پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
رئیس سابق شورای اسلامی شهر لار

سهم ناچیز لارستان از اعتبارات تملک و دارایی در فارس

میلاد لارستان: رئیس سابق شورای اسلامی شهر لار دلیل عدم توسعه اقتصادی در زیرساخت‌ها را عدم رشد اعتبارات سرمایه‌ای و عمرانی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در سطح استان فارس دانست و افزود: متأسفانه شهرستان لارستان، توانسته فقط یک چهارم رشد متوسط استان فارس را در اعتبارات تملک و دارایی داشته باشد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر لار دلیل عدم توسعه اقتصادی در زیرساخت‌ها را عدم رشد اعتبارات سرمایه‌ای و عمرانی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در سطح استان فارس دانست و افزود: متأسفانه شهرستان لارستان، توانسته فقط یک چهارم رشد متوسط استان فارس را در اعتبارات تملک و دارایی داشته باشد.

به گزارش میلاد لارستان؛ ابوطالب روئینا در نشست مشورتی لاری های مقیم تهران، شیراز، بندرعباس و غیره که صبح روز پنجشنبه ۵ فروردین ماه ۹۵ در تالار تجمعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد، با تشریح نحوه تهیه و تدوین سند چشم‌انداز توسعه لارستان و با اشاره به آمار استخراج شده برای این سند، گفت: این سند در قالب سه جلد کتاب به رشته تحریر در آمده تا با نگاهی به گذشته و سنجش وضعیت حال راهبرد اقتصادی مناسب برای توسعه آینده منطقه لارستان بزرگ برگزیده شود.

وی دلیل عدم توسعه اقتصادی در زیرساخت‌ها را عدم رشد اعتبارات سرمایه‌ای و عمرانی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در سطح استان فارس دانست و افزود: متأسفانه شهرستان لارستان، توانسته فقط یک چهارم رشد متوسط استان فارس را در اعتبارات تملک و دارایی داشته باشد.

روئینا یکی دیگر از عوامل رشد توسعه اقتصادی لارستان بزرگ را مقایسه مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانکی برشمرد و تصریح کرد: در بازه زمانی سال‌های ۸۵ تا ۹۰ با توجه به نقش موثر بانک‌ها در سرمایه‌گذاری و پیشرفت، متأسفانه وضعیت شهرستان‌های جنوب شرق فارس در این زمینه مطلوب نبوده است.

وی با ابراز نگرانی از شکاف زیاد میان سپرده‌ها و میزان تسهیلات، بیان کرد: سرمایه‌های مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش که در اختیار بانک‌هاست برای توسعه سایر مناطق استان استفاده شده و در خود منطقه کارایی نداشته است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر لار با اشاره به شاخصه‌های سنجش توسعه اقتصادی استان فارس، تصریح کرد: شاخصه‌هایی نظیر مساحت، جمعیت، متوسط شاخص‌های اقتصادی، میزان اعتبارات عمرانی، میزان سپرده‌گذاری بانکی، میزان تسهیلات بانکی و غیره جایگاه توسعه هر شهرستان را در استان تعیین می‌کند که با توجه به وضعیت شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در سال‌های مورد مطالعه، سهم توسعه این شهرستان‌ها ۸٫۶ دهم درصد بوده است.

روئینا با تأکید بر فعال‌سازی بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، افزود: دستگاه‌های دولتی نیز می‌بایست برای افزایش سهم اعتبارات دولتی شهرستان‌های خود تلاش کنند.

وی گفت: تصویب و اجرایی کردن خط انتقال آب از خلیج فارس به منطقه، فراهم کردن بستر مناسب و رفع اختلافات در بین مردم و مسئولان، ایجاد پیوند مردم شهرستان‌های مجاور، تشکیل سرمایه‌گذاری تخصصی به منظور جذب سرمایه‌های خرد و کلان مردم، پیاده‌سازی سیستم مدیریتی پویا و به روز، ایجاد سازمان مردم نهاد از متخصصان تأثیرگذار در تصمیم‌گیرهای ملی می تواند توسعه لارستان بزرگ را تسهیل و تسریع کند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین