چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 20
امام جمعه لار با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب:

چرا دشمنان برای زنان ایران خواهان آزادی هستند و به پوشش زنان عربستان و دیگر کشورها کاری ندارند؛‌شبهات برای نسل جوان بازگو شود

 امام جمعه لارستان ضمن مرور سخنان مهم رهبری معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به موضوع حمایت از جوانان شهرستان در مسابقات ملی نیز اشاره نموده و…

 امام جمعه لارستان ضمن مرور سخنان مهم رهبری معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به موضوع حمایت از جوانان شهرستان در مسابقات ملی نیز اشاره نموده و از مسئولین خواستار حمایت مادی و معنوی از آنها شد.

به گزارش میلادرستان حجت الاسلام موسوی خرم  در نمازجمعه روز گذشته با بیان اینکه در هفته گذشته جلسه ای بین رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه سراسر کشور صورت پذیرفت اظهار داشت: رهبری معظم در این دیدار در رابطه با اهمیت نماز جمعه، ویژگی های آن و وظایف ائمه جمعه فرمایشاتی را بیان فرمودند.

امام جمعه لارستان با بیان بخش هایی از سخنان رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را بخاطر جایگاهی که دارد یک فریضه صد در صد استثنائی دانستند که هیچ چیز شبیه آن وجود ندارد و حتی نماز جمعه اهمیت آن بالاتر از حج می باشد.

وی با بیان اینکه رهبری فرموده اند این نماز جمعه محل ذکر، تجمع و دفاع از حریم مکتب اهل بیت و اسلام است اظهار داشت: در دوران کرونا نماز جمعه یکی از مراکزی بود که برای ساماندهی و تشویق مردم در مواجهه با این ویروس نقش داشت.

حجت الاسلام موسوی خرم با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند : خطیب نماز جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی و تبیین کننده مطالبات انقلاب است که یک مورد با اهمیت است افزود: از نگاه ایشان هنر بزرگ خطیب جمعه این است که مفاهیم معرفتی و انقلابی را متناسب با نیازهای روز بازتولید نماید. هنر امام جمعه این است که مسئله عدالت، استقلال، حمایت از مستضعفین و حمایت از شریعت را با بیان خود بازتولید نماید تا بدین گونه جوانان نیز این مسائل را درک نمایند.

وی در ادامه به بیان موضوع حجاب از نگاه رهبری معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه پرداخت که افزوده اند:‌ “در مورد حجاب گفته می شود که باید قانون حجاب در کشور که به تصویب رسیده است رعایت گردد و این در واقع دفاع از شریعت است در حالیکه در خارج ایران قانون منع حجاب به شدت رعایت و با حجاب مقابله می گردد.  دشمن بیان می کند که میخواهد آزادی را برای مردم ایران و زنان آن ایجاد نماید در اما باید گفت چرا این مسئله را برای زنان ایران خواهان هستند و کاری به پوشش زنان عربستان و کشورهای دیگر ندارند.

وی بیان داشت:‌رهبری معظم انقلاب هوشمندانه این سوال را مطرح نمودند که : “باید پرسید چرا دشمن می گوید فقط آزادی در ایران وجود ندارد. ما امروز با یک جنگ ترکیبی پیچیده دشمن مواجه هستیم که باید از ظرفیت های خود در مواجهه با آنها استفاده کرد.”

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ مراسمات مذهبی یکی از ظرفیت های ماست که ریشه در مسائل فطری ما دارد که باید از آن مانند مراسم عید غدیر بهره برداری شود. در حال حاضر نیز دهه اول محرم در پیشرو داریم. هدف اول امام حسین (ع) تبیین بود و پس از آن قیام کردن. باید در هیئات مذهبی رویکرد این باشد که در مورد جهاد تبیین صحبت شود.

امام جمعه لارستان افزود:‌ شعار امسال که در سایت رهبری نیز آمده امام حسین(ع) از تبیان تا قیام است. باید ما به سمتی برویم که بتوانیم نیازهای جوانان خود را در این جنگ تأمین نماییم. اگر به این نیازها پاسخ داده نشود دشمنان با روش غلط به آنها پاسخ خواهند داد. در تاریخ و در زمان صلح امام حسن(ع) چون مردم بصیرت نداشته و امام زمان خود را نشناخته بودند این اتفاقات از طریق معاویه رخ داد و منجر به صلح اجباری ایشان شد.

وی افزود:‌ رهبری معظم انقلاب به نکته مهمی در خصوص جوانان اشاره داشته اند که:” امروز فضای مجازی همان مکر گذشته را از طریق شایعات دروغ در حال انجام دادن است. باید از ظرفیت هیئات مذهبی و مراسم عزاداری استفاده گردد تا جوان امروز ما واکسینه شود. امروز باید شبهات را برای نسل جوان بازگو کرد.”

حجت الاسلام موسوی خرم به نقل قول دیگری از امام خامنه ای اشاره نموده و اظهار داشت:” وقتی جمع کثیری از مردم شهر برای نماز جمعه در جایی جمع می شوند این مکان می تواند قرارگاهی برای همه موضوعات مهم و مطرح یک جامعه باشد. ما نیز از همه نخبگان و مردم دعوت می کنیم تا نقطه نظرات و ایده های خود را اعلام نمایند.”

بخش پایانی صحبت امام جمعه لار به سخنان پایانی رهبری پرداخته شد که اظهار داشته اند: “قیام امام حسین(ع) در جهت جلوگیری از انحطاط بوده زیرا این انحطاط موجب از بین رفتن اسلام می شد. امام حسین (ع ) را فقط به جنگ روز عاشورا نباید شناخت بلکه آن فقط بخشی از جهاد امام حسین (ع) است بلکه ایشان را به تبیین و امر به معروف و نهی از منکر باید شناخت. حسین (ع) هم اهل شمشیر و قیام و هم تبیین گر مسیر سعادت بود.

امام جمعه لارستان در پایان ضمن تقدیر از جوانانی که در حوزه های مختلف فرهنگی و قرآنی و ورزشی حائز مقام های متعددی شده‌اند اظهار داشت:‌ تعدادی از جوانان برای درد و دل کردن به نزد بنده آمدند و بیان داشتند که در مسابقات استانی مقام آور بوده اند اما برای شرکت در مسابقات کشوری مشکل پرداخت هزینه دارند.‌ از مسئولین و خیرین شهرستان توقع می رود این جوانان را بصورت مادی و معنوی حمایت نمایند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین