شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17
رئیس جمهور ایران اسلامی:

آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است

میلاد لارستان: رئیس‌جمهور گفت: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته‌بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم.

میلاد لارستان: رئیس‌جمهور گفت: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته‌بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش طی در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت:

ملت ما امروز افتخار می‌کند که ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزه‌های دینی و اسلامی و ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای کشور و جغرافیایی این کشور و مرزهای سیاسی و فرهنگی کشور و ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت می‌کند، اگر ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزین نمی‌ایستادند امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

روحانی افزود: اگر امروز می‌بینیم که قدرت‌های استکباری و مزدورانشان در منطقه نمی‌توانند چشم طمعی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و نگاه خیانت‌آمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این کشور است.

وی با بیان اینکه اقتدار به معنای قدرت مشروع است، گفت: اقتدار به معنای قدرت مقبول است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم و مقبول از ان و افکار عمومی مردم و مورد اعتماد مردم هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به کشور امن‌مان و ایران با ثباتمان افتخار می‌کنیم به خاطر داشتن ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است اگر امروز در منطقه ناامنمان و سراسر ایران امنیت وجود دارد و کارآفرینان به سمت ایران حرکت می‌کنند و می‌خواهند با ایران کار اقتصادی‌، علمی و فناوری انجام دهند اولین شرط امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلحمان امروز به نمایش منطقه و جهان گذاشته شده است.

روحانی ادامه داد: در واقع آن خون‌ها و ایستادگی‌ها و شهیدان و خانواده‌های عزیز آن‌ها فرزندانشان، پدرانشان، همسرانشان بدانند که خون آن ها تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم تصریح کرد: دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال می‌کنند، هدف ما امنیت ملی و اقتدار این کشور و ثبات و توسعه در این کشور است، در یک دست ما کتاب و منطق و تدبیر و عقلانیت و در دست دیگر شمشیر را بر دست داریم و این دو را در کنار هم می‌بینیم.

وی افزود: قدرت نرم‌مان و قدرت سختمان و قدرت سرد و گرم ما این ها همه در کنار هم هستند، اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد آن دست قطع شود و آن تجاوز دفع شود دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می‌کند و ما دارای رهبر واحد و دولت واحد، قانون، ملت واحد هستیم و همه در کنار هم هستیم ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد اما قطعا اهداف ما یکی است.

وی خاطرنشان کرد: من در این جا به صراحت اعلام می‌کنم همانطور که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی ما و قدرت سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان ما و کشورهای جهان اسلام نیست، ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان می‌دانیم و قدرت خودمان را هم قدرت کشورهای اسلامی می‌دانیم.

روحانی ادامه داد: در آنجای که سران کشورهای اسلامی حضور داشتند گفتم آن روز که بغداد در برابر تروریست‌ها در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت و دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه‌های بغداد و حرم‌های مطهر و عتبات دفاع و ایستادگی کرد ان روز که دمشق در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بوده که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت این کشور و حرم‌های مطهر دفاع کردند.

روحانی تاکید کرد: دشمن فکر نکند در میان ملت ما و در میان دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، ما همه انگشتان یک دست هستیم. ما همه اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور مان و منافع مان دفاع می‌کنیم و به توطئه گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی و شرقی و شمالی و غربی ما است بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی است و قدرت ما به معنای بازدارندگی فعال است.

وی افزود: البته که در برابر تهدید، ما هم تهدید می‌کنیم، البته که در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد اما منطق ما صلح و اخوت و برادری است به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام، از خداوند اقتدار بیشتر نیروهای مسلح مان، وحدت بیشتر نیروهای مسلح‌مان و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی کل قوا آرزو می‌کنیم.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین