جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تشریح برنامه‌های هفته لارستان

برنامه‌های هفته لارستان با عنوان تجلی همدلی تشریح شد. به گزارش میلاد لارستان، در آستانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب و روز لارستان، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و جمعی…

برنامه‌های هفته لارستان با عنوان تجلی همدلی تشریح شد.

به گزارش میلاد لارستان، در آستانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب و روز لارستان، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و جمعی از مسئولان ادارات در یک نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته تجلی همدلی را که در سطح شهرهای خنج، گراش، اوز، لامرد، مُهر و لارستان برگزار شده یا به اجرا در می‌آید، تشریح شد

در این نشست فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ سفر مقام معظم رهبری به خطه جنوب و لارستان بزرگ انجام شد و الفاظ و جملاتی که در مورد منطقه لارستان فرمودند باید نسبت به آن دقت بیشتری صورت پذیرد، اظهار داشت: جای تقدیر از تمام مسئولین دارد که طی این سالها سعی داشتند این روز را گرامی بدارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بنا بر همفکری هایی که صورت گرفت این اتفاق را بهانه ای کردیم تا همدلی و ارتباط در منطقه افزایش یابد و سعی شد به دلایل حضور رهبری در لارستان پرداخته شود، افزود: یکی از اتفاقات بسیار مهم در منطقه لارستان همین حضور مقام معظم رهبری در این خطه بود که مسیر منطقه را تغییر داد و برکات زیادی را به همراه داشت که باید از این طریق به ظرفیت های خفته و پنهان لارستان نیز پی برد زیرا انتخاب لارستان جهت حضور مقام معظم رهبری خود دارای نشانه هایی است.

نماینده عالی دولت در لارستان با اذعان به اینکه منطقه جنوب فارس و لارستان بزرگ دارای ظرفیت های بی نظیری است که اگر این ظرفیت ها کنار هم قرار گیرد و به درستی بهره برداری شود کشور را نجات خواهد داد، تصریح کرد: یکی از ظرفیت های کوچک، حلوای مسقطی لاری است که اگر این سوغات علمی تر شود و نظر مسئولین کشوری را جلب کند، می تواند اتفاقات بسیار مهمی را رقم زده و بسیاری از برندها را در حوزه شیرینیجات کنار بزند.

این مسوول با تأکید بر اینکه حلوامسقطی در لارستان بعنوان یک فرهنگ و فهم قلمداد می شود که بر اساس پژوهشها از قبل از اسلام در منطقه لارستان تولید می شده است، ادامه داد: دیگر ظرفیت این منطقه منابع انسانی و منابع اقتصادی مردم لارستان است که در حوزه خلیج فارس حضور دارند.

وی با یادآوری این موضوع که ظرفیت بزرگ دیگر خیرین منطقه هستند که یک نمونه بی نظیر به حساب می آیند زیرا حاضر می شوند بخاطر فرهنگ خود دسترنج خود را در کار خیر صرف کنند، عنوان کرد: مردم منطقه لارستان بزرگ دارای فکر اقتصادی قوی و باز هستند و فکر اقتصادی در لارستان بصورت عملی است که اگر بستر دانشگاهی و علمی برای آن تعریف شود می تواند برای جامعه نیز مفید باشد.

دهقان با بیان اینکه ظرفیت دیگر منطقه حضور مرحوم آیت الله آیت اللهی در لارستان بوده است که هم در زمان حیات و هم بعد از فوت یک ظرفیت خوب برای منطقه به حساب می آیند، تاکید کرد: برداشته شدن مرزهای بین تشیع و تسنن و همدلی و اتحاد بین آنها نیز برای منطقه یک ظرفیت است و با توجه به این ظرفیت ها به این نتیجه می توان رسید که انتخاب لارستان بزرگ برای مقام معظم رهبری خود پیام های مهمی به همراه داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی لارستان با اشاره به اینکه در هفته تجلی همدلی باید با استفاده از تمام امکانات و رسانه ها تلاش کرد تا این ظرفیت ها نهادینه شود و در سالهای آینده ظرفیت ها را رو به جلوتر حرکت نمایند، گفت: باید در فکر بود که سال آینده جلوتر از حال باشیم و در هفته تجلی همدلی سال آینده حتی مقامات کشوری خود برای لارستان قدم های مثبتی بردارند.

وی با اذعان به اینکه یکی از موضوعاتی که می تواند چهره لارستان را تغییر دهد پرداختن به نقش حضور مقام معظم رهبری در لارستان است که از طریق رسانه و ظرفیت ها به آن پرداخت، افزود: برنامه های مهمی برای همایش تجلی همدلی امسال در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به مسابقات زورخانه ای و تجلیل از مرشدین شهرستان های جنوب فارس، جشنواره بازی های بومی های محلی، همایش گلستان خوانی در شهرستان خنج، تور دوچرخه سواری منادیان وحدت از لار تا گراش، مسابقات تنیس روی میز, همایش آیین های ماه مبارک رمضان در اوز، رونمایی از آثار نویسندگان و تجلیل از آنها، برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات داخلی شهرستان های جنوب، مسابقات فوتسال و …. اشاره کرد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در روز ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز حضور مقام معظم رهبری نیز جشن بزرگ تجلی همدلی در محل پارک شهر با همکاری شورای شهر و شهرداری خواهیم داشت که از عموم مردم دعوت بعمل می آید تا در این برنامه شرکت کنند، اضافه کرد: البته که تمام اقدامات ما در جهت ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم بوده است که این اتفاق می تواند نقش بسیار مهمی در منطقه داشته باشد و امیدوار هستیم از طریق رسانه های استانی نیز این همایش پوشش داده شود.

 

در این مراسم همچنین ابوالفضل سعیدی سرپرست شهرداری لار در سخنانی با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد با تجربه ای که از سالهای گذشته به دست آوردیم همایش تجلی همدلی امسال بهتر از قبل صورت پذیرد، گفت: در ایام نوروز جشنواره حلوا مسقطی برگزار شد که با توجه به پوشش رسانه ای آن اتفاقات خوبی رقم خورد و امیدوار هستیم با همدلی بتوان همایش تجلی همدلی نیز بخوبی اجرایی شود و شهرداری نیز بصورت مادی و معنوی پشتیبان برنامه ها خواهد بود.

 

در ادامه محمد حسن طیبی رییس اداره ورزش و جوانان لارستان از برگزاری برنامه های مختلف ورزشی در هفته تجلی همدلی با هماهنگی بین روستاها و شهرهای مختلف خبر داد و اظهار کرد: در برنامه بازی های محلی بدنبال این هستیم که آثار سنن و بازی های بومی محلی منطقه زنده نگهداشته شود زیرا شاهد هستیم بسیاری از بازی ها و آثار در کشور به فراموشی سپرده شده و باید مردم زمانی که این برنامه ها را مشاهده می‌کنند به فکر فرو روند و حتی به دنبال دلیل برگزاری آنها بروند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از طریق رسانه ها مردم را توجیه کرد و هدف از انجام برنامه های مختلف در هفته همایش تجلی همدلی را برایشان شرح داد، افزود: معتقدیم هدف برنامه ها در این هفته نسبت به دیگر موقعیت های سال تفاوت دارد و باید بدنبال دستاوردهای آن بود.

 

در این نشست عبدالمهدی قاسمی رییس اداره کار لارستان به برپایی نمایشگاه تولیدات و توانمندی های داخلی شهرستان های جنوب فارس در زمان برگزاری بازی های بومی و محلی اشاره و اظهار داشت: محصولاتی از شهرستان های لار، گراش، اوز و خنج در آن به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارائه شده در‌ حوزه صنایع غذایی، فرش دستباف و محصولات چرم است، افزود: دو تا از هنرستان ها نیز دست ساخته های دانش آموزان خود را در نمایشگاه به معرض دید عموم خواهند گذاشت.

قاسمی تصریح کرد: در زمان نمایشگاه تعداد صد غرفه نمایشگاهی در کنار غرفه های بازی های بومی و محلی دایر خواهد شد.

 

در این جلسه همچنین معتمدیان رییس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان با اذعان به اینکه در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه رویداد رونمایی از ۱۴ اثر از ۱۰ نویسنده از شهرستان های لار، اوز و جویم برگزار خواهد شد، گفت: انتظار نویسندگان ما حمایت از آثار آنهاست که متاسفانه در سالهای اخیر از آثار نویسندگان حمایت کافی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش های حمایت از آثار از طریق رسانه است که از رسانه های منطقه درخواست می‌شود آثار نویسندگان را معرفی کنند، گفت: بدنبال کشف استعدادهای فرهنگی در حوزه های مختلف نویسندگی هستیم و دارای نویسندگان بین المللی و کشوری در منطقه هستیم که باید با پرورش دیگر نویسندگان جایگاه خود را ارتقا بخشیم.

معتمدیان اضافه کرد: برنامه رونمایی از کتاب با حمایت مجتمع آموزش عالی لارستان، اداره فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه های لارستان برگزار می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین