پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نامه اعتراضی جمعی معتمدین در پی برخی تحولات سیاسی و اجتماعی در لارستان

در پی وقوع چند رویداد مهم سیاسی و اجتماعی درباره لارستان، جمعی از معتمدین لارستان به نمایندگی از مردم با تهیه اعتراض نامه‌ای خواستار رسیدگی به این موارد شدند. به…

در پی وقوع چند رویداد مهم سیاسی و اجتماعی درباره لارستان، جمعی از معتمدین لارستان به نمایندگی از مردم با تهیه اعتراض نامه‌ای خواستار رسیدگی به این موارد شدند.

به گزارش میلاد لارستان، در پی وقوع چند رویداد مهم سیاسی و اجتماعی درباره لارستان، جمعی از معتمدین لارستان به نمایندگی از مردم با تهیه اعتراض نامه‌ای به مسئولان عالی رتبه و ارشد ملی، استانی و محلی خواستار دادخواهی و عدالت محوری درخصوص این خطه باستانی شدند.

این نامه اعتراضی از سوی محمد مظفری در حاشیه برگزاری نماز جمعه از این تریبون قرائت شد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با سلام و دورد به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای حرم و شهدای امنیت، با درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل (ره)، آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای.

مردم ولایت مدار و شریف لارستان بزرگ با پیشینه درخشان به زعامت روحانیت جلیل القدر از تبار فاطمه (س) از دیرباز در جنوب کشور طلایه دار دفاع از حکومت دینی بوده و بر اساس این سابقه روشن،

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دامت افاضاته در سفر تاریخی به لار منطقه را لارستان بزرگ نامیدند و مردم لارستان بزرگ را جزء ارزشمندترین ملت های این کشور خواندند.

در سال های قبل از انقلاب اسلامی بواسطه سابقه دینی مردم ، دولت ضد دین ستم شاهی اقدام به قطعه قطعه نمودن این منطقه نمود و با کوچک سازی لارستان بزرگ در پی خاموش نمودن صدای حق طلبانه مردم بر آمد.

در سال های پس از انقلاب اسلامی نیز عده ای افراد فرصت طلب با سوءاستفاده از اعتماد مردم ،این شهرستان را سکوی پرتاب خود نموده و به پست های برجسته نظام دست یافتند و بی آنکه در دفاع از این مردم سلیم و خوش طینت برآیند شمشیر را از رو بسته و برای از بین بردن منافع مردم لارستان بزرگ از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

مردم شریف لارستان بزرگ می دانند که توسعه و آبادانی حق همه مردم منطقه می باشد و باید به آن دست یابند ولی توقع نیز ندارند که در کنار توسعه سایر مناطق، روزبروز شاهد افول، عقب ماندگی و از هم پاشیدگی لارستان بزرگ که مظهر این همه نقش آفرینی در جنوب کشور بوده اند،باشند.

در ماههای پایانی دولت دهم ارتقاء دو اداره صنعت،معدن ،تجارت و جهادکشاورزی لارستان به اداره کل به تصویب رسید که بدلیل پایان عمر دولت این مصوبات عملیاتی نشد و در ابتدای دولت تدبیر و امید با پیگیری های مکرر و با اِعمال نفوذ همین آقایان صدرالذکر منجر به ابطال مصوبه دو اداره کل این شهرستان گردید که مردم شریف لارستان این بار نیز نجیبانه دم برنیاوردند تا شاید دولت تدبیر و امید در جای دیگر این نقیصه را جبران نماید اما باز در جریان تصویب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان مشاهده نمودیم که دولت محترم باز کوس بی عدالتی زده و باوجود تصویب اداره کل راهداری و حمل و نقل ایرانشهر که شرایط مساوی با لارستان داشت با اٍعمال نفوذ عناصر متنفذ در دولت دوازدهم از تصویب آن برای لارستان امتناع نمودند.

متأسفانه در دولت عدالت محور سیزدهم نیز علاوه بر عدم جبران اجحاف های وارده به مردم لارستان بزرگ ، در طی بیش از دوسال گذشته تا کنون و آن هم توسط استانداری فارس عدم رعایت حقوق مردم لارستان استمرار داشته و هر بار با طرح مسائل امنیتی و غیرکارشناسی در تضعیف لارستان تلاش می کند که آخرین اقدامات علیه لارستان به شرح زیر می باشد:

۱- لغو عنوان معاونت استانداری از فرمانداری ویژه لارستان

۲- دخالت و ابهام افرینی در موضوع روشن ودارای مصوبه دولت برای مرز شهرستان های لارستان و گراش و ایجادتنش با ارجاع موضوع به دائره حقوقی دولت

۳- انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج از مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان بدون ارائه مستندات کارشناسی وصرفا بدلایل سیاسی

 

مردم لارستان انتظار دارند موضوع اخیر انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج که بدون کارشناسی و صرفا با نگاه سیاسی و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و به نفع نماینده فعلی در مجلس صورت گرفته متوقف و آرامش را به منطقه بازگردانند تا پس از انتخابات براساس مستندات کارشناسی تصمیم گیری شود،در غیر اینصورت اعتراضات مردمی در چارچوب قانون به این تصمیم غیرکارشناسی ادامه خواهد یافت.

جمعی از معتمدین به نمایندگی از مردم لارستان بزرگ

رونوشت:

۱- دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار

۲- دکتر وحیدی وزیر محترم کشور جهت استحضار

۳-دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس جهت استحضار

۴-فرمانداری ویژه لارستان جهت استحضار و ارسال اعتراضیه مردم به ریاست محترم جمهوری و گیرندگان محترم رونوشت

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “نامه اعتراضی جمعی معتمدین در پی برخی تحولات سیاسی و اجتماعی در لارستان”

  1. صادقانه عرض میکنم. شهروند گفت:

    با کمال احترام میگویم که لغو. معاونت. استانداری برای همه. فرمانداری های. ویژه. در استان. فارس. است. و تنها. برای. فرمانداری. لارستان. نیست

  2. کارمند. بازنشسته از. لارستان گفت:

    اخیرا با تبدیل. فرمانداری. آباده. به فرمانداری. ویژه. استان فارس. دارای. ۷ فرمانداری. ویژه. در شهرستانهای. جهرم. فسا. داراب. لار. کازرون. مرودشت.
    و ابادهمی باشد. وبه قرار اطلاع. شهرهای. فیروزآباد. ونیز هم در لیست. آینده. فرمانداری. ویژه. هستند.

  3. لاری. کارمند ارشد علوم پزشکی گفت:

    من به عنوان یک. لاری مخالف جدایی شبکه بهداشت. ودرمان خنج از مجموعه. لارستان. هستم ولی اعتقاد. دارم که باید همه امکانات و تجهیزات پزشکی که از طرف دولت تامین میشود به صورت. یکسان وبرایر عدالت ومساوات بین شبکه های بهداشت. ودرمان. لار. خنج. اوز. تقسیم شود. تا این مجموعه علوم پزشکی. ثابت بماند. در غیراینصورت. بعد. از خنج. شاید. نوبت. دیگر. شهرهای مجاور. هم. برسد. باید. تعصبات. محلی. ولار محوری. را کنار بگذاریم. دنیا. دیگر. عوض. شده. است

  4. کارمند. بیمارستان اوز گفت:

    مردم اوز به همبستگی منطقه ای اعتقاد. دارند اما بیمارستان با سابقه. ۵۰ ساله شهرستان اوز که دومین بیمارستان. بعداز لار در منطقه جنوب فارس بوده است. والان هم زیر مجموعه لارستان است با کمبود تجهیزات اساسی مانند. دستگاه. سی تی. اسکن وبخش. ICU مواجه است درحالیکه سایر بیمارستانهای. منطقه مانند. لامرد. گراش. بستک. مهر و….همگی. این. امکانات را دارند. آیا نباید این مسایل باعث نمی‌شود. علت. آنرا کمکاری وعدم. توجه مسولین. در. لارستان. دانست

  5. لاری کارمند گفت:

    ازین اعتراضها یکماه قبل از شهرستان شدن اوز. با امضا. ونصب. بنر هم. بود. اما. تصمیمات استانداری. وزارت کشور برای شهرستان. شدن. اوز قطعی. بود.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین