شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

مصاحبه با گزارشگر بستکی مسابقات سوپرجام اتحاد خلور لارستان

مسابقات سوپرجام اتحاد خلور لارستان توسط یک جوان آینده‌دار بنام عبدالله دامن‌افشان از اهالی بستک گزارش می‌شود. به گزارش میلاد لارستان، مسابقات فوتسال و فوتبال از جذابترین ورزش‌ها در میان…

مسابقات سوپرجام اتحاد خلور لارستان توسط یک جوان آینده‌دار بنام عبدالله دامن‌افشان از اهالی بستک گزارش می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، مسابقات فوتسال و فوتبال از جذابترین ورزش‌ها در میان مردم شناخته می‌شود و همین موضوع سبب شده تا همگان به نوعی پیگیر قضایای دنیای فوتبال باشند.

یکی از چیزهایی که موجب جذابیت فوتبال و اقبال به آن می‌شود، گزارش ورزشی توسط گزارشگران است.

مسابقات فوتسال جام اتحاد خلور که در به میزبانی مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی شهر لار با حضور تیم‌هایی از شهرها و روستاهای مختلف استان فارس و هرمزگان در حال برگزاری است، علاوه بر آنکه تماشاگران می‌توانند به شکل حضوری از شور و نشاط بازی‌ها بهره ببرند، از طریق فضای مجازی نیز امکان تماشای بازی‌ها فراهم شده است.

این مسابقات توسط یک جوان آینده‌دار بنام عبدالله دامن‌افشان از اهالی بستک گزارش می‌شود. خبرنگار میلاد لارستان مصاحبه‌ای با این گزارشگر مسابقات اتحاد خلور ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

۱- در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید ؟

بنده عبدالله دامن افشان متولد ۱۳۷۱ از کوخرد شهرستان بستک هستم. مدرک تحصیلی من کارشناسی تربیت بدنی و در حال حاضر در اداره ورزش و جوانان شهرستان بستک مشغول به فعالیت هستم.

 

۲- از سابقه خود در عرصه اجرا و گزارشگری بگویید؟

من در سال ۱۳۹۴ تست گزارشگری در رادیو خلیج فارس دادم و چند سالی در بخش ورزش رادیو خلیج فارس فعالیت داشتم. در سال ۱۳۹۵ کار مجری گری را نیز آغاز نمودم و اجرای برخی برنامه های زنده در مراسم های مختلف را بر عهده داشتم. گزارشگری بازی های فوتبال را از شهر جناح شروع کردم و مسابقاتی که در شهرستان بستک برگزار میشد را بصورت زنده در اینستاگرام یا آپارات یا … گزارش می کردم. در سال ۹۵ آقای هوشنگ نصیرزاده که در جناح حضور پیدا کرده بود من را به مرحوم بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم شبکه یک معرفی کرد اتفاقا چند گزارش نیز گرفتم و از شبکه یک نیز پخش شد اما با توجه به اینکه باید در تهران زندگی می کردم و پشتوانه مالی از لحاظ اسکان در تهران نداشتم ادامه همکاری میسر نشد.

البته من از کودکی به کار‌ گزارش علاقه داشتم و زمانی که پلی استیشن بازی میکردم بازی های خود را نیز همزمان گزارش می‌نمودم که نتیجه این علاقه گزارشگری مسابقات فوتبال بود. همچنین در سال ۱۳۹۹ بازی های تیم هرنگ جوان در لیگ دسته سوم کشور را در اینستاگرام گزارشگری میکردم که کماکان گزارشگری مسابقات مختلف فوتبالی ادامه دارد.

۳- چگونه به تیم برگزار کننده مسابقات فوتبال اتحاد خلور مخصوصا در بخش گزارشگری وارد شدید؟

این اتفاق به چند سال گذشته باز می گردد و زمانی که تیم اتحاد خلور در مسابقات مختلفی حاضر می‌شد کار گزارشگری و پخش مسابقات برای این تیم بر اینستاگرام بر عهده من بود. برنامه ریزی این مسابقات از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ شروع شد و از همان زمان جزو کادر اجرایی اولیه این مسابقات بودم و هم اکنون نیز گزارش بازی های سوپر جام اتحاد خلور را بر عهده دارم.

۴- نظر شما در خصوص سطح بازیهای مسابقات خلور چیست؟

سطح مسابقات با توجه به حضور بازیکنان سطح بالای کشور دارای سطح خوبی است و حضور بازیکنان ملی پوش و لیگ برتری باعث جذب مخاطب شده است. ما هم در ورزشگاه و هم از طریق مجازی که مسابقات مستقیما پخش می شود شاهد استقبال خوبی هستیم. بحث دیگر کیفیت برگزاری بازی هاست که با توجه به امکانات موجود و استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی سطح بازی ها را بالا برده است. در مرحله مقدماتی تصویربرداری بازی ها با پنج دوربین صورت می گیرد که در مراحل بعد احتمالا ۷ دوربین خواهد رسید. البته یک دوربین اسپایدرکم(عنکبوتی) نیز به تصویربرداری اضافه شده است.

یکی دیگر از نکات مثبتی که این مسابقات دارد می تواند از نظر اقتصادی نیز برای لارستان مثمر ثمر باشد زیرا حضور این حد تماشاچی و بازیکنان غیر بومی بر معرفی ظرفیت های شهرستان تاثیر خواهد داشت.

۵- برای گزارش بازی ها چه میزان وقت می گذارید و نحوه کسب اطلاعات بازیکنان به چه صورت است؟

قبل از هر بازی راجع به بازیکنان از طریق اینترنت و خود بازیکنان اطلاعاتی کسب می کنم تا بتوانم با جمع بندی آنها در زمان گزارش اطلاعات خوبی را به مخاطب برسانم و بر جذابیت گزارش بیافزایم. البته روند کسب آمار و اطلاعات بیشتر برای اوایل مسابقات است و در ادامه با توجه به تکراری بودن بازیکنان نیاز به بروزرسانی نیست و وقت کمتری از من خواهد گرفت.

۶- نقش کمک داور ویدیویی در این مسابقات را چگونه ارزیابی میکنید؟

بنظر من نقش بسیار خوبی از کمک داور ویدیویی دیده می شود و با توجه به مصاحبه هایی که با سرمربی تیم ها داشته ام کمترین بحث ها بر روی داوری مسابقات بوده است.

۷- نقش پخش مستقیم بازی ها از آپارات را به چه میزان بوده است؟

بنا بر بازخوردهایی که داشته ایم حتی افرادی از خارج کشور این بازی ها را دنبال می کنند. باید گفت که پخش مستقیم باعث می شود وقتی کسی کیفیت بازی را از فضای مجازی دنبال می کند مجاب شود حداقل برای یک بازی به صورت حضوری نیز حضور پیدا کند و این یک اتفاق مثبت می تواند باشد.

۸– چه پیشنهادی برای کسی که میخواهد به کار گزارش گری وارد شود دارید؟

کار گزارشگری یک کار دلی است و نباید به آن نگاه مالی داشت. باید سطح دانش و اطلاعات فرد در موضوعی که می خواهد آن را گزارش کند بالا ببرد تا بتواند گزارش گری خوبی را ارائه کند. یک گزارشگر خوب باید به نحوی عمل کند که اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به او بدهد و به حاشیه ها نپردازد. در واقع نباید بگونه ای عمل کرد که برای جلب توجه مخاطب به هر کاری دست زده شود.

۹- کلام اخر؟

از مردم خوب و مهمان نواز لارستان تشکر می کنم. آقای سید هاشم هاشمی برگزارکننده سوپرجام اتحاد خلور، باشگاه بهزیستی جناح، رسانه ۴۵ درجه بستک، آقای یوسف برلس رئیس اداره ورزش و جوانان بستک و همچنین همسرم تشکر می‌کنم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین