شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7
میلاد لارستان گزارش می دهد:

جلوه ای از اقدام و عمل در مددجویان اِوَزی+عکس

میلاد لارستان: مددجویان کمیته امداد شهرستان لارستان توانسته با بهره گیری از وام های قرض الحسنه این نهاد علاوه بر اشتغال و خودکفایی خود، جلوه ای هر چند کوچک را از اقدام و عمل و جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی را نشان دهند.

مددجویان کمیته امداد شهرستان لارستان توانسته با بهره گیری از وام های قرض الحسنه این نهاد علاوه بر اشتغال و خودکفایی خود، جلوه ای هر چند کوچک را از اقدام و عمل و جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی را نشان دهند.

به گزارش میلاد لارستان؛ شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است و بنا به تأکیدات ایشان برای تحقق این شعار می بایست در بحث اشتغال و تولید تلاش های زیادی صورت گیرد که لازمه آن حمایت و برنامه ریزی مسئولان و همچنین تلاش و همت مردم را می طلبد.

در همین راستا، امروز جمعی از خبرنگاران و عکاسانی از پایگاه های خبری میلاد لارستان، صحبت نو، صحبت نیوز، آفتاب، اوز امروز و نشریه عصر اوز در تور نیمروزه بازدید و معرفی طرح های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در بخش اوز با عنوان «جلوه ای از اقدام و عمل» شرکت کردند.

در این تور که به ابتکار کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان و با همراهی هوشنگ دلاور مدیر این نهاد و محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز صورت گرفت، خبرنگاران و عکاسان از کارگاه ها و مشاغل ایجاد شده افراد تحت پوشش کمیته امداد در شهر اوز آشنا شدند.

در نخستین طرح، خبرنگاران با حضور در یک کارگاه تولیدات محصولات غذایی محلی که توسط خانم بذرافکن ایجاد شده بازدید کردند.

DSC_2734

خانم بذرافکن با استفاده از ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان با کارمزد ۴ درصد این کارگاه را ایجاد کرده و علاوه بر خودش، ۲ نیروی دیگر را نیز مشغول به کار کرده است.

این کارآفرین با ابراز رضایت از اینکه توانسته برای خود و خانواده اش استقلال نسبی به وجود آورد، گفت: از ۴ سال پیش این کارگاه راه اندازی شده است که در آن محصولات محلی مثل کلوچه، تفتان، نان های محلی لیتک، بالاتوه، شلیته، تپ تپی، فطیر و گَپُک تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی علاوه بر تأمین نیازهای شهر اوز و روستاها و شهرهای لارستان به بندرعباس، شیراز و حتی کشور امارات ارسال می شود، تصریح کرد: عمده مشکلات این کارگاه، عدم بهره مندی از نیروی کار دائم است.

طرح بعدی، مربوط به خانم رحیمی بود که توانسته است از سه سال پیش با اخذ وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی از کمیته امداد لارستان، یک کارگاه تولیدی پشتی پنبه ای، گلدوزی، روکش پشتی و کناره را راه اندازی کند.

DSC_2788

DSC_2778

این مددجوی تلاشگر که سرپرست یک خانواده یتیم سه نفره است، توانسته با تشکیل یک شغل آبرومند هزینه های زندگی اش را تأمین کند و به دلیل عدم وابستگی به سایرین احساس رضایت داشته باشد.

مدیر کمیته امداد لارستان در بازدید از این کارگاه، با درخواست وام قرض الحسنه پنجاه میلیون ریالی خانم رحیمی موافقت کرد.

کارگاه سوم، مربوط به آقای معصومی بود که این جوان با بهره گیری از وام ۱۵ میلیون تومانی اقدام به اجاره یک مغازه دو دهانه بزرگ کند و در آن با استفاده از حلبی و با هنرمندی اش، اقدام به ساخت انواع آبچک فلزی، بشکه آب، ناودانی، کانال کولر، محاظ هواکش و غیره کند و هزینه زندگی خود و خانواده اش را تا حد زیادی تأمین کند.

DSC_2831

DSC_2808

طرح بعد باز هم مربوط به یک خانم اما با مدرک تحصیلی فوق لیسانس بود که توانسته است با یک ابتکار و نوآوری شرکت طراحی دکوراسیون منزل و اماکن تجاری و اداری راه اندازی کند.

خانم حریری با بهره گیری از وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی برای خود و یک نفر دیگر کارآفرینی کند و بنا به گفته مدیر کمیته امداد لارستان برای توسعه این کار وام ۱۵ میلیون تومانی دیگر تا پایان ماه جاری به این کارآفرین تعلق می گیرد.

DSC_2884

در این شرکت، خانم حریری علاوه بر فروش کاغذ دیواری، دیوارپوش، سقف کاذب، لمینت، شیشه سکوریت، سنگ های نمکین و آذران پلاستیک، با استفاده از هنردستی اش اقدام به تولید دیوارپوش هایی از جنس سفال کند.

طرح دیگر، مربوط به یک آقای راهپیما می شود که توانسته با بهره گیری ۲۵ میلیون وام قرض الحسنه با کارمزد کمیته امداد، اقدام به تأسیس کافی شاپ و بستنی فروشی کند.

این کارآفرین توانسته با ایجاد اشتغال برای دو نفر از سال ۹۳ تاکنون وابستگی خود را به کمک های کمیته امداد کمتر کند و نیازهای خانواده اش را تأمین نماید.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان در حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این نهاد، برای اشتغال مددجویان، وام قرض الحسنه ۵ تا ۴۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت بلند مدت پرداخت می کند.

هوشنگ دلاور با بیان اینکه این وام ها براساس توانایی، محیط جغرافیایی، بازار کار و همچنین پس از بازدید، مشاوره و تأیید کارشناسان اشتغال کمیته امداد به مددجویان متقاضی پرداخت می شود، افزود: هدف از این کار استقلال مالی و خودکفایی برای خانواده های مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ به بعد ۷۵ طرح اشتغالزا برای مددجویان در بخش اوز لارستان در زمینه های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری ایجاد شده است، ادامه داد: این وام ها به سرپرست خانوار، فرزندان مجرد خانواده نیازمند و مددجویان تحت پوشش پرداخت می شود.

مدیر کمیته امداد لارستان در پایان اضافه کرد: در سال ۹۴ بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش در سطح شهرستان لارستان پرداخت شده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین