جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
فرمانداران و مسئولان پاسخ دهند:

آیا لارستان نیز در 32 طرح های آماده واگذاری فارس سهمی دارد؟

استاندار فارس درسخنانی اظهار داشت: مديران بايد به لحاظ تئوري به خوبي با موضوع اقتصاد مقاومتي آشنا باشند تا بتوانند خوب عمل كنند. مهندس افشانی افزود:اقتصاد مقاومتی حاصل سال های…

استاندار فارس درسخنانی اظهار داشت: مديران بايد به لحاظ تئوري به خوبي با موضوع اقتصاد مقاومتي آشنا باشند تا بتوانند خوب عمل كنند.

مهندس افشانی افزود:اقتصاد مقاومتی حاصل سال های تجربیات برنامه ریزی در کشور است و در سال جاری به دستور مقام معظم رهبری با اقدام و عمل همراه شده است.

وي با تاكيد بر اين كه اعتبارات دولتي بر اساس اولويت هاي اقتصاد مقاومتي توزيع خواهد شد، اظهار داشت: صادراتي بودن، بهره وري، استفاده از سهم بازار كه اهميت آن مانند دفاع از مرزهاي خشكي است، عدالت محور بودن، كارآفريني، مديريت مصرف، اصلاح نظام مالياتي و تشويق سرمايه گذاري با رويكرد صادرات را از ديگر محورهاي مهم اقتصاد مقاومتي برشمرد.

مهندس افشاني افزود: برش استاني برنامه اقتصاد مقاومتي بايد تهيه شود كه بخش عمده اين موضوع بر عهده سازمان مديريت و برنامه ريزي استان است اما دستگاه هاي اجرايي بايد در حوزه اجرايي خود مشخص كنند كه چه اقداماتي را اجرايي خواهند كرد.

  • استاندار فارس با بيان اين كه دستگاه هاي اجرايي بايد به صورت هفتگي نتايج جلسات و اقدامات خود در حوزه اقتصاد مقاومتي را گزارش كنند، اظهار داشت: بايد هر هفته معلوم شود چند شغل در هر دستگاه ايجاد شده است و در اين زمينه بايد توجه ويژه اي به ايجاد اشتغال پايدار صورت گيرد.

 

  • مهندس افشاني ادامه داد: بايد به هفتگي مشخص شود كدام واحد توليدي كه مشكل خاصي داشته است، موانع پيش روي آن رفع شده است و نتايج اين اقدامات در كارگروه ها و جلسات مرتبط ارائه شود.

 

  • وي با بيان اين كه واگذاري پروژه هاي عمراني به بخش خصوصي داراي اهميت است و دولت عملكرد استان ها را در اين زمينه ارزيابي مي كند، اظهار داشت: همه دسنگاه هاي اجرايي در اين موضوع دخيل هستند و هر دستگاهي كه پروژه هاي بيشتري را براي واگذاري به بخش خصوصي ارائه دهد و انگيزه، تشويق، ترغيب و تسهيلات بيشتري براي بخش خصوص فراهم كند امتياز بيشتري كسب خواهد كرد.

استاندار فارس بايد اشاره به اين كه تاكنون ۳۲ طرح به منظور واگذاري به بخش خصوصي ارزيابي شده است، گفت: اين تعداد بايد در سه ماهه اول سالجاري افزايش پيدا كند تا استان فارس بتواند تعداد بيشتري از پروژه ها را به بهره برداري برساند.


یک سوال: سهم لارستان بزرگ(لارستان، خنج و گراش) در ۳۲ طرح آماده واگذاری به بخش خصوصی چیست؟ آیا برنامه آتی برای معرفی طرح های مهم منطقه که نیازمند سرمایه گذاری اند، در اتاق های فکر فرمانداری ها و دفاتر برنامه ریزی آنها وجود دارد؟


مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه دولت در زمينه واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي به دنبال كسب سود و منفعت نيست، افزود: اعتبارات هزينه شده براي طرح هاي نيمه تمام در خاك باقي مانده است و بايد به هر شكل زودتر به بهره برداري برسد تا مردم از آن بهره مند شوند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از استاندار فاس، وي اعلام كرد: به منظور اتمام پروژه هاي نيمه تمام استان فارس، ۱۵ هزار ميليارد تومان اعتبار لازم است كه با توجه به اعتبارات عمراني استان، ۱۵ سال طول خواهد مشيد تا اين پروژه ها با اعتبارات دولتي به پايان برسد؛ بر اين اساس بايد تلاش كنيم اين پروژه ها هر چه زودتر به اتمام برسد تا مردم از آن بهره مند شوند.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه صدا و سيما بايد با معرفي جاذبه ها، مزيت ها و توانمندي هاي استان به دنيا و كشور زمينه آشنايي و سرمايه گذاري مردم در فارس را فراهم كند، گفت: در اين صورت توسعه، اشتغال و رونق اقتصادي ايجاد خواهد شد و نتايج خوب براي استان به همراه خواهد داشت.

 رئيس سازمان برنامه ريزي و مديريت استان فارس نیز با بيان اين كه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ۱۱ برنامه را براي اجراي اقتصاد مقاومتي تدوين كرده است، با اعلام اين كه سازمان برنامه ريزي و مديريت استان ارتباط برنامه هاي ابلاغي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و بندهاي ۲۴ گانه سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي را بررسي كرده، افزود: بر اساس نامه وزير كشور مقرر شده است در همه استان ها اين برنامه ها به صورت هماهنگ عملياتي شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیا لارستان نیز در 32 طرح های آماده واگذاری فارس سهمی دارد؟”

  1. انصاف گفت:

    برادران عزیز با این نماینده منفعل که داریم و برایش تبلیغ کردید سهم ما صفر است و یا طرحهای بچه گانه و کم ارزش یقین داریم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین