شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تونل وحدت نیاز به کار دارد…

خط دوم تونل وحدت در محور لار به جهرم نیازمند کار است. به گزارش میلاد لارستان، داستان دوبانده‌سازی محور جهرم-جویم-لار به بندرعباس در ابعاد مختلف سر بی‌انتها دارد و سالها…

خط دوم تونل وحدت در محور لار به جهرم نیازمند کار است.

به گزارش میلاد لارستان، داستان دوبانده‌سازی محور جهرم-جویم-لار به بندرعباس در ابعاد مختلف سر بی‌انتها دارد و سالها و بارها به آن پرداخته شده است.

عرض کم جاده، تک‌بانده بودن، ترافیک سنگین، حجم بالای تردد خودروهای تریلر حمل سوخت و کالا، تصادفات مکرر، جراحات متعدد، مرگ‌ومیرهای پرتعداد، غصه‌های بردل مانده بازماندگان، نابودی خودروها بر اثر حوادث که گاها سرمایه یک خانواده است و دهها قصه پرتکرار ناتمام، تنها بخشی از دغدغه‌های مردم در شهرستان های لارستان، جهرم و جویم و مردمان استان هرمزگان از محور بندرعباس-لار-جویم به جهرم بوده و همچنان خواهد بود.

در سالیان اخیر بارها اخباری مبنی بر اتمام فلان قطعه تا فلان موقع به گوش رسیده اما کُندی کار، کار را سخت و امیدها را کم‌رنگ کرده است.

وجود دستگاههای راهسازی در طول این محور، کورسوی امیدی را در دل زنده می‌کند ولی سرعت اجرای پروژه آن چیزی نیست که مردم می‌خواهند. از طرفی وجود این وسیله‌ها هرچند در بخش‌هایی از محور لار به جهرم بیشتر نمایان باشد اما در مسیر لار-بندرعباس وجود این وسایل راهسازی کمتر مشهود است.

آن چیزی که دل‌نگرانی از سرعت اجرای پروژه را به اوج می‌رساند، کُندی مراحل ساخت و اتمام لاین دوم تونل وحدت است. با گذری در آرشیو اخبار، مشاهده می‌شود که کار حفاری این تونل ۷۳۰ متری در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ به پایان رسیده و اکنون که در اواخر سال ۱۴۰۲ قرار داریم، هنوز کار اجرای این طرح اندرخم حفاری باقی مانده است.

جای سوال و البته تأمل است که آیا گذشت واقعاً نزدیک به ۴ سال برای اتمام یک تونل ۷۳۰ متری کافی نیست؟! چرا جناب حسین‌زاده بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین جناب شبانی مدیرکل راه شهرسازی لارستان در طول این سالها تدابیری برای جذب بودجه مورد نیاز و اتمام طرح نداشته‌اند؟! موانع پیش‌روی کار کجاست؟! اصلاً کی قرار است این تونل تکمیل شود؟! آیا اتمام پروژه ملی احداث باند دوم محور جهرم-جویم-لار به بندرعباس در برنامه اولویت‌دار وزارت راه قرار دارد؟!

همه ما می‌دانیم کارکردن سخت اما زمان را نباید از دست داد…

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین