پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

اسعدیان: در طرح دارویاب حدود 400 قلم دارویی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند

 معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه  با اجرای طرح دارویار وزارت بهداشت نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی جدید  تحت بیمه قرار گرفته اند اظهار داشت: حتی…

 معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه  با اجرای طرح دارویار وزارت بهداشت نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی جدید  تحت بیمه قرار گرفته اند اظهار داشت: حتی داروهای قبلی نیز تغییر قیمتی پیدا نخواهد کرد و فقط پوشش بیمه ای افزایش می یابد.

دکتر محمد اسعدیان در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه در خصوص طرح دارویار که در کشور نیز در حال اجراست جلسات متعددی در شهرستان گرفته شده و در کنار آن به طرق مختلف از جمله سایت دانشکده علوم پزشکی اطلاع رسانی صورت گرفته است اظهار داشت: بازرسی ها در این خصوص بصورت روزانه در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه در داروخانه‌ها پوستر طرح دارویاب در درب ورودی  نصب گردیده و  تا این لحظه هیچگونه مورد خلاف یا مشکل خاصی گزارش نشده افزود: در  پوسترها هم اعلام شده که همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله گران‌فروشی یا تفاوت قیمت به معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اطلاع دهند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در واقع در طرح دارویار اقلام دارویی زیادی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و دولت برای جلوگیری از قاچاق دارو ارز آن را برداشته و در اختیار بیمه ها قرار داده است افزود: در این طرح بیماران با مراجعه به اورژانس یا پزشک خانواده در نسخه خود دارو مورد نیاز خود را ثبت کرده و با همان قیمت قبل دارو را از داروخانه دریافت خواهند نمود،  اما اگر قرار باشد بیماری بدون ثبت دارو در نسخه و بصورت آزاد دارویی را خریداری نماید قیمت پرداختی دارو برای وی بین سه تا شش برابر قیمت قبل خواهد بود.

اسعدیان در پایان اظهار داشت: در مجموع با اجرای طرح دارویار وزارت بهداشت نزدیک به ۴۰۰  قلم(۳۶۶ قلم) داروی جدید  تحت بیمه قرار گرفته و حتی داروهای قبلی نیز تغییر قیمتی پیدا نخواهد کرد و فقط پوشش بیمه ای افزایش می یابد. همچنین به اطلاع همشهریان عزیز میرساند مرجع رسمی اعلام قیمت داروها که همه افراد میتوانند از آخرین قیمت داروی خود مطلع شوند، پایگاه اطلاعات دارویی کشور به آدرس irc.fda.gov.ir/nfi است.

ح/۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین