شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

«مهندسی انرژی» هم به رشته‌های دانشگاه دولتی لارستان افزوده شد

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان از اخذ مجوز پذیرش مهندسی انرژی،  سومین رشته جدید دانشگاهی در دانشگاه دولتی لارستان طی سال جاری خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان از اخذ مجوز پذیرش مهندسی انرژی،  سومین رشته جدید دانشگاهی در دانشگاه دولتی لارستان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان عبدالکریم افروزه با اشاره به اخذ مجوز پذیرش در مقطع ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و رشته مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: با پیگیری های مستمر صورت گرفته در ماه‌های اخیر رشته مهندسی انرژی نیز از مهر ماه ۱۴۰۲ به رشته های موجود در مجتمع آموزش عالی لارستان اضافه خواهد شد.

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان با اظهار اینکه اخذ رشته های جدید در دانشگاه ها می تواند به توسعه و شکوفایی لارستان نیز کمک کند افزود: این اتفاق مهم بر اساس تربیت نیروی انسانی و نیاز جامعه شکل گرفته است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با توجه به نیاز منطقه و دانشجویان، رشته های جدیدی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه راه اندازی کنیم.

دکتر افروزه عنوان کرد: دانشگاه دولتی لارستان خود را موظف می داند تا با ارتقای کمی و کیفی امکانات، فعالیت ها و اساتید خود در راستای تربیت دانشجویان توانمند اقدام کند

سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان در پایان ضمن دعوت از دانش آموزان جنوب کشور که امسال در کنکور سراسری در رشته ریاضی و فیزیک آزمون داده اند جهت انتخاب مجتمع آموزش عالی لارستان برای ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی گفت: بر خود لازم می دانم که از همه همکاران مجتمع خصوصا حوزه معاونت آموزشی که در جهت اخذ کد این رشته به صورت شبانه روزی تلاش کردند تشکر و قدردانی کنم.

گفتنی است رشته مهندسی انرژی یک رشته میان رشته ای است و ترکیبی از مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک و فیزیک است ، جزو رشته های جدید در ایران محسوب می شود. با توجه به افزایش مصرف انرژی و تعاملات انرژی در سراسر جهان ، منابع انرژی فسیلی رو به پایان رفته و به مرور ، آلاینده های زیادی وارد محیط زیست می شوند. از همین رو ، نیاز به نیروهای متخصص در زمینه های مربوط به انرژی جهت جلوگیری از این آسیب ها، روز به روز بیشتر احساس می شود.

رشته مهندسی انرژی به عنوان یک رشته نوپا اما فوق العاده آینده دار و محبوب در همین دو دهه گذشته وارد دانشگاه‌ های کشور ما شده و علاقه‌مندان بسیار زیادی در همین بازه زمانی کوتاه برای ورود به این رشته اقدام کرده اند. بازار کار بسیار مناسب و همچنین امکان حضور فارغ التحصیلان مهندسی انرژی در سازمان های فوق العاده مهم مانند وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان انرژی های نو، شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی باعث شده تا این رشته تبدیل به یکی از رشته های محبوب در میان دانش آموزان شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین