سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

منطقه ویژه اقتصادی لارستان متعلق به تمام مردم جنوب فارس است

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه برای شکوفایی منطقه ویژه نیاز به همدلی و همراهی مردم در خطه جنوب فارس است، خاطر نشان کرد: تأکید من به متولیان منطقه…

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه برای شکوفایی منطقه ویژه نیاز به همدلی و همراهی مردم در خطه جنوب فارس است، خاطر نشان کرد: تأکید من به متولیان منطقه ویژه اقتصادی لارستان آن بوده که اولویت نخست بسترسازی برای مشارکت سرمایه‌داران لاری، خنجی، گراشی، اوزی، جویمی و غیره باشد چراکه این منطقه ویژه برای همه ماست.

به گزارش میلاد لارستان، داریوش دهقان در نشست هماهنگی منطقه ویژه اقتصادی لارستان که با حضور مسوولان، جمعی از معتمدین و سرمایه‌گذاران در سالن شورای شهر لار برگزار شد، با بیان اینکه اگر خواهان پیشرفت هستیم، باید در دیگران ایجاد نیاز کنیم، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند ایجاد نیاز کند و برای اجرای طرح‌ها نظیر راه‌آهن، احداث جاده، انتقال آب از دریا، توسعه گمرک و فرودگاه و غیره توجیه‌پذیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته با همراهی نماینده مردم و دیدار با مسئولان وزارت نیرو، قول داده‌اند که پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت یکی از زیرساخت های مهم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه انتقال آب از سد سلمان فارسی یکی دیگر از الزامات تسریع در رونق منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمام اقدامات لازم صورت گرفته و اگر کمیسیون ماده ۲۳ مصوبه شود، در فاز اجرایی قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به وجود منابع مالی مناسب در منطقه لارستان، تحقق منطقه ویژه اقتصادی دور از انتظار نیست، خاطر نشان کرد: با ایجاد منطقه ویژه، شرکت‌های ترابری با میزان اشتغال زیادی در منطقه فعال می‌شود.

معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه می‌بایست مطالبه اصلی مردم از مسئولان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باشد و در اولویت‌ها قرار گیرد، ادامه داد: موضوع رویه واردات کالا از گمرک لارستان باید از خواسته‌ها و مطالبات اساسی مردم از مسئولان باشد چراکه موجب تسهیل در کار بازرگانان می‌شود.

وی تحقق موضوع کارگو«صادرات بار» از فرودگاه لارستان را یکی از زیرساخت‌های مناسب دانست و یادآور شد: پس از شیراز، لارستان بعنوان دومین شهر فارس این زیرساخت مهم را دارد.

دهقان با تأکید بر اینکه هیچ شهرستانی در سطح استان فارس به اندازه لارستان دارای زیرساخت و ظرفیت نیست، گفت: خیرین یکی از برجستگی‌های مهم خطه لارستان است.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه نگاه تجارتی که در این خطه از کشورمان وجود دارد، در کمتر جایی از ایران می‌توان یافت، عنوان کرد: فکر تجارت خوب در مردم لارستان جزء دارایی های بزرگ است اما آنچنان که شاید و باید از ظرفیت‌های آن استفاده نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های ما به وزارت خارجه این است که اگر بدنبال جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور است، دفتر خود را در لارستان دائر کند، گفت: اگر ظرفیت‌های موجود در لارستان استفاده شود، می‌تواند کشور را تکان دهد.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه برای شکوفایی منطقه ویژه نیاز به همدلی و همراهی مردم در خطه جنوب فارس است، خاطر نشان کرد: تأکید من به متولیان منطقه ویژه اقتصادی لارستان آن بوده که اولویت نخست بسترسازی برای مشارکت سرمایه‌داران لاری، خنجی، گراشی، اوزی، جویمی و غیره باشد چراکه این منطقه ویژه برای همه ماست.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین