شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اقامت اتباع خارجی در ۹ شهرستان استان فارس ممنوع شد

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در ۹ شهر استان خبر داد و گفت: شهرهای آباده ،داراب ،فسا، فیروزآباد ،نیریز، فراشبند،…

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در ۹ شهر استان خبر داد و گفت: شهرهای آباده ،داراب ،فسا، فیروزآباد ،نیریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج ممنوعه هستند که اتباع مجاز نیز حق اقامت در این شهرستانها را ندارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از شیرازه، محمد علی خادمه الرسول عملکرد و برنامه های اجرایی استان در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی در سال جاری را بیان و اعلام کرد:هرچند که موضوع مهاجرت اتباع خارجی کاملا از جنبه های ملی و فرا سرزمینی برخوردار است اما خوشبختانه در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و تشریک مساعی دستگاهای متولی عملکرد مناسبی که البته نیاز به ارتقا دارد انجام و برنامه های بهتری نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی و جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ هزار نفر اتباع خارجی غیر مجاز در سطح استان جمع آوری و پس از سیر مراحل اداری به مرزهای شرقی کشور جهت بازگشت به کشور خود اعزام شده‌اند.

خادمه الرسول ادامه داد: هر چند مبادی ورودی استان با استان های همجوار از جمله یزد، کرمان و هرمزگان به صورت مداوم از طریق ۳ گلوگاه ورودی، توقیف خودرو های حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروهای انتظامی و مراجع ذیربط و برخورد قانونی با رانندگان متخلف در حال انجام است ، برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر جمع آوری اتباع غیر مجاز انجام و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با بیان اینکه اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان را دارند پذیرش و به مرزهای خروج از کشور اعزام نماید، از اتباع خارجی غیر مجاز خواست هرچه سریعتر جهت بازگشت داوطلبانه به کشورشان خود را به اردوگاه مراقبتی شیراز معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به کارفرمایان و شهروندان عزیز اعلام می نماییم چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و دارای پروانه کار استفاده کنند.

خادمه الرسول همچنین از ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در ۹ شهر استان خبر داد و گفت: شهرهای آباده ،داراب ،فسا، فیروزآباد ،نیریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج ممنوعه هستند که اتباع مجاز نیز حق اقامت در این شهرستانها را ندارند.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس تاکید کرد: در غیر این صورت با متخلفین برابر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد شد و شهروندان عزیز می توانند هر گونه گزارشات مربوط به اشتغال و قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان متخلف حمل کننده اتباع خارجی غیر مجاز را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ گزارش دهند تا اقدام لازم انجام شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اقامت اتباع خارجی در ۹ شهرستان استان فارس ممنوع شد”

  1. ناشناس گفت:

    لارستان را هم برای افغان ها ممنوع کنید… به خدا چندسال دیگه جمعیت آنها از خود لاری ها بیشتر خواهد شد با این تولید مثل وحشتناک کهنه دارن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین