جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

سوپرجام خلور؛ ایده‌ای نو که راهگشای کارهای بزرگتر است

سوپرجام خلور نشان داد که ظرفیت‌ها لارستان حتی در نقاط دور روستایی و حتی محروم نهفته است چرا که یک سرمایه‌گذار دلسوز از روستای خلور با طرح ایده‌ای نو اقدام…

سوپرجام خلور نشان داد که ظرفیت‌ها لارستان حتی در نقاط دور روستایی و حتی محروم نهفته است چرا که یک سرمایه‌گذار دلسوز از روستای خلور با طرح ایده‌ای نو اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات مهیج کرد و از طرفی یک تیم از یکی از محروم‌ترین نقاط لارستان یعنی هیأت فوتبال بیرم عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. پس می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها و تجمیع آنها، کاری بزرگ و در خور شأن مردم لارستان بزرگ انجام داد.

به گزارش میلاد لارستان، ‌نخستین دوره مسابقات فوتسال سوپرجام اتحاد خلور لارستان از ۱۵ اردیبهشت ماه به شکل حرفه‌ای برنامه‌ریزی و آغاز شد و پس از حدود ۲۰ روز و مثل تمام مسابقات ورزشی با پشت سرگذاشتن هیجانات و فراز و نشیب‌ها، با استقبال چشمگیر تماشاگران در سوم خرداد ماه با قهرمانی تیم هیأت فوتبال بیرم و نائب قهرمانی شهید چمران لارستان به پایان رسید.

این مسابقات زیبا و مهیج از سوی سیدهاشم هاشمی خلوری مدیر اجرایی سوپرجام اتحاد خلور، با همراهی و همکاری یک تیم منسجم و البته با هزینه خصوصی برگزار شد که شاید شاخص‌ترین بخش این سوپر جام استفاده از VAR و حضور بازیکنان تراز اول ایران بود.

در حالی که تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران و هواداران آن‌ها سال‌هاست چشم انتظار استفاده از VAR هستند، در این دوره از مسابقات تحت عنوان سوپرجام خلور لارستان با حضور ۱۶ تیم مطرح و برتر از جنوب فارس و هرمزگان در مجتمع مدرن و زیبای طوبی شهر لار به اجرا درآمد.

در کنار بهره‌گیر از فناوری VAR و استفاده از بازیکنان تیم ملی و لیگ‌برتر ایران در این مسابقات، می‌توان نقاط مثبت دیگری برای سوپرجام خلور برشمرد که از جمله آن استفاده از دوربین‌های پرتعداد برای پوشش تصاویر، دوربین روی خط دروازه، برگزاری نشست خبری برای هر بازی، پخش زنده و باکیفیت به شکل آنلاین برای بینندگان خارج از ورزشگاه، استفاده از گزارشگران تلویزیونی، نظم در بلیط فروشی، فضاسازی زیبای محیط محل برگزاری مسابقه، میزبانی خوب از تیم‌های غیربومی و غیره است.

برگزاری مسابقه بزرگ سوپرجام اتحاد خلور نشان داد که ظرفیت بخش خصوصی و هدایت صحیح سرمایه‌های خیرین آنهم در عرصه ورزش و حتی سایر حوزه‌ها امکان‌پذیر است و می‌توان کارهای بزرگی البته با تشکیل تیمی هماهنگ انجام داد.

ایجاد زیرساخت بی‌نظیر مجتمع فرهنگی و ورزشی منیری در شهر لار توسط مرحوم حاج ناصر منیری، یک کار بزرگ و ماندگار محسوب می‌شود و باعث شده تا ظرفیتی جدید رقم بخورد و موجب شود تا بازی‌ها و رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی نظیر جام رمضان و سوپرجام خلور یا نمایشگاه رصدخانه در آن برگزار شود.

سوپرجام خلور نشان داد که می‌توان متناسب با امکانات و ظرفیت‌ها که بسیاری از آنها در لارستان وجود دارد اما ناشناخته یا مغفول مانده را به ثمر رساند. در این دوره از مسابقات دیدم که هریک از تیم‌ها با صرف هزینه‌های کم یا زیاد توانستند بازیکنان سطح یک ایران را جذب کنند و به لارستان بیاورند و این نشان می‌دهد اگر سرمایه‌گذاران خصوصی به عرصه تیم‌داری ورود کنند، می‌توان برای لارستان تیم یا تیم‌هایی در رده‌های بالای ورزش در لارستان شکل دهند که بارزترین نمونه آن خرید امتیاز تیم در لیگ‌برتر فوتسال کشور است که هم می‌تواند باعث شناساندن لارستان به ایرانیان شود، هم استعدادها شکوفا می‌شود و هم ورزش رونق بیشتری پیدا می‌کند.

زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی تختی در شهر لار به همت هیأت فوتبال لارستان در حال انجام است و کارهای اساسی در راستای آماده‌سازی چمن، ساخت vip و رختکن و همچنین ساخت سکوی تماشگران صورت گرفته است و این مکان نیز می‌تواند پذیرای مسابقات بزرگ باشد و نگاه بزرگان ورزش را به سمت لارستان سوق دهد. چرا با وجود این همه ظرفیت انسانی و همچنین سرمایه مادی نباید نام ورزش لارستان در سطح یک فوتبال کشور وجود نداشته باشد؟!

کارهای بزرگ، خواستنی و البته شدنی است. سوپرجام خلور نشان داد که ظرفیت‌ها لارستان حتی در نقاط دور روستایی و حتی محروم نهفته است چرا که یک سرمایه‌گذار دلسوز از روستای خلور با طرح ایده‌ای نو اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات مهیج کرد و از طرفی یک تیم از یکی از محروم‌ترین نقاط لارستان یعنی هیأت فوتبال بیرم عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. پس می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها و تجمیع آنها، کاری بزرگ و در خور شأن مردم لارستان بزرگ انجام داد.

نگارنده: حسن فراست

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین