جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پرونده ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت‌دیده در سیل بیرم لارستان به بانک‌ها ارجاع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اقدام ها و فعالیت های ستاد بازسازی و دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در شهر سیل زده بیرم را رضایت بخش وجهادی توصیف کرد…

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اقدام ها و فعالیت های ستاد بازسازی و دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در شهر سیل زده بیرم را رضایت بخش وجهادی توصیف کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ پرونده مربوط به واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل دیماه ۱۴۰۰ در این منطقه به بانک های عامل معرفی شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، خلیل عبدالهی روز پنجشنبه در بازدید از شهر سیل زده بیرم در لارستان فارس اظهار داشت: بر اساس گزارش ستاد بازسازی در شهر بیرم و بازدیدهای میدانی از منازل مسکونی خسارت دیده برخی بانک ها از جمله تجارت و مسکن در پرداخت وام و بلاعوض به مردم و شهروندان خوب عمل کرده اند و مردم هم راضی بودند.

پرونده ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت‌دیده در سیل بیرم لارستان به بانک‌ها معرفی شد

وی تصریح کرد: برخی بانک ها نیز تا حدودی نسبت به تامین وثیقه و ضامن سخت گیری هایی دارند که انتظار است با توجه به شروع فصل گرما و تاکید مسئولان استانی و ملی برای تسریع و شتاب بخشی در ساخت و ساز منازل مسکونی مردم سیل زده نسبت به پراخت وام متقاضیان نیز همت کنند.

وی ابراز داشت: تاکنون ۲۰ منزل مسکونی هم تا مرحله سقف در حال احداث است و مابقی نیز در حال پی ریزی نقشه ، پی کنی و یا تا مرحله دیوارچینی در حال اجرا هستند.

عبدالهی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اینک آواربرداری از تمامی منازل مسکونی خسارت دیده از سیل بیرم اعم از تخریبی و یا تعمیری را انجام داده و تمامی مراحل نقشه برداری ساختمان و نظارت ها نیز به صورت رایگان است.

وی گفت: برای واحدهای مسکونی شهری و آنهایی که تخریبی هستند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶۰ میلیون تومان هم بلاعوض پیش بینی شده است و برای واحدهای مسکونی خسارت دیده در روستاها هم ۱۲۰ میلیون تومان وام و۵۰ میلیون تومان هم بلاعوض پیش بینی شده که به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس یادآور شد: یکی از دغدغه های خانواده های سیل زده مربوط به تامین مصالح ساختمانی از جمله سیمان بود که توافق نهایی برای تامین هشت تُن به ازای هر خانوار انجام شده است.

وی ادامه داد: سیمان مورد نیاز به میزان هشت تن بر اساس توافق انجام شده تا درب منزل مسکونی خسارت دیدگان سیل تحویل متقاضیان خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین