یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

یک سوم کودکان زیر یکسال منطقه لارستان از شیر مصنوعی استفاده می‌کنند

  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: متأسفانه در حال حاضر تقریبا یک سوم کودکان زیر یکسال منطقه ما از شیر مصنوعی استفاده می کنند و از نعمت شیر…

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: متأسفانه در حال حاضر تقریبا یک سوم کودکان زیر یکسال منطقه ما از شیر مصنوعی استفاده می کنند و از نعمت شیر مادر محروم شده اند که البته بیش از ۸۰ درصد آنها بدون توجیه و دلیل موجه است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان حسن فزونی در همایش تخصصی تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: در منابع علمی مزایای بسیار برای نوزاد و مادر پیشگیری از مرگ، پیشگیری از سرطان‌های مختلف کودک و مادر، عفونت های مختلف و مهم، بیماری های خودایمنی، بیماری های مختلف تنفسی، گوارشی، قلبی، بیماری های روانی و غیره از منافع قابل توجه شیر مادر است.

وی با اشاره به اینکه مزایایی که در کوتاه مدت و بلند مدت برقرار است و هیچ چیز جایگزین این نعمت خدادادی نیست، افزود: در منابع دینی ما، در قرآن کریم و احادیث ما هم تاکیدات بسیاری بر شیر مادر شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطر نشان کرد:اما متاسفانه در حال حاضر تقریبا یک سوم کودکان زیر یکسال منطقه ما از شیر مصنوعی استفاده می کنند و از نعمت شیر مادر محروم شده اند که البته بیش از ۸۰ درصد آنها بدون توجیه و دلیل موجه است.

فزونی با اشاره به اینکه وقتی حق کودک است که نام نیکو داشته باشند و تکلیف والدین است که نامگذاری فرزندشان را به نیکویی انجام دهند، ادامه داد: چطور برخی والدین بخاطر مسائل ساده و بدون دلیل موجه، کودک عزیز خود را از این نعمت و مزایای آن محروم می کنند؟؟؟

وی در ادامه بیان داشت: متأسفانه کسانی که فرزند خود را به سمت شیر مصنوعی می برند، هم هزینه خود را بصورت ماهانه بالا برده اند و هم منافع بیشمار شیر مادر را از عزیز خود دریغ کرده اند.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: امیدوارم با نقش آفرینی همکاران ما در بهداشت و درمان و همت مادران و با حمایت پدران شاهد کاهش استفاده از شیر مصنوعی باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین