یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پس از انتخابات(3)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

۱)  ۳ حوزه راهبردی اصلی نماینده اتی منطقه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره جدید چه باید باشد؟

۲) عنوان ۵ طرح و یا موضوع مهمی که نماینده باید در دوره ۴ ساله خود دنبال نماید از دیدگاه شما چیست؟

بر همین اساس پاسخ ارسالی افراد طی روزهای باقیمانده تا انتخابات به مرور از همین رسانه منتشر خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه شخصیت های متفاوتی از جمله نمایندگان ادوار، برخی مسئولین شهرستانی و… نیز از جمله مخاطبین سوالات مطروحه بوده اند که در صورت دریافت پاسخ آنان نیز موارد به منتشر خواهد شد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  اولین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با و سیدهادی زندوی از بیرم و  مهندس زینل قنبری از لارستان پرداخته است.

الف)سید هادی زندوی ، معلم، فعال فرهنگی -اجتماعی و از اهالی بیرم لارستان

سید هادی زندوی معتقد است که شأن نمایندگی قانون گذاری و نظارت است، و علی القاعده باید از تقلیل این مهم به امور اجرائی مانند راه سازی و…. پرهیز کنیم و بلکه نماینده باید به دنبال تصویب قوانینی باشد که بتواند کل کشور از جمله حوزه انتخابیه را رشد دهد.اگر نماینده بخواهد شأن خود را از حوزه قانون گذاری و نظارت به امور اجرایی تقلیل دهد، آسیب های متعددی دارد که موجب متضرر شدن عموم مردم خواهد شد. در وهله اول خوب است نماینده به تفکیک قوا احترام بگذارد.

وی در عین حال بیان می دارد حوزه هایی که نماینده مجلس در ۴ سال آتی بعنوان قانون گذار و ناظر بر قوه مجریه می‌تواند راهبرد های اساسی برای منطقه تعریف کند، سه حوزه  راهبردی اشتغال، درمان و آب می باشد.

۱-اشتغال:با توجه به تاکید اخیر مقام معظم رهبری و عظم جدی دولت بر اقتصاد دریا محور ، این حوزه انتخابیه با توجه به نزدیکی به هرمزگان و بوشهر ، با نگاه به اقتصاد پسکرانه های دریا می‌تواند نقش موثری در این خصوص ایجاد کند ، علاوه بر تجارت دریایی،  ظرفیت ایجاد پتروپالایشگاه با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه می‌تواند موجب رشد اقتصادی منطقه و ارز آوری برای کشور گردد.

۲-حوزه درمان: توریسم درمانی یکی مهم ترین مولفه های رشد اقتصادی و فرهنگی این حوزه انتخابیه است. با توجه به اقدامات موثر خیرین در حوزه درمان و نزدیکی با کشور های حوزه خلیج فارس با یک نیاز سنجی دقیق و تامین پزشکان متخصص مد نظر قطعا با رشد توریسم درمانی ، گردشگری در منطقه نیز رونق خواهد گرفت که این مهم به خودی خود افزایش پرواز های فرودگاه، بهبود راه های حوزه انتخابیه از جمله جاده لار_جهرم و تونل بالنگستان، و همچنین توسعه راه آهن را در پی خواهد داشت.

۳-آب: از عواملی که موجب مهاجرت مردم از منطقه شده بی کیفیت بودن و کمیت کم آب در منطقه هست. مهاجرت مردم از منطقه رشد در بخش های مختلف را محدود می‌کند، لذا جهت توسعه همه‌جانبه حوزه انتخابیه باید به فکر تامین مهم ترین عنصر حیات بود. البته در این حوزه مهم تر از پیگیری طرح هایی مانند آب سد سلمان ، اصلاح شیوه کشاورزی است که مصرف آب بسیار زیادی دارد.(تنها ۳ درصد از منابع آب کشور مصرف خانگی است بنابراین اشتباه راهبردی عدم توجه به نحوه مصرف در کشاورزی و صنعت است).

این فعال اجتماعی  شفافیت آرا نمایندگان، توسعه و حمایت از اشتغال های کوچک بخصوص در روستاها، توجه ویژه به مهارت آموزی تقویت هنرستان های در جوار کارخانه و تشکیل و تقویت اتاق فکر و شورای جوانان هر شهرستان را نیز از جمله برنامه های مهم نماینده آتی می داند.

ب) مهندس زینل قنبری مدیرعامل اسبق شرکت توزیع نیروی برق فارس، رئیس سابق و عضو فعلی شورای اسلامی شهر لار

این مدیر با تحربه لارستانی در پاسخی کوتاه به سوالات میلاد لارستان راهبردی ترین اقدام در این خصوص را  ایجاد یک اطاق فکر با معیار مشخص در اسرع وقت اعلام نموده است. وی بیان داشته پس از ایجاد اتاق فکر، امکان بررسی طرح های مهم حوزه نمایندگی به عنوان  یکی از موضوعات فرعی راهبرد های ارائه شده توسط اتاق فکر مذکور می تواند دنبال گردد.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین