شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

راه‌اندازی  مرکز مردمی نفس با هدف جلوگیری از سقط جنین های سالم در لارستان

مرکز مردمی نفس با هدف جلوگیری از سقط جنین های سالم در لارستان راه اندازی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، دکتر حسن فزونی معاون بهداشت…

مرکز مردمی نفس با هدف جلوگیری از سقط جنین های سالم در لارستان راه اندازی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشگاه همزمان با روز ملی جمعیت و آغاز دهه کرامت از راه اندازی مرکز مردمی نفس با هدف جلوگیری از سقط جنین های سالم در لارستان خبر داد.

وی این خصوص اظهار داشت: از جمله چالشهای های اساسی کشور، بحران جمعیتی پیش روست و بر همین اساس اولویت کلان مجموعه وزارت بهداشت تلاش در راستای جوانی جمعیت است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه در قانون جوانی جمعیت ابعاد مختلف این مقوله مد نظر قرار گرفته است، بیان داشت: آمارها نشان می دهد که مرگ جنین سالم ناشی از سقط حدود دو برابر فوتی های ناشی از سوانح رانندگی است، در همین راستا مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) جهت کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف قصد سقط جنین سالم خود را دارند راه اندازی شد.

وی افزود: با بررسی های گسترده ای که انجام شده، دلایل متنوعی از سوی خانواده ها برای تصمیم به سقط مطرح شده و مورد پژوهش قرار گرفته است که از جمله آنها علل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و باورهای غلط بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان خاطر نشان کرد: در زمینه پیشگیری از سقط جنین سالم، تمامی بهورزان و مراقبان سلامت مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لارستان، توصیه‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و در این خصوص مرکز نفس هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا از سقط جنین سالم به دلیل موضوعات مختلف که عمده آن مسائل مالی بوده جلوگیری کند.

وی در پایان بیان داشت : همکاری و همراهی همکاران در حوزه های مختلف علوم پزشکی بخصوص بهداشت و درمان و حمایت های دستگاه‌های مختلف شهرستان بخصوص دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی می تواند در موفقیت و نیل به اهداف این مرکز بسیار مفید باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۵:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین