شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حکم برداشت پولهای ایران، خلاف ادعای آمریکا در برجام است

 جمشید جعفرپور با بیان اینکه این حکم خلاف ادعای آمریکا در برجام است، گفت: در برجام، ادعا این بود که در مسائل اقتصادی ایران مزاحمتی ایجاد نمی کنیم. به گزارش…

 جمشید جعفرپور با بیان اینکه این حکم خلاف ادعای آمریکا در برجام است، گفت: در برجام، ادعا این بود که در مسائل اقتصادی ایران مزاحمتی ایجاد نمی کنیم.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خنج کهن در واکنش به برداشت بخشی از پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: اصل اولیه در روابط بین الملل، حفظ احترام متقابل می باشد و اینکه انسان بتواند به حرف ها و وعده های یک دولت اعتماد کند، هر چند که آن دولت با ما در تخاصم باشد.

وی عنوان کرد: پول هایی که در واقع ﻣﻨﺸﺄ آن ایران بوده اما در اختیار یک بانک خارجی قرار داده شده، آن بانک خارجی آمده و از طریق اوراق سهام و همچنین سرمایه گذاری در بانک های آمریکا، منابعی را برده و اکنون دیگر صاحب پول، آن بانک خارجی است.

این نماینده مجلس افزود: اصل این پول از طریق ایران در اختیار این بانک و واسطه خارجی قرار گرفته و مربوط به ایران می باشد و این رﺃی به لحاظ قضایی وجاهت ندارد و در روابط و اعتمادی که باید به دولت ها داشته باشیم، شدیداً خدشه وارد می کند.

جعفرپور با بیان اینکه این حکم خلاف آن ادعایی است که آمریکایی ها در مسئله برجام داشته اند، گفت: در موضوع برجام، کل ادعا این بود که از این به بعد ما در مسائل اقتصادی ایران مزاحمتی ایجاد نمی کنیم و موانع را برمیداریم.

وی ادامه داد: البته این موضوع شاید به طور مستقیم به برجام ارتباطی نداشته باشد اما همین قدر که دولت آمریکا اجازه می دهد از آن محل، پول های بلوکه شده برداشت شود آن هم با یک ادعای اثبات نشده و یک تهمت که ایران در انفجارات سال ۱۹۸۳ بیروت و همچنین حمله به برج های دوقلو سهیم بوده، در حالی که هیچ مدرک ثابت کننده و دلیل محکمی در این رابطه وجود ندارد، این در واقع نشان می دهد که ما جایی برای اعتماد به دولت آمریکا نداریم و شدیداً نیز باید با سوء ظن، ادعاهایش را تعقیب کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اقدام آمریکا در برداشتن بخشی از پول های بلوکه شده ایران را از لحاظ حقوق بین الملل نکوهیده خواهند و گفت: این اقدام، ادعای برخی ها را که می گویند باید به آمریکا اعتماد کنیم، شدیداً زیر سؤال می برد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به موضع دولت نیز در این خصوص اشاره داشت و عنوان کرد: دولت طبیعتاً باید مراحل پیگیری های حقوقی خود را انجام دهد و هر جا نیز که بتواند، مقابله به مثل نماید.

جعفرپور افزود: با توجه به اینکه آمریکا به پیمان ها و التزام های خود پایبند نبوده و آنها را رعایت نمی کند، لذا التزامات ما نیز نسبت به آنها دیگر تعهدآور نیست. این همه بمب هایی که صدام در زمان هشت سال دفاع مقدس بر سر مردم بی گناه ما ریخت، همه به پشتیبانی آمریکا صورت گرفت و دولت آمریکا در همه خرابی ها نقش داشته است، لذا دولت محترم ما نیز باید هر جا که می تواند، اموالی از آمریکا را به همین صورت بلوکه نماید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین