شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

عملیات از سرگیری ساخت تونل بالنگستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون برای تکمیل تونل بالنگستان طی دو مرحله ۵۰ میلیارد تومان جذب شده و پیگیری‌ها برای اختصاص…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون برای تکمیل تونل بالنگستان طی دو مرحله ۵۰ میلیارد تومان جذب شده و پیگیری‌ها برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر ادامه دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، دکتر محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، مهندس حسین‌زاده، مهندس شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و طاهرزاده فرماندار گراش روز سه‌شنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۲) از عملیات از سرگیری ساخت تونل شهدای خلیج ‌فارس (بالنگستان) در شهرستان گراش بازدید کردند.

تاکنون با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده برای تکمیل این تونل طی دو مرحله ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است و به گفته نماینده پیگیری‌ها برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر ادامه دارد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت تزریق به‌هنگام بودجه و سرعت عمل پیمانکار، تونل بالنگستان حداکثر تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر رضایی در جریان بازدید از تونل شهدای خلیج فارس گفت: این تونل یکی از اولویت‌های مهندس حسین‌زاده بوده و به دعوت او در این محل حاضر شده‌ام. با پیگیری‌هایی که ایشان انجام داد، مرحوم قاسمی وزیر پیشین راه دستور داد منابعی از سازمان راهداری به این طرح تزریق شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت عملیات ساخت تونل اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یابد و اظهار داشت: تونل بالنگستان بسیار مهم است و در کاهش تصادفات و کوتاه شدن زمان سفر نقش خواهد داشت. همه باید تلاش کنند تا این طرح هرچه زودتر به پایان برسد و شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس کمیسیون عمران بیان داشت: پیمانکار کنونی این طرح یکی از پیمانکاران خوب کشور است و اگر اعتبارات تامین شود، شاهد شتاب در ساخت این تونل خواهیم بود؛ البته پیمانکار نباید منتظر اعتبار باشد چراکه تامین اعتبار در گرو پیشرفت فیزیکی طرح است.

وی همچنین پیشنهاد داد تا ساخت جاده‌ دسترسی به تونل که ۶ کیلومتر طول دارد هرچه زودتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به مناقصه گذاشته شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت تونل بالنگستان ۱۲ سال پیش کلید خورد و طی سال‌های اخیر با توقف روبرو شد. اکنون لازم است عملیات تکمیل با سرعت انجام بگیرد تا چشم‌انتظاری مردم برای دسترسی آسان‌تر و امن‌تر به جنوب کشور و خلیج فارس به پایان برسد.

وی با اشاره به مطالباتی که پیمانکار سابق این طرح داشت، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکار پرداخت شد. خوشبختانه با تسویه آن بدهی، طرح از رکود خارج و با تزریق مجدد بودجه، ماشین‌آلات برای به سرانجام رسیدن تونل دوباره روشن شدند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس خاطرنشان کرد: در بخش پایانی ساخت این تونل مراحل تحکیمات ثانویه (لاینینگ)، روشنایی و روسازی اجرا می‌شود و اعتبارات جذب شده صرف این مراحل خواهد شد.

گفتنی است؛ تونل بالنگستان که کار ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده، ۸۵۳ متر طول دارد که حدفاصل ارد – فداغ در محور ملی لار – لامرد قرار دارد و با بهره‌برداری از آن و تکمیل جاده چک‌چک مسیر دسترسی مردم جنوب فارس به خلیج فارس و منطقه پارس جنوبی (عسلویه) کوتاه‌تر و هموارتر خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین