یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مطالبه‌گری دانش‌آموزان، پاسخگویی مسئولان لارستان

  جمعی از دانش‌آموزان لارستانی در نشستی با فرماندار و رئیس اداره اموزش و پرورش لارستان و شهردار لار مطالبه‌های تحصیلی و اجتماعی خود را مطرح کردند و از مسئولان…

 

جمعی از دانش‌آموزان لارستانی در نشستی با فرماندار و رئیس اداره اموزش و پرورش لارستان و شهردار لار مطالبه‌های تحصیلی و اجتماعی خود را مطرح کردند و از مسئولان پاسخ شنیدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل خبرنگار ایرنا، نیمی از این نشست که بیش از ۲ ساعت طول کشید به مطالبه ‌گری دانش‌آموزان نوجوان لارستانی پیرامون چالش‌های شهری، اجتماعی و فرهنگی و تحصیلی این شهرستان گذشت و سپس مسئولان یک به یک دغدغه‌های انها را پاسخ گفتند.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های بسیج، انجمن اسلامی و شوراهای دانش آموزی مدارس دولتی، تیزهوشان و نمونه دولتی و هنرستان‌های دخترانه و پسرانه حضور داشتند و به نمایندگی از جمعیت دانش‌آموزی لارستان سخن گفتند.

موضوع کمبود معلم و امکانات آموزشی، وضعیت استعدادیابی بویژه در رشته‌های هنری، کمبود مشاور برای رفع آسیب های اجتماعی، تغییر سهمیه لارستان در کنکور سراسری و مسائل شهری و اجتماعی مانند ساماندهی سگ‌های ولگرد، نا زیبا بودن ورودی‌های شهر، کمبود امکانات اختصاصی بانوان برای تفریح و ورزش، و موانع پیش روی برخی شرکت‌های صنعتی از مواردی بود که دانش‌آموزان لارستانی ضمن انتقاد از ایرادهای موجود، دربارهان از مسئولان شهرستانشان پرسش کردند.

 

پرسش و پاسخ تحصیلی از رئیس آموزش و پرورش لارستان؛ از سهمیه کنکور تا کمبود معلم

حمید اخوان، رئیس آموزش و پرورش لارستان در این نشست درباره به کمبود برخی معلم‌ها در مدارس لارستان پاسخ داد: به طور کلی نیروی انسانی مورد نیاز مدارس تامین شده و “کمبود معلم نداریم”، اما برخی مدارس با توجه به شمار دانش‌آموزان و دیگر شرایط مشمول اختصاص برخی معلمان نمی‌شود یا اینکه معلم تعیین شده اما به دلیل مشکلات شخصی یک هفته نتوانسته در کلاس حاضر شود.

او این خبر را هم داد که تا آخر اسفندماه آزمون استخدامی برای جبران کمبود مشاور در مدارس لارستان را خواهیم داشت.

رئیس اداره اموزش و پرورش لارستان این را هم اضافه کرد که از مجموع ۸۰ معلمی که امسال به مدارس لارستان افزوده شده ، ۷۸ نفر بومی هستند.

اخوان درباره پرسش یا انتقاد یکی از دانش‌آموزان درباره سازمان دهی معلمان و اولویت تخصیص آنها به مدارس خاص اذعان کرد: قبول داریم که گاهی این موضوع وجود دارد اما شما نیز چنانکه از مسئولان مطالبه‌گری می کنید از مدیران مدرسه خود نیز مشکلات موردی معلمان را مطالبه کنید.

رئیس آموزش و پرورش لارستان در پاسخ به پرسشی درباره تغییر نیافتن سهمیه کنکور لارستان از منطقه ۲ به سه گفت: برای این موضوع پیگیری‌های زیادی انجام شده و شاهد تلاش‌های فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان مرتبط بودیم اما به سرانجام نرسید؛ اما با همین شرایط نیز افتخارآفرینی خوبی در قبولی کنکور داشتیم.

او افزود: در حالی که سال گذشته تنها چهار نفر از لارستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند اما امسال این قم به ۱۷ نفر رسید.

اخوان این را هم اضافه کرد که با رویکرد جدیدسازمان سنجش منطقه بندی ها کم‌کم بی اثر خواهد شد.

 

دغدغه‌مندی دانش‌آموزان لاری و خبر خوش شهردار

سگ‌های بلا صاحب یا ولگرد یکی از معضلات شهری بود که در نشست مطالبه‌گری نوجوان لار از شهردارشان نیز مطرح شد و اصغر فرودی اینطور پاسخ داد: هرچند مشکل سگ های ولگرد تنها مشکل لارستان نیست و در سطح کشور به یک معضل شهری تبدیل شده اما لار از معدود شهرهایی است که سایت نگه‌داری و عقیم سازی سگ های ولگرد آن از سوی شهرداری و با مجوز شورای شهر احداث شده است.

آنطور که شهردار لار گفت: با تلاش های انجام شده تعداد این سگ ها به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و البته این روند ادامه دارد.

یکی دیگر از دغدغه‌های نوجوانان لاری غفلت از زیباسازی وردی شهرشان بود و شهردار نیز این نقص را پذیرفت و گفت: قبول دارم که ورودی مناسبی برای شهر نداریم. اما تلاش هایی هم در این زمینه از جمله چراغانی کردن ستون ها به رنگ پرچم ایران و مناسب سازی فضای سبز و بلوارها انجام شده است و این تلاش‌ها ادامه دارد.

لار نیز مانند بسیاری از شهرستان‌های فارس فاقد زیرساخت تفریحی و رفاهی مناسب ویژه بانوان است و این کمبود بار دیگر نیز از زبان دختر نوجوان لاری مطرح شد که با یک خبر خوب از سوی فرودی همراه بود.

او گفت: پارک بانوان با اتمام فاز نخست، ساماندهی و آماده افتتاح و بهره‌برداری برای بانوان می‌شود.

 

پاسخ فرماندار به دغدغه اقتصادی نوجوانان لاری

داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان پاسخگوی سوالاتی پیرامون موانع تولید وحمایت از واحدهای تولیدی این شهرستان بود و بیان کرد: رویکرد دولت حمایت همه جانبه از تولید کننده‌ها است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم.

او گفت: اکنون در لارستان هیچ تولید کننده‌ای نیست که در پیچ و خم نظام اداری مانده باشد و فرمانداری به طور مستقیم برای رفع اینگونه گره‌ها اقدام می‌کند و به کمک سرمایه‌گذاران می‌رود.

دهقان اضافه کرد: با این وجود گاهی روال قانونی جلوی پیشروی موضوع را می‌گیرد که باید از سطح قاقونگذاری چاره شود.

فرماندار لارستان از این موقعیت برای تبیین و روشنگری اذهان دانش‌آموزان لارستانی استفاده کرد و درباره اتفاق‌های اخیر در منطقه غرب آسیا گفت‌: رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف اطلاعاتی، نظامی، رسانه ای و حیثیتی شکست خورده است وامروز دنیا فهمیده است که چه جنایاتی توسط این رژیم انجام می شود.

فرماندار ویژه لارستان با گرامیداشت سیزدهم آبان ۵۸ و نقش تاریخی آن در مبارزه با استکبار، این روز را به دانش‌آموزان تبریک گفت و از اینکه لارستان از سرمایه ارزشمند نوجوانان مطالبه‌گر برخوردار است، ابراز خرسندی کرد.

شهردار لار نیز ضمن قدردانی از دغدغه مندی دانش‌آموزان لاری، به انها توصیه کرد تا مطالبه‌گر باشند اما شرایط کشور و شهرستان و قوانین و مقررات را نیز در نظر بگیرید و با دیدی ۲ سویه نکات مثبت و منفی و ضعف و قوت‌ها را در کنار یکدیگر بنگرند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین