شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختصاص اتوبوس آمبولانس به لارستان/امضاء قرارداد ساخت بیمارستان جویم

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه با رایزینی ها و پیگیری های فراوان و توجه وزارت بهداشت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بود…

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه با رایزینی ها و پیگیری های فراوان و توجه وزارت بهداشت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بود به این دانشکده و در فروردین امسال اختصاص یافت، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی در جنوب فارس به ویژه جاده لار- جهرم- بندرعباس و بستک- لار و ناایمن بودن جاده های اصلی بین شهرستانی، تجهیز و نوسازی ناوگان در حوزه مدیریت حوادث دانشکده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش میلاد لارستان، محسن سلمان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نداشتن طرح توجیهی در برخی طرح های حوزه سلامت در شهرستان لارستان هم اینک به عنوان یکی از چالش ها و مشکلات فرا روی این دانشکده محسوب می شود.

وی تصریح کرد: هر طرح بدون توجیه فنی و نیازسنجی مناسب علاوه بر هدر رفت هزینه ها سبب ایجاد برخی توقعات در عرصه سلامت نیز می شود؛ این درحالی است که اجرای طرح ها در این حوزه باید متناسب با شاخص ها و سطح خدمات عملیاتی شوند.

وی کلینیک صالح پور را مصداق عینی یکی از طرح های بدون توجیه وامکان سنجی مناسب در شهر لار عنوان کرد و گفت: همین امر یعنی نبود امکن سنجی اولیه و مناسب در اجرای طرح هم سبب فرسایشی شدن پروژه و همچنین تخصیص اعتبار و کمک وزارت بهداشت برای تجهیز امکانات این مرکز درمانی را هم با مشکل مواجه کرده است.

سلمان پور ادامه داد: هم اینک به دنبال روزنه ای برای توجیه دار کردن این پروزه درمانی که با مشارکت و همراهی خیرین و نیک اندیشان منطقه به مرحله بهره برداری رسیده، هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین یادآور شد: ما از همان روزهای آغازین و فعالیت در دانشکده با انبوهی از وعده های عملی نشده و قراردادهای انباشت شده از طرح های بهداشتی با خیرین منطقه مواجه شدیم که به نظر می رسد باید در زمینه توجیه و امکان سنجی آنها بازنگری اساسی انجام شود.

مجوز ماده ۲۳ برای پردیس دانشکده

وی در خصوص پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان هم گفت: مجوز ماده ۲۳ این پردیس البته طی یک فرایند طولانی با همکاری نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گرفته شده و بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اینک در ردیف ۱۹ قانون بودجه قرار گرفته است.

مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان پیش تر اعلام کرده بودند اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اجرای کامل فضاهای موجود این پردیس رقمی افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال است.عملیات اجرایی این سایت دانشگاهی که ۵۳ هکتار نیز وسعت دارد، از سال ۹۳ تاکنون و با همت و مشارکت فعال خیرین و نیک اندیشان این شهرستان آغاز شده است.

ساختمان ها و فضاهای فیزیکی موجود در این سایت شامل مجموعه ای کامل از بخش های مختلف از جمله اداری، دانشگاهی، آموزشی و بهداشتی، خدماتی و ورزشی است.

در این پردیس دانشگاهی همچنین بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع خوابگاه دانشجویی، ۸۵۰ متر برای ساختمان مجتمع فرهنگی ، هزار و ۴۰۰ متر برای ساختمان معاونت غذا و دارو ، سه هزارو ۲۰۰ متر مجموعه ستاد دانشکده و فضای اداری طراحی و پیش بینی شده است.

همچنین یک هزار مترمربع زیربنای آموزشگاه بهورزی و هزار و ۵۰ متر نیز برای ساخت استاد سرا که هم اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در این سایت طراحی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری این پردیس بسیاری از نیازها و خدمات بهداشی، درمانی و آموزشی در مناطق جنوبی استان فارس و حتی استان های همجوار را پوشش خواهد داد.

اختصاص اتوبوس آمبولانس

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گفت: با رایزینی ها و پیگیری های فراوان و توجه وزارت بهداشت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بود به این دانشکده و در فروردین امسال اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی در جنوب فارس به ویژه جاده لار- جهرم- بندرعباس و بستک- لار و ناایمن بودن جاده های اصلی بین شهرستانی، تجهیز و نوسازی ناوگان در حوزه مدیریت حوادث دانشکده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این مسئول اضافه کرد: ساخت بیمارستان جویم به مرحله اجرایی رسیده و قرارداد ساخت این بیمارستان با پیمانکار در روز ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به امضاء رسیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اختصاص اتوبوس آمبولانس به لارستان/امضاء قرارداد ساخت بیمارستان جویم”

  1. کارمند بیمارستان. اوز گفت:

    در مطالب دکتر سلمان پور خبری از شهرستانهای. اوز وخنج نیست آینگاری این مناطق زیر مجموعه این دانشکده نیستند. باید مسولین پاسخگو باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین