پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

واکسیناسیون ۱۸۰۰۰ نفر از اتباع غیرایرانی در مجموعه علوم پزشکی لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از اتمام مرحله نخست واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی در مجموعه علوم پزشکی لارستان خبر داد و گفت: ۱۸۰۰۰ نفر از اتباع توسط تیم های…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از اتمام مرحله نخست واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی در مجموعه علوم پزشکی لارستان خبر داد و گفت: ۱۸۰۰۰ نفر از اتباع توسط تیم های سیار مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت، سرشماری و مراقبت شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ در ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ نشان داده که ﺿﻌﻒ ﭘﻮﺷﺶ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ و ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑودن سطح واکسینه ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ، ﺳﺒﺐ ﭘﺮﺧﻄﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ابتلا به ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺑﺎ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺳﺮﺧﮏ ﻭ ﻓﻠﺞ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. از این رو و طبق دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، پویش سرشماری و واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی طی چند ماه اخیر آغاز شده و با همراهی تیم های سیار متشکل از کارشناسان بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه و نیروهای داوطلب سلامت، مرحله نخست این طرح به پایان رسید.

دکتر حسن فزونی، معاون بهداشت دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: در این غربالگری که برای اتباع غیرایرانی در حوزه مدیریت مجموعه علوم پزشکی لارستان در چهار شهرستان لارستان، خنج، اوز و جویم انجام شد، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر پایش و سرشماری شده و بیش از ۸۲۰۰ کودک زیر ۱۵ سال نیز با واکسیناسیون تکمیلی OPV و MR شامل واکسن های فلج اطفال، سرخک و سرخجه واکسینه شدند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف از اجرای این کمپین، آگاهی رسانی و جلب مشارکت جمعیت غیر ایرانی برای مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت یا پایگاه های سلامت جهت دریافت خدمات بهداشتی مورد نیازشان و ایمن سازی کودکانی است که بخشی از این جامعه محسوب می شوند.

گفتنی است غربالگری بیماری سل برای افراد بالای ۱۲ سال در اتباع نیز توسط کارشناسان معاونت بهداشت در حال انجام است و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین