دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نماینده مردم مانع تضعیف حوزه انتخابیه شود؛ خنج و لارستان باهم بماند

در موضوع انتزاع معنادار شبکه بهداشت و درمان خنج از مجموعه علوم پزشکی لارستان، انتظار است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ورود کند و مانع تضعیف حوزه انتخابیه تحت…

در موضوع انتزاع معنادار شبکه بهداشت و درمان خنج از مجموعه علوم پزشکی لارستان، انتظار است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ورود کند و مانع تضعیف حوزه انتخابیه تحت پوشش شود.

به گزارش میلاد لارستان، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان مجموعه بزرگ با قدمتی بیش از ۳۵ سال است که از سال ۶۶ و با دانشکده پرستاری حضرت زینب در حوزه آموزشی شروع به فعالیت کرده و این آغاز در امتداد راه‌اندازی تنها بیمارستان جنوب فارس در سال ۱۳۴۰ و بهداری با طول عمر قریب به یک قرن بوده است.

با گذر زمان و ورود خیرین به عرصه‌های مختلف بهداشتی درمانی و آموزشی ۴ بیمارستان در شهرهای لار، اوز، خنج و بیرم به شکل خیرساز، برای جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفری با وسعت بیش از ۱۸ هزار کیلومتری، که بزرگتر از ۱۱ استان کشور است، احداث شد.

با توجه به وجود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان که اغلب آن به همت خیرین و با مشارکت دولت فراهم شده است خدمات مناسبی ارائه می‌شود و توانسته اعتماد مردم بسیاری از شهرهای همجوار از استان‌های فارس و هرمزگان نظیر شهرهای بستک، بندرلنگه، لامرد، مهر، پارسیان، زرین دشت، داراب، اوز، جویم، خنج، گراش و غیره را به خود جلب کند بطوریکه بنا بر آمار بطور میانگین ۳۰ درصد از موارد بستری در مرکز درمانی آموزشی امام رضا(ع) لارستان مربوط به افرادی است که خارج از حوزه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان سکونت دارند.

از زمان شکل‌گیری دانشکده علوم پزشکی لارستان، روند جذب اعتبارات، امکانات، پزشکان و غیره در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی روند روبه رشدی بخود گرفته است و خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد رشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده در سطح شهرستانهای زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان اعم از خنج، اوز، جویم و بخش بیرم بوده‌ایم تا جایی که بنا بر آمار منتشر شده، بدلیل برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و فراهم سازی زیرساخت‌ها، اغلب مراکز درمانی از سطح زیان ده به سوددهی رسیده‌اند.

چند وقتی است که موضوع انتزاع شبکه بهداشت و درمان خنج از مجموعه علوم پزشکی لارستان از سوی برخی فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان پیگیری می‌شود و با فشارهایی که در سطح فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، اذهان عمومی را درگیر این موضوع ساخته‌اند که با بررسی موضع‌گیری‌ها، می‌توان بوی سیاسی بازی‌ها و همچنین تعصبات ناصحیح را از آن استنباط کرد.

سلامت مردم موضوعی نیست که بتوان بر سر آن اغماضی داشت و به همین دلیل می‌بایست به تصمیم گیرندگان تأکید داشت که نباید تحت فشار عده‌ای خاص دست به اقداماتی زد که موجب آسیب به قشر عادی و خدمات پذیر شود.

با کمی استدلال و حساب و کتاب می‌توان متوجه شد که طی سالیان اخیر، دانشگاه علوم پزشکی لارستان اعتبارات خوبی به شهرستان خنج اختصاص داده است و از طرفی، استان فارس با اینهمه گستردگی و داشتن ۳۷ شهرستان و دهها بیمارستان و مراکز درمانی، قطعاً کمتر می‌تواند به لحاظ بودجه‌ای، پزشکی، تجهیزاتی و غیره به نسبت دانشکده علوم پزشکی لارستان با ۴ شهرستان تحت پوشش خدمات ارائه کند.

موضوع مهم و قابل سوال که تاکنون بی‌جواب مانده و ابهام‌بزانگیز است، سکوت معنادار جناب حسین حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است که علت سکوت ایشان درخصوص این مشکل بوجود آمده در حوزه انتخابیه چیست؟!

انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج از مجموعه علوم پزشکی لارستان قطعاً به ضرر مردم هر دو شهرستان است چرا که از یک سو امکان تنزل خدمات بهداشتی و درمانی در خنج وجود دارد و از طرفی برنامه‌ریزی‌های آتی در زمینه ارتقای علوم پزشکی لارستان از دانشکده به دانشگاه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس بهتر است جناب نماینده با یک موضع‌گیری استادانه بدنبال حل‌وفصل هنرمندانه و مسالمت‌آمیز موضوع باشد و نگذارد در سال پایانی دوران ۴ ساله نمایندگی خاطره‌ای بد از وی در اذهان بماند و بعبارتی مانع از تضعیف شهرهای حوزه انتخابیه شود و نگذارد این تصور در ذهن شکل بگیرد که این اقدام با همراهی نماینده و برای جذب رای است!!

و اما صحبتی از باب دلسوزی به مردم فهیم خنج و آن اینکه سرنوشت مردم لارستان بزرگ از گذشته‌ای دور با هم گره خورده است و به طور قطع شکل‌گیری چنین بازی‌های به نظر سیاسی نمی‌تواند در روابط مردم شهرها و روستاهای این خطه کهن خللی ایجاد کند ولی باید این را بدانیم اگر خواهان ترقی و پیشرفت هستیم، همه باید یدواحد باشیم و حمایت‌گر و حامی هم بود.

نکته پایانی؛ خطاب به کسانی است که به بهانه دلسوزی، پاشنه به انتزاع شبکه بهداشت و درمان خنج از لارستان کشیده‌اند، می‌گوییم که کاش بجای تلاش‌های چند ساله برای این موضوع، بفکر پیگیری کارهای مهمتری نظیر توسعه راهها، جذب سرمایه‌گذاری در خنج، جذب سرمایه‌گذاران خصوصی، ایجاد زیرساخت‌های تولیدی، صنعتی، ورزشی و غیره بودند و به یقین از جایی که امروز هستند، جلوتر بودند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “نماینده مردم مانع تضعیف حوزه انتخابیه شود؛ خنج و لارستان باهم بماند”

  1. انتظارات مردم. اوز. از علوم پزشکی. لارستان گفت:

    صحبت های که درباره همگرایی منطقه ای. است مورد تایید همه مردم شهرهای زیر مجموعه دانشکده لارستان است اما چرا به تعصبات مسولان. این دانشکده. که بیشتر تجهیزات. وامکانات پزشکی. را در خود. لار متمرکز. کرده اند توجه نمی کنید. زیرا علت. اصلی. واگرایی شهرستانهای مجاور همین است مثلاً بیمارستان با سابقه ۵۰. ساله در شهرستان. اوز. که دومین بیمارستان جنوب. فارس. بعداز. لار می باشد. هم. اکنون. بخش. مراقبت های. ویژه. ICU ندارد. ویا. علیرغم. مکان خیر ساز. برای. دستگاه. معمولی. سی تی. اسکن. سالهاست که بیمارستان. فاقد. این. دستگاه. است ومردم شهرستان. اوز. برای. اینکار. روزانه به. گراش. میروند درحالیکه بیمارستانهای. شهرهای مجاور. مانند. گراش. لامرد. مهر. بستک و….همه. این تجهیزات. دارا هستند. مردم. اوز. انتظار. دارند که مسولان. علوم پزشکی. تنگ. نظری. نکنند واین موارد مهم. را پیگیری. واقدام. کنند. تا شهرهای. زیر مجموعه به فکر. جدایی وانتزاع. از. لارستان. نیفتند. با تشکر. آنرا جهت اطلاع مسولان لارستان. انتشار. دهید

  2. بیرو گفت:

    چرا نباید بیرم، بیمارستان تکمیل و خوبی داشته باشه؟

  3. ناشناس گفت:

    سلام ستایش قلم نویسنده را چرا منتشر نمی کنید؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین