جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری لار:

امیدواریم تا پایان سال کلنگ ایستگاه سوم آتش نشانی لار به زمین زده شود؛ نبود “خودرو نردبان” در لارستان واقعا خطرآفرین است

مسئول سازمان آتش نشانی شهرداری لار با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال کلنگ ایجاد ایستگاه سوم آتش نشانی لار جهت خدمت رسانی به اهالی مسکن مهر و مسکن ملی…

مسئول سازمان آتش نشانی شهرداری لار با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال کلنگ ایجاد ایستگاه سوم آتش نشانی لار جهت خدمت رسانی به اهالی مسکن مهر و مسکن ملی به زمین زده شود اظهار داشت: با توجه به انبوه سازی سالهای اخیر به صورت چندباره تاکید می نماییم که خودروهای آتش نشانی نردبان از اهم نیازهای آتش نشانی لار می باشد که متاسفانه با توجه به جمعیت به منطقه تخصیص داده نشده و این همت خیرین را نیز می طلبد. وی گفت: البته مسئولین دولتی نیز باید در این خصوص گام بردارند.

همزمان با روز جهانی اتش نشانی گفتگوی میلادلارستان با سعید منشی را در ادامه می خوانیم

۱ ) در ابتدا رزومه از فعالیت های خود را بیان نمایید. 

بنده سعید منشی متولد ۱۳۶۷ و از سال ۸۸ در اتش نشانی استخدام شدم تا سال ۹۵ به عنوان آتش نشان و مسئول شیفت و از سال ۹۴ همزمان با اتش نشان بودنم به عنوان کارشناس ایمنی و از بهمن ماه ۹۵ به عنوان مسئول اتش نشانی منصوب شدم و تا کنون در حال خدمت به همشهریان عزیز هستم. بنده دانش اموخته کارشناسی ارشد hse و ایمنی و پیشگیری  و لیسانس مکانیک و تاسیسات حرارتی برودتی می باشم.

۲) آیا حوزه خدمات رسانی اتش نشانی لار از نگاه کیلومتری (مساحت و شعاع ۱۸۰ کیلومتری که قبلا وجود داشت) افزایش یافته است؟

به واسطه اینکه سازمان آتش نشانی تنها سازمان در قسمت جنوب استان فارس هست حوزه خدمات رسانی این سازمان تا شعاع ۱۸۰ کیلومتری هم شامل می شود ولی صرفا  به درخواست هایی که از طرف فرمانداری ارائه می گردد تا این مسافت امدادرسانی صورت می گیرد.

۳) تجهیزات و ساختمان های موجود در آتش نشانی لارستان چگونه است؟

سازمان آتش نشانی در حال حاضر دارای دو ایستگاه و سی نیروی عملیاتی است. همچنین ۸ خودرو اطفا حریق در اختیار ماست که شهرقدیم و شهرجدید و خور را پشتیبانی می نماییم. همچنین اتش نشانی لار نقش نیروی پشتیبانی برای شهر لطیفی نیز دارد.

۴) سال ۱۴۰۰ شهردار لار در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور خواستار تخصیص خودرو اتش نشانی شده بود. این موضوع به کجا رسیده؟
در مورد تخصیص خودرو آتش نشانی اقدامات اداری و درخواستی صورت گرفته و منتظر اعلام هستیم که ان شاالله امیدواریم لار را شامل سهمیه دانسته و این اتفاق صورت پذیرد.

۵)  با توجه به مجهز شدن اورژانس لازستان به اتوبوس امبولانس چه همکاری های بیشتری در این زمینه با اتش نشانی میتوان عنوان نمود؟
واقعا کمبود این خودرو در لار احساس می شد که با پیگیریهای صورت گرفته توسط مسئولین دانشکده علوم پزشکی لارستان این اتفاق خوشایند صورت پذیرفت. اگر حادثه ای با مصدومین زیاد اتفاق بیافتد اتوبوس آمبولانس تاثیر زیادی در کار می تواند داشته باشد که امیدواریم این حوادث رخ ندهد.

۶)  داستان تخصیص خودرو نردبان به آتش نشانی شهرداری لار با توجه به گسترش ساختمان های چند طبقه در شهر و منطقه به کجا انجامید؟

به شخصه از زمانی که مسئولیت آتش نشانی لار را بر عهده گرفتم مرتبا در تمام دجلسات و نامه نگاری ها درخواست خودرو نردبان اشاره داشته و خواهم داشت تا این اتفاق صورت گیرد. واقعا در شهر لار به واسطه انبوه سازی هایی که انجام گرفته و پراکندگی و گسترش شهرنشینی که وجود دارد جای خالی این نوع خودرو داحساس می شود و بعضاً در برخی حریق هایی که اتفاق می افتاد امدادرسانی را به موقع صورت میدهیم اما اگر حریق در ارتفاع صورت پذیرد بدلیل نبود خودرو نردبان کمی با کندی مواجه می شویم.

البته ساختمان های با سه طبقه به بالا را مکلف نموده ایم که تجهیزات آتش نشانی را بصورت کامل دارا باشند و زمانی پایان کار خواهند گرفت که این تجهیزات چک‌شود. از خیرین محترم خواستاریم که بحث آتش نشانی را نیز جدی بگیرند. البته از خیر توقع نداریم که تمام هزینه ها را متحمل شود زیرا وظیفه ادارات دولتی نیز هست که این کار را صورت دهند اما به واسطه مبلغ بالای خودرو نردبان این خودرو به شهرهای کوچک تخصیص داده نمی شود و این می طلبد که از خیرین درخواست کنیم که در تهیه خودرو نردبان ما را یاری نمایند زیرا شهر لار در زمان بحران و حوادث پشتیبان چندین شهر و شهرستان می باشد.

۷) ایا خودروهای اتش نشانی لار جوابگوی عملیات هستند؟

نسبت به استانداردها و سیستم ها و شعاع پوششی عملیاتی، طبق استاندارد خودرو وجود دارد اما به واسطه پراکندگی شهری لار ما نیازمند ایستگاه سوم هستیم که کارهای اولیه ای صورت گرفته شده و زمین برای آن مشخص شده است. امیدواریم در ادامه با انجام کارهای اداری عملیات ساخت آن نیز شروع گردد. ان شاالله پس از ساخت، تامین خودروهای عملیاتی نیز اتفاق خواهد افتاد و لار دارای سه ایستگاه عملیاتی آتش نشانی خواهد شد تا پوشش دهی های بهتری صورت .پذیرد.

۸)  ایجاد پایگاه های جاده ای اتش نشانی در لارستان با توجه به گستردگی شهرستان ایا در دستور کار و نیاز است؟ ایجاد یک پایگاه در محدوده میدان امام رضا(ع) لار به کجا انجامید؟

این وظیفه تا رسیدن نیروهای آتش نشانی به هلال احمر محول شده است که آموزش های اولیه در خصوص اطفا حریق به نیروهای هلال احمر داده شده و یک سری تجهیزات اولیه در اختیار آنها قرار گرفته تا کارهای اولیه لطفا حریق را صورت دهند. در خصوص ایجاد پایگاه در محدوده میدان امام رضا (ع) همانگونه که گفته شد کارهای اولیه آن صورت گرفته و هدف پوشش دهی مسکن مهر و مسکن ملی است که امیدواریم تا آخر سال کلنگ زنی آن صورت پذیرد.

۹- مهمترین نیاز اتش نشانی لار در حال حاضر؟

همیشه گفته شده و باز می گویم که نیازمند خودرو نردبان دار برای آتش نشانی هستیم . همچنین نیازمند خودروهای پیشرو برای انجام اقدامات اولیه تا رسیدن نیروهای پشتیبان هستیم. خودروهای آتش نشانی از رده خودروهای سنگین است به همین دلیل خودروهای سبک پیشرو می تواند در اجرای عملیات ها ما را یاری نماید.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “امیدواریم تا پایان سال کلنگ ایستگاه سوم آتش نشانی لار به زمین زده شود؛ نبود “خودرو نردبان” در لارستان واقعا خطرآفرین است”

  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین