شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بررسی مسائل خطه لارستان با حضور مشاور رئیس جمهور

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، دغدغه معیشت مردم را اولویت اول دولت برشمرد و تصریح کرد: معیشت مردم، دغدغه به‌حقی است، برطرف کردن این دغدغه با اقدامات کوتاه مدت…

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، دغدغه معیشت مردم را اولویت اول دولت برشمرد و تصریح کرد: معیشت مردم، دغدغه به‌حقی است، برطرف کردن این دغدغه با اقدامات کوتاه مدت و اقدام بلند مدت مواجه است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس در همایش روحانیون شیعه و سنی لارستان گفت: از امتیازات این منطقه همزیستی مهربانانه و برادرانه اهل تشیع و اهل تسنن است، وحدتی که سال‌های سال برقرار است و روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه باید در کنار این مهر و عطوفت به دشمنِ مشترک توجه داشت، افزود: مشکل امروز ما هجمه فرهنگی دشمنان است، مشکلات امروز ما هجوم فکری و فرهنگی به جوانان است، علما وظیفه‌شان مرزبانی است، دفاع از مرزهایی که شیاطین می‌خواهند جامعه اسلامی را به آن گرفتار کنند.

وی یکی از رسالت‌های مهم دولت را توجه به امور فرهنگی دانست و گفت: رئیس جمهور در سازمان ملل یک محوری را که مطرح کردند مسئله خانواده و تحکیم بنیان خانواده است، دشمن به دنبال تقدس‌زدایی از بنیان خانواده است، از رسالت‌های اصلی دولت سیزدهم حمایت از عرصه‌های فرهنگی و مساجداست، بحث فرهنگی در دولت سیزدهم اهمیت زیادی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عزم دولت را برای حل مشکلات مردم جدی دانست و افزود: آنچه که در بحث نابسامانی محورهای مواصلاتی گفته شد یک‌گلایه به حق است، مشکل جاده‌های ما یک مشکل ریشه‌ای است و دولت باید با تمام قوا برای حل مشکل اقدام کند، امروز با حضور ریاست جمهوری آزادراه شیراز ـ اصفهان افتتاح شد و این نشان دهنده اهتمام دولت به حل مسائل مردم است.

وی دغدغه معیشت مردم را اولویت اول دولت برشمرد و تصریح کرد: معیشت مردم، دغدغه به‌حقی است، برطرف کردن این دغدغه با اقدامات کوتاه مدت و اقدام بلند مدت مواجه است. بحث بیمه رایگان برخی دهک‌ها، مسئله کالابرگ الکترونیکی از راه‌های کوتاه مدت است که دولت برای حل مشکلات معیشتی قرارداده است، اقدامات اصلی اقدامات زیربنایی است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به عقب‌ماندگی و رکود در طول سال‌های دهه ۹۰ بیان کرد: مشکل اصلی کشور ما این است که در برخی سال‌های قبل برای کشور کاری نشد، در دهه ۹۰ کشور ما دچار رکود و عقب‌ماندگی شد، تورم‌ها به ۶۰ درصد رسید، کارخانه‌ها دچار تعطیلی شدند و این رکود یک شبه برطرف نخواهد شد.

دولابی از اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی گفت: دولت سیزدهم فروش نفت را به دو میلیون بشکه رسانده است، جلوی افزایش نقدینگی را گرفت تا تورمی شکل نگیرد، در دولت قبل نقدینگی از یک سال به سال دیگر ۴۸ درصد افزایش یافت که این رقم وحشتناکی است.‌

وی افزود: در طول دو سال عمر دولت علاوه بر فعال کردن دو هزار کارخانه تعطیل شده کارخانه‌های جدیدی وارد مدار شده است، تلاش‌ها و حتی همین سفرهای استانی دولت در راستای حل مشکل معیشتی است، نرخ بیکاری در سال جاری به ۲.۸ رسید، نرخی که در طول هفده سال اخیر بی سابقه بوده است، در بسیاری از استان‌ها کمترین میزان بیکازی را داریم، رشد نقدینگی را هم دولت کنترل کرد و برای اولین بار است که کسری بودجه نداشت، تورم از ۶۰ درصد به ۴۵ درصد رسید، این نرخ اگرچه بالاست اما ببینید از کجا به کجا رسیدیم.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه امروز اولویت اول کشور، اقتصاد، مهار تورم و رشد تولید است، گفت: امروز تلاش دولت برای برطرف کردن حل مشکلات اقتصادی است و به موازات آن فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی هم پیش می رود.

به گزارش میلاد لارستان، در این نشست مسائل و مشکلات جنوب فارس به ویژه در حوزه فرهنگ، کمبود و کیفیت نامناسب آب شرب، نابسامانی راه‌ها و… مطرح شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۴:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بررسی مسائل خطه لارستان با حضور مشاور رئیس جمهور”

  1. ناشناس گفت:

    مشاور محترم در امور روحانيت رييس جمهورمتاسفانه در بخش اقتصادي كمترين اطلاعات نداردولي در موضوع اقتصادي صحبت مي كنند.در كشور ما هيچ چيز ويا هيچ كس در سر جاي خود نيست واين يك افت بزرگي است وبايد گفت پناه بر خدا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین