یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

در دیدار امام جمعه لار با مراجع عظام تقلید چه گذشت؟

 حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه لار در  دیدار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گزارشی از وضعیت فرهنگی لارستان ارائه نمود.  در این دیدار که در فضایی…

 حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه لار در  دیدار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گزارشی از وضعیت فرهنگی لارستان ارائه نمود.  در این دیدار که در فضایی معنوی برگزار گردید آیت الله صافی بر ضرورت ارتباط حسنه با همه مردم و همچنین اهل سنت تأکید کرد. این مرجع تقلید درباره لزوم توجه به وحدت، گفت: در ارتباط با اهل سنت، هم جنبه های ولایی را تقویت کنید و هم ارتباط حسنه ای با آنان داشته باشید و با توجه به مشکلاتی که الان در جهان اسلام پدید آمده لازم است همگان در پی ایجاد الفت بیشتر بین مسلمانان باشند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تحسین روش علمای لارستان تأکید کرد: علمای قبلی لارستان مانند مرحوم آیت اللهی، همیشه عامل وحدت و در عین حفظ اصول ولایی، عامل اتحاد دینی و اسلامی بودند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: اگر اختلافی پیش آید، به همه مسلمانان ضرر وارد می شود؛ از سویی اگر اهل سنت هم ببینند که با آنان همکاری صورت می گیرد آنان هم خوشحال شده و انگیزه همکاری در میان آنان بیشتر می شود و دشمنان از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید می شوند.

IMAGE635967500508008629
وی در مورد ضرورت جدیت در کار فرهنگی، بیان کرد: لارستان منطقه ای بوده که علمای بزرگی داشته و امید است با خصوصیاتی که امام جمعه جدید دارد در آنجا موفق باشد و خدمات همه، مورد تأیید و مرضی امام زمان (عج) واقع شود.

=============

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز در دیدار حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تأکید کرد.

وی با اشاره به زندگی برادرانه شیعه و اهل سنت در لارستان بیان کرد: منطقه لار، منطقه ای حساس است، این منظقه علمای بزرگ و مهمی داشته است که نقش مهمی در مسائل اجتماعی و سیاسی داشته اند. این مرجع تقلید افزود: لاری ها اصولاً مردمی مذهبی هستند و لازم است این شهر مذهبی را در برابر هجوم ابزارهای فساد، ماهواره و اینترنت حفظ کنید تا جنبه اصلی این شهر حفظ شود و مردم همچنان مذهبی بمانند.

IMAGE635967503339900604
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تبلیغات وهابیت در این منطقه، خاطرنشان کرد: وهابیت نیز تلاش های گسترده ای کرده اند تا بین مردم این منطقه نفوذ کنند که تاکنون موفقیتی کسب نکرده اند. این استاد برجسته  در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  باید کاری کنید تا، اقبال مردم به نماز جمعه بیشتر شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار با آرزوی موفقیت برای امام جمعه شهرستان لار، اظهار امیدواری کرد که وی در خدمت به مردم و پیشرفت منطقه موفق باشند و با همکاری همه مسؤولان وظایف خود را به نحو احسن وجه انجام دهند.

============

به گزارش میلادلارستان و به نقل از رسا، در این دیدارها که در فضای صمیمی برگزار شد، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم نیز گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان لارستان ارائه و از محبت مردم و خدمات خیرین تشکر و قدردانی کرد

یادآور می شود امام جمعه لار در نشست هایی جداگانه با آیت الله  حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور و نیز آیت الله شبیری زنجانی از دیگر مراجع تقلید دیدار و گفتگو داشته است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین