پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

طرح واکسیناسیون پناهندگان و مهاجرین خارجی در لارستان کلید خورد

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج‌اطفال، سرخک و کووید۱۹ و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان اجرا می‌شود. به گزارش میلاد…

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج‌اطفال، سرخک و کووید۱۹ و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان اجرا می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده از آغاز طرح پایش اتباع خارجی در چند بیماری واگیر خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود تصریح کرد: مرحله اول از دهم دی ماه با تزریق واکسن سرخک، سرخجه و اوریون به گروه هدف ۹ماه تا ۱۵سال، واکسن فلج اطفال برای افراد زیر ۱۵ سال و واکسن کووید۱۹ به افراد بالای ۱۵ سال انجام می شود.

فزونی افزود: هدف از این طرح، آموزش اتباع جهت مراجعه به مراکز و پایگاههای بهداشتی جهت تشکیل پرونده سلامت و دریافت خدمات بهداشتی از مراکز و پایگاههای بهداشتی بصورت کاملا رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح که از بهمن ماه آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد با هدف شناسایی اتباع جدیدالورود و بیماریابی سل در افراد بالای ۱۲سال است.

وی با بیان اینکه این طرح جمعیت ایرانی در تماس با اتباع را نیز شامل می‌شود گفت: تیم های متعددی تشکیل شده و با حضور در محلات و با مراجعه به منازل به همراه کارت شناسایی، طرح را اجرا می کنند و آموزش لازم برای مراجعه به پایگاهی بهداشتی و دریافت واکسن را به خانواده ها ارایه می‌دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین