سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

چشم‌نوازی لامپ‌های جدید «ال‌ای‌دی» در بلوارهای شهر لار

با تلاش اداره برق لارستان تعدادی از لامپ پایه‌های برق در سطح شهر لار از رشته‌ای و گازی به ال ای دی تغییر یافته و جایگزین شده است. این اقدام…

با تلاش اداره برق لارستان تعدادی از لامپ پایه‌های برق در سطح شهر لار از رشته‌ای و گازی به ال ای دی تغییر یافته و جایگزین شده است. این اقدام تحسین‌برانگیز و قابل تقدیر موجب شده تا علاوه بر روشنایی بهتر معابر، افزایش دید و کاهش تصادفات، منجر به زیبایی هر چه بیشتر نیز شود.

به گزارش میلاد لارستان، بدون شک خیابان‌ها به یک منبع نوری قوی نیاز دارند تا بتواند نور موردنیاز آن‌ها در تاریکی شب تأمین کند. اصلی‌ترین منبع نوری خیابان‌ها همین چراغ‌های خیابانی هستند. این چراغ‌ها انواع مختلفی داشته و استفاده از آن‌ها نیز مزایای گوناگونی برای افراد به دنبال دارد.

انواع چراغ خیابانی ال ای دی در واقع یک منبع نوری مصنوعی است که از قسمت‌های مختلفی نظیر لامپ، بدنه، حباب، پایه و … تشکیل شده است. این چراغ‌ها اغلب بر روی پایه‌های بلند نصب می‌شوند تا نور ساطع‌ شده از آن‌ها، چشم رانندگان را در طول رانندگی در شب اذیت نکند. این چراغ‌ها اصلی‌ترین وسیله برای تأمین نور خیابان‌ها و معابر شهری شناخته می‌شوند.

امروزه چراغ‌های خیابانی ال ای دی، جایگزین این چراغ‌های قدیمی شده‌اند. چراغ‌های ال ای دی دارای مصرف بهینه هستند و استفاده از آن‌ها حتی از لامپ‌های کم‌مصرف نیز بهتر و به‌ صرفه‌تر است. این چراغ‌ها می‌توانند نور کاملا یکنواخت را به سطح موردنظر بتابانند و بازدهی بسیار خوب و بالایی داشته باشند.

خوشبختانه با تلاش اداره برق لارستان تعدادی از لامپ پایه‌های برق در سطح شهر لار از رشته‌ای و گازی به ال ای دی تغییر یافته و جایگزین شده است. این اقدام تحسین‌برانگیز و قابل تقدیر موجب شده تا علاوه بر روشنایی بهتر معابر، افزایش دید و کاهش تصادفات، منجر به زیبایی هر چه بیشتر نیز شود.

اکنون بلوار پرواز به سمت فرودگاه بین‌المللی لارستان که محل تردد مسافران و به نوعی ورودی شهر از سمت بندرعباس به شهر لار محسوب می‌شود و همچنین میادین طاووس و فرمانداری، این لامپ‌ها استفاده شده که دارای نوری زیاد و مناسب است و توانسته فضایی گسترده را روشن کند.

ضمن تقدیر و تشکر از شرکت برق فارس و لارستان در راستای این اقدام درخور تحسین، تقاضا می‌شود تا سایر لامپهای موجود در سطح شهر نیز به این نوع از لامپ های ال ای دی تغییر و تجهیز شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین