دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اجرای آبیاری بارانی در فلکه امام خمینی(ره) شهر لار

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لار می گوید: در مناطق خشک و نیمه خشک، به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب مکانی و زمانی این مایه حیاتی، استفاده از…

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لار می گوید: در مناطق خشک و نیمه خشک، به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب مکانی و زمانی این مایه حیاتی، استفاده از سامانه های آبیاری کارآمد با بازدهی بالا، موجب استفاده بهینه از منابع آب خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ به گفته ندیمی، منابع آب مورد استفاده در فضای سبز فلکه امام خمینی (ره) شهر لار، از طریق حوض فلکه علم و فناوری (طاووس) و یک حلقه چاه موجود در بلوار ولایت تامین می شود که متاسفانه آب این دو منطقه، به لحاظ کیفی شور و دارای سختی بالا می باشد.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لار افزوده: تبخیر آب از سطح خاک باعث تجمّع نمک در لایه بالایى خاک شده و تجمع نمک در این لایه به حدّى افزایش یافته که بعضاً امکان رشد براى گیاه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داده: در چنین وضعیتى باید نمک‌ها را از منطقه توسعه ریشه‌ها خارج ساخت که این امر از جمله مهمترین اهداف آبیاری تحت فشار می باشد.

به گفته مهدی ندیمی؛ از این رو، اجرای طرح آبیاری بارانی فلکه امام خمینی (ره) در دستور کار واحدهای فضای سبز و تاسیسات شهرداری قرار گرفت و این طرح با اعتبار “یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی” از محل درآمد شهرداری لار اجرا شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین