شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

بررسی علل تعطیلی «کارگو» و پیگیری پرواز حج از فرودگاه لارستان

  خبرنگار میلاد لارستان به بررسی علل تعطیلی «کارگو» و پیگیری پرواز حج از فرودگاه لارستان پرداخت. امین‌الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین المللی آيت الله آيت اللهي لارستان در گفت‌وگو…

 

خبرنگار میلاد لارستان به بررسی علل تعطیلی «کارگو» و پیگیری پرواز حج از فرودگاه لارستان پرداخت.

امین‌الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین المللی آيت الله آيت اللهي لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان در خصوص کارگو (ارسال بار هوایی) گفت: متاسفانه اصلا استقبال خوبی از سوی تجار صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه ترمینال کارگو علیرغم پی‌گیری‌های مستمر چند ساله این اداره‌کل و حمایت‌های ویژه مسؤولان ارشد منطقه به مدت تقریبا شش ماه در فرودگاه بین المللی لارستان فعال بود، افزود: در این مدت حداکثر ۲ تن بار از این طریق ارسال شده است.

این مسئول با اذعان به اینکه بر اساس اطلاعات واصل شده، کارگو بدلیل عدم استقبال تجار و بازرگانان منطقه و همچنین اختلاف نرخ ارسال بار هوایی با نرخ ارسال بار دریایی، در لارستان منجر به تعطیلی شده است، تصریح کرد: ما تمام تلاش های خود را انجام داده ایم و انجام خواهیم داد تا کارگو ترمينال مجددا فعال شده و بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرکل فرودگاه لارستان با بیان اینکه تا این لحظه تمایلی ازطرف سرمایه‌گذار دیده نشده است، خاطر نشان کرد: حتی این اداره‌کل در راستای توسعه صادرات و رونق اقتصادی منطقه، نهایت همکاری با بخش خصوصی درخصوص اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و تمدید قرارداد داشته لیکن پیمانکار بخش خصوصی حاضر به عقد قرارداد و ادامه فعالیت نیست و به دنبال جمع آوری تجهیزات خود و تعطیلی کامل کارگو است.

صولتی با اشاره به اینکه در حوزه فرودگاهی ما با در اختیار گذاشتن مکان متناسب جهت کارگو، در فراهم نمودن امکاناتی همچون آب و برق، تأمین امنیت و ایمنی کارگو، تسهیلات مسیر ارسال بار و… نهایت همکاری با بخش خصوصی داشته ایم، عنوان کرد: مورد دیگر که برای توسعه کارگو می تواند موثری واقع شود، مجوز واردات است.

وی با اذعان به اینکه در بحث اخذ مجوز واردات از گمرک، فرودگاه در این کار نقشی ندارد، یادآور شد: اگر گمرک لارستان مجوز واردات را اخذ کند ما نیز برابر استانداردهای اعلامی بستر آن را در فرودگاه فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه لارستان با اشاره به اینکه در ابتدا باید در بحث واردات از مسئولین ذیربط و گمرک لارستان این موضوع را پیگیری کرد، افزود: در کنار این موارد ما نیازمند اطلاعات جامع‌تر و تکمیل و توسعه سایر زیر ساخت‌های غیر فرودگاهی مرتبط با زنجیره صادرات هستیم به عنوان مثال اگر ما بدانیم میزان صادرات منطقه در هفته چقدر هست متناسب با آن حتی می توان پرواز مخصوص کارگو راه اندازی کرد اما تا بحال این اطلاعات موثق دریافت نشده است.

وی ایجاد اتاق بازرگانی لارستان را یکی دیگر از الزامات اساسی رونق اقتصادی برشمرد و ادامه داد: این موضوعات باید به جد توسط مسئولین مربوطه پیگیری شده و تجار منطقه نیز همدل و همفکر و هماهنگ به کمک مسئولین بیایند و اگر اتاق بازرگانی فعال شود زنجیره کارگو تکمیل تر خواهد شد.

صولتی با بیان اینکه از سال پیش بصورت ویژه پیگیری کردیم امسال نیز از طریق حج و زیارت استان فارس، استانداری فارس و شرکت هواپیمایی ایران ایر پیگیر بوده ایم و مکاتباتی صورت گرفت اما همانطور که مشخص بود احتمال اخذ مجوز پرواز حج تمتّع بسیار کم بود، گفت: دلایل مختلفی برای عدم اخذ مجوز می توان نقل کرد که از جمله آن کمبود ناوگان هوایی شرکت ایران ایر تا بتواند بگونه ای عمل کند که خدشه ای در پروازهای داخلی و خارجی برنامه‌ای شرکت مذکور نیز رخ ندهد. از طرفی شرکت هواپیمایی بدنبال این است که با انجام پروازها از مراکز استان پرواز حج بصورت رفت و برگشت با مسافر صورت گیرد تا با تعداد پرواز کمتر زائران بیشتر اعزام شود.

وی با بیان اینکه تعداد کاروان‌ها شامل اهل تشیع و تسنن است که در تاریخ های غیر یکسان اعزام می شوند و این باعث می شود که نتوان زائرین محترم را با یک پرواز اعزام کرد، تصریح کرد: با این وجود اگر پروازهای حج عمره راه اندازی شود، برای این مهم مشکلی نخواهیم داشت زیرا بنا بر شنیده ها احتمالا پس از حج تمتع، حج عمره نیز اتفاق خواهد افتاد و ما از الان پروازهای حج عمره را پیگیری می کنیم ولی بايد اطلاعات جامع در اختیار باشد تا بتوانیم تعداد زائرین شریف خود را به شرکت های هواپیمایی اعلام و بر این اساس برنامه ریزی کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “بررسی علل تعطیلی «کارگو» و پیگیری پرواز حج از فرودگاه لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    اقاي وزين ميلاد باسلام يكي از علل عدم فعاليت ويا لغو شدن كارگو عدم همكاري اداره گمرك ميباشد كه نتنها با مديريت فرودگاه همكاري نميكند بلكه در روند عمليات كارگو اختلال ايجاد ميكند. ضمن تشكر از پيگيريهاي شما ضرورت دارد اين نارسايي از طريق فرمانداري و ساير ارگانها تاحصول نتيجه دنبال شود.

  2. لاری گفت:

    با سلام
    متاسفانه مسئولین لار بدلیل غیر بومی بودن مدیریت و نظارت لازم را ندارند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین