شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
با حضور حاج صادق آهنگران

برگزاری یادواره 305 شهید شهرستان لارستان

میلاد لارستان: طی آئین باشکوهی با حضور با حضور حاج صادق آهنگران یادواره سرداران و ۳۰۵ شهید شهرستان لارستان برگزار شد.

طی آئین باشکوهی با حضور حاج صادق آهنگران یادواره سرداران و ۳۰۵ شهید شهرستان لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه دوشنبه طی آئین باشکوهی با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان، مسئولین لارستان و حاج صادق آهنگران از مداحان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادواره سرداران و شهدای شهرستان لارستان در حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: تمامی شهدا با احساس تکلیف در زمان نیاز و کار با اخلاص در راه خداوند متعال وارد عرصه جنگ و مقاومت شدند.

امیر جاهدی با بیان اینکه شهدا با نثار جان خویش در هشت سال جنگ تحمیلی در زیر شدیدترین تحریم ها در برابر هیمنه همه ابرقدرت ها ایستاند و از عزت و شرف ایران اسلامی دفاع کردند، افزود: در دوران اوج جنگ فرهنگی و سیاسی، باز هم این شهدا بودند که با احساس تکلیف درست و شناخت صحیح عرصه با چراغ روشن ولایت وارد صحنه شدند و با نثار خون خویش عرصه را بر دشمن غدّار تنگ کردند.

وی با مطرح کردن این سوال که چگونه می توانیم تکلیف خود را در برابر خون شهدا ادا کنیم؟، تصریح کرد: امروز قدرت بازدارنگی نظام اسلامی ایران به جایی رسیده است که مستکبران حتی در خیالات خودشان ایجاد یک جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی را نمی پرورانند، اما در عرصه های دیگری جنگ ادامه دارد و مسیر شهدا از این راه خواهد گذشت.

فرمانده سپاه لارستان با استناد به بیانات رهبری در زمینه اینکه جنگ امروز، جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است، ادامه داد: امروز اگر شهدا بودند، به طور قطع شعارشان ایستادگی در عرصه اقتصاد مقاومتی بود و پیامشان برای ما فرهنگ سازی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بودند و بساط استکبار را در عرصه فضای مجازی در هم می پیچیدند و تمام قامت در برابر شبهات سیاسی و فرهنگی دشمن می ایستادند.

این مسئول با تأکید بر شناخت صحیح عرصه و راه، گفت: اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم، بصیرت افزایی در جامعه است.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت راه برون رفت از مشکلات امروز است و این پیام شهدا برای همه زمانهاست.

جاهدی با اشاره به اینکه یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی محرومیت زدایی از بدنه کشور و انقلاب است، تصریح کرد: این زیبنده انقلاب نیست که با گذشت چهار دهه از آن ما شاهد محرومیت هایی در نقاط مختلف کشور باشیم.

فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی با محوریت اردوهای جهادی در لارستان تشکیل شده است، افزود: با تشکیل این قرارگاه همه ما لبیک گویان به فرمایش رهبری در راستای محرومیت زدایی وارد عمل می شویم تا بازوی محکمی برای دولتمردان باشیم و بدین ترتیب بساط محرومیت از کشور ما جمع شود.

وی با دعوت از مردم لارستان برای نام نویسی و شرکت در اردوهای جهادی محرومیت زدایی، ادامه داد: باید با اخلاص و جهادی که در شهدا بود، در این عرصه گام برداشت تا شاهد ریشه کن شدن عقب ماندگی ها باشیم.

همچنین حجت الاسلام محمدعلی شاکری فرد، عضو گروه سیره شهدا و از رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی با تأسی از شهدا وارد عمل شد، گفت: اردوهای جهادی که امروزه بر آن تأکید می شود، برگرفته از فرهنگ ناب دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر استفاده از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که گنجینه های تاریخ درخشان ایران هستند، افزود: این خاطرات و سیره شهدا که در سینه جانبازان، آزادگان و والدین شهدا قرار دارد، بهره برد و ماندگار کرد.

حجت الاسلام شاکری فرد با ابراز خرسندی از فعالیت جوانان و نوجوانان برای راه اندازی این یادواره شهدا، تصریح کرد: ۸۲ درصد از شهدای دفاع مقدس جوانان زیر ۳۰ سال بوده اند.

همنوایی حاضرین با مداح و رزمنده دفاع مقدس، حاج صادق آهنگران با زمزمه “با نوای کاروان…، ای لشکر صاحب زمان…، ابالفضل با وفا… و غیره”حال و هوای جنگ را در محل برگزاری یادواره یادآور می شد.

در این محفل معنوی، از نماهنگ های کبود پرپر کاری از گروه فرهنگی هنری طاها و چشم به راه رونمایی شد.

شهرستان لارستان در دوران جنگ تحمیلی ۳۰۵ شهید گلگون کفن تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین