاهای متروکه یا مزرعه هایی که چند خانوار بیشتر در آنها زندگی نمی کنند اقدام به احداث ویلاها و مجتمع های رفاهی و باغ ویلاهای تفریحی می کنند.

وی همچنین از شورای اسلامی و مدیریت شهری و مسئولان اجرایی لارستان خواست نسبت به ایجاد اماکن و مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری در شهر لار اقدام کنند.

وی از شهرداری لار و دیگر نهادهای متولی و منابع طبیعی لارستان خواست نسبت به ساماندهی و احیای پارک جنگلی شهر و با ایجاد سکوها و پیست های پیاده روی و یا دوچرخه سواری و زیباسازی آن اقدام کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین