پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14
مسئولین علوم پزشکی لارستان :

 افزایش قیمت دارو، تغییری در پرداختی بیمارانی که با نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه می کنند، ایجاد نخواهد کرد.

 افزایش قیمت دارو، تغییری در پرداختی بیمارانی که با نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه می کنند، ایجاد نخواهد کرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم…

 افزایش قیمت دارو، تغییری در پرداختی بیمارانی که با نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه می کنند، ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر محمد اسعدیان معاونت غذا و داروی دانشکده با بیان این مطلب که اعتبار اختصاص یافته از سوی دولت جهت تهیه داروها ارز غیر ترجیحی و غیردولتی است اظهار داشت: ارز ترجیهیِ دولتی از روی برخی کالاها از جمله دارو برداشته شده اما به جای پرداخت از جیب مردم، تعهدات بیمه ای افزایش یافته تا اضافه مبالغ دارویی از سهم سازمانهای بیمه گر پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تعهد بیمه‌ها، بیماران می تواند داروهای مورد نیاز خود را با نسخه پزشک معالج و بر اساس تعرفه های بیمه ای بدون افزایش قیمت دریافت کنند. اما باید توجه داشته باشند در صورت خرید دارو بدون نسخه، قیمت داروها به شکل آزاد محاسبه می شود.

معاون غذا و دارو همچنین از تشدید نظارت و بازرسی های انجام شده بر داروخانه های منطقه خبر داد و تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف ناشی از عدم محاسبه بیمه ای نسخه یا گرانفروشی داروخانه ها، موارد را به اداره دارویی این معاونت گزارش کنید

بر همین اساس و مطابق موارد اعلام شده از سوی وزارت بهداشت  ۱۱۹ قلم از داروهای بدون نسخه مثل داروهای سرماخوردگی، برخی مسکن‌ها، ضد حساسیت‌ها و … تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و  هزینه دارویی بیمارانی که با نسخه مراجعه می‌کنند، ثابت مانده است.

در همین حال دکتر سلمان پور رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز با بیان اینکه  مردم قبل از پرداخت هزینه دارو، فاکتور رسمی ممهور از داروخانه دریافت کنند از بازرسان غذا و دارو  نیز درخواست نمود تا شماره ای در فضای مجازی جهت بررسی میدانی فاکتورها در اختیار مردم قرار دهند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین