شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

قالیباف: نتیجه حکمرانی صحیح، انتفاع مردم است؛ فاز دوم آلومینیوم جنوب در لامرد راه اندازی میشود؛ انتقال آب به فارس مدنظر است

رئیس مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه هفته گذشته به لامرد سفر کرده بود، ضمن شرکت در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر از پروژه های نیمه تمام…

رئیس مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه هفته گذشته به لامرد سفر کرده بود، ضمن شرکت در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر از پروژه های نیمه تمام و در دست اجرا در این منطقه نیز بازدید نموده و دستورات لازم را صادر نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس  محمدباقر قالیباف، شامگاه پنج‌شنبه در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر، گفت: خوشبختانه در آغاز ماه ربیع و بعد از ۲ ماه عزاداری در ایام محرم و صفر و همزمان با هفته دفاع مقدس که یادآور فرهنگ جهاد و شهادت، سربلندی و عزت و افتخار ملت ایران است، توفیق دارم در جمع گرم و صمیمی مردم شهرستان‌های لامرد و مهر حضور داشته باشم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از سوی غرب و اروپا مورد حمله قرار گرفته بودیم، گفت: هواپیما‌های میراژ فرانسه و موشک‌های هوا به دریای آن‌ها برای زدن نفتکش هایمان و فلج کردن اقتصاد ما در جنگ و همچنین سایر تجهیزات زمینی، هوایی و دریایی که شوروی از آن‌ها حمایت می‌کرد علیه ما استفاده می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع نیروی انسانی کشور‌های مختلف و امکانات، پول و ثروت بعضی کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای علیه کشورمان استفاده می‌شد و به معنای واقعی شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در مقابل دینداری یک ملت و انقلاب اسلامی بایستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصاویر نشان داده شده از روز‌های اعزام مردم لامرد و مهر به جبهه‌های جنگ افزود: این تصاویر نمادی از عظمت انقلاب اسلامی و نمادی از اینکه مردم در اوج مشکلات اینگونه به میدان جنگ می‌روند است. در آن دوران جوانان، نوجوانان، پدر و پسر، خانواده‌ها، همسران و خانواده‌های آن‌ها از جنگ پشتیبانی کردند.

وی با اشاره اهمیت درک و باور فرهنگ ما می‌توانیم به بیان مصداقی در یک نقطه جغرافیایی یعنی شمال و جنوب اتوبان کرج در تهران که محل قرار گرفتن مجموعه هوا فضای سپاه و شرکت‌های خودرسازی است اشاره کرد و در تشریح این مثال گفت: در شمال اتوبان کرج نمونه‌ای از حکمرانی، الگو و حرکت مبتنی بر باور‌های اسلامی وجود دارد به نحوی که در دهه شصت تولید خمپاره ۶۰ و ۱۲۰ برای ما ممکن نبود و برای تولید مهمات دچار مشکل بودیم. حداکثر برد آتش ما ۱۵ کیلومتر بود و رژیم صدام می‌دانست از ۱۵ کیلومتر به بعد نیروهایش می‌توانند آزادانه زندگی کنند و احساس امنیت داشته باشند، اما همان فرهنگ، توانست به سرعت در حوزه علم، فناوری و صنعت پیشرفت ایجاد کند تا جایی که امروز در عرصه موشکی جز چند کشور اول دنیا باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز موشک‌های بالستیک ما از جو خارج و به جو باز می‌گردند و در عین نقطه زنی می‌توانند اهداف متحرک را هم مورد هدف قرار دهد. سرعت موشک‌های ما بالای چند ماخ است، اما متاسفانه صد متر پایین‌تر در اتوبان کرج صنایع خودروسازی وجود دارد که امان مردم را هم در قیمت و هم در کیفیت بریده اند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال برده و می‌خواهد فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن‌ها با روش و نوع نگاه درست بایستیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ما باید بر کارآمدی نظام و کارآمد شدن نظام همت کنیم و در این مسیر به درستی حرکت کنیم. کارآمدی یعنی ما بر پیله ناکارآمدی انباشته شده غلبه کنیم که به وضوح آن را می‌بینیم که در تار و پود دیوان سالاری ما چگونه ضعف ایجاد کرده است و دشمن بر آن‌ها سوار شده و مشکلاتی ایجاد می‌کند. با این حال ما می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم، اما نیازمند آن هستیم که همه همت کنیم و پای کار باشیم.

وی با اشاره به بازدید‌ها و بررسی برخی مشکلات در شهرستان‌های لامرد و مهر، گفت: در نظر داریم برخی موضوعات که در برنامه دولت و از سال‌های قبل وجود دارد در برنامه هفتم لحاظ کنیم، مسائل آلومینیوم جنوب را به نحوی حل کنیم که فاز دوم آن راه اندازی شود، همچنین جاده منتهی به چابهار و عسلویه با کمک مجلس و دولت ایجاد خواهد شد، حل مجموعه مشکلات برای افزایش ظرفیت کار، اشتغال و بهبود اقتصاد منطقه نیز مدنظر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل بحران آب که به اولویت کشور‌های دنیا تبدیل شده است، مدنظر قرار دارد و انتقال آب به سمت مرکز و شمال استان از قبل مدنظر بود، امروز تلاش شد بخشی از مشکلات رفع و تصمیم گیری‌ها و تسهیل‌گری‌ها انجام شود تا کار برای تأمین آب شرب و صنعت با سرعت پیش برود.

در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر که با حضور استاندار فارس، امام جمعه لامرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان فارس، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، از خانواده‌های شهدا و ایثارگر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی قدردانی و تجلیل شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “قالیباف: نتیجه حکمرانی صحیح، انتفاع مردم است؛ فاز دوم آلومینیوم جنوب در لامرد راه اندازی میشود؛ انتقال آب به فارس مدنظر است”

  1. ناشناس گفت:

    همه شغار است

  2. ناظم گفت:

    نمایش وشعار نیست برادر من بیالامرد تاببینی چه اتفاقات مهمی داره می افتد .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین