پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای طرح غربالگری بیماری سل جمعیت اتباع خارجی در مجموعه علوم پزشکی لارستان

طرح غربالگری بیماری سل جمعیت اتباع خارجی در مجموعه علوم پزشکی لارستان آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان خلیل صفری رئیس گروه مراقبت و پیشگیری…

طرح غربالگری بیماری سل جمعیت اتباع خارجی در مجموعه علوم پزشکی لارستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان خلیل صفری رئیس گروه مراقبت و پیشگیری از بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه اظهار داشت: در ادامه کمپین مراقبت اتباع خارجی و پس از اتمام برنامه واکسیناسیون، غربالگری بیماری سل در این جمعیت و در تمام مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان شروع شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه که جهت شناسایی و کشف موارد بیماری سل در اتباع بالای ۱۲ سال و همچنین افراد ایرانی در تماس و نزدیک به آنها که دارای علائم سرفه بیش از ۲ هفته همراه با خلط هستند انجام می شود.

رئیس گروره مراقبت و پیشگیری از بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه بیان داشت: این بیماری بعد از گذشت چندین سال کنترل بصورت بازپدید، مخصوصا بدنبال پاندمی کرونا گسترش زیادی پیدا کرده و موارد مقاوم به درمان نیز افزایش یافته است و می بایست سریعا موارد علامت دار را کشف و از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: بیماری که روش تشخیص آن آسان و رایگان و همچنین درمان موارد اولیه نیز رایگان است نباید بدلیل سهل انگاری و عدم تشخیص به موقع گسترش پیدا کند.

خلیل صفری درپایان اظهار داشت: با این برنامه غربالگری که تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد با مراجعه نیروهای بهداشتی و رابطین محترم بهداشتی به درب منازل و تکمیل پرسشنامه صورت می گیرد و افراد دارای علائم نمونه گیری و در صورت لزوم جهت عکس برداری از ریه به رادیولوژی معرفی می‌شوند که همه این خدمات بصورت رایگان انجام می گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین