سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مسئولین دو وعده فرمانده انتظامی فارس را پیگیری کنند.

بمقوله قاچاق کالا- مواد مخدر- سوخت و .. از جمله مهمترین مواردی اند که متاسفانه می توان تمام آنها را علارغم تلاش های فراوان جان بر کفان نیروی انتظامی و…

بمقوله قاچاق کالا- مواد مخدر- سوخت و .. از جمله مهمترین مواردی اند که متاسفانه می توان تمام آنها را علارغم تلاش های فراوان جان بر کفان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در کل لارستان، بازهم همه روزه مشاهده نمود. به این آمار توجه نمایید.

۱) رستمی رئیس دامپزشکی لارستان با ابراز خرسندی از عدم توزیع گوشت ناسالم در فروشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال تعداد ۲۸۲ رأس دام سبک و ۴۵ رأس دام سنگین قاچاق کشف و کشتار شده است. رئیس اداره دامپزشکی لارستان در توضیح اینکه به چه دام‌هایی قاچاق گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: دام‌هایی که از محل مبدأ دارای گواهی حمل به مقصد نباشد غیرمجاز تلقی می‌شود و براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه سلامت عمومی شناخته شده و با آن برخورد می‌شود. (میلادلارستان:۲۹ مهر ۹۳)

۲) در بازرسی از یک  خودرو در محورهای لارستان  ۹۰ کیلوگرم تریاک که در آن جاسازی شده بود، کشف و در این مورد یک متهم دستگیر شد.(میلادلارستان: ۲۲ مهر ۹۳)

 

۳) رستمی رئیس اداره پست لار با اعلام این خبر که سرویس پستی “کرایه در مقصد یا پس کرایه” در پست لارستان راه اندازی شده، افزود: یکی از مشکلات تجار و کسبه لارستان، پذیرش بی چون و چرای اجناس برگشتی است و با توجه به رواج کالاهای قاچاق در منطقه جنوب کشور، امکان کمتری برای بازاریان برای مرجوع کردن کالا به تولیدکنندگان به سایر نقاط کشور وجود دارد و یا افرادی که قصد ارسال مرسوله ای دارند که می بایست فرد گیرنده هزینه پستی آن را بپردازد، از این نوع خدمت پستی استفاده کنند.(میلادلارستان: ۲۵ مهر ۹۳)

۴) سرهنگ خلیفه فرمانده انتظامی لارستان طی سخنانی بیان داشت: در سال گذشته۷۰ درصد سوخت قاچاق استان فارس توسط فرماندهی انتظامی لارستان کشف شد که این رقم امسال به ۲۲ درصد تغییر کرده است.( میلادلارستان:۱۹ مهر ۹۳)

۵) در بازرسی مأموران از خودرو پژو پارس در محور لارستان ۶۰۹ کیلوگرم تریاک کشف و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان فراری ادامه دارد.(میلادلارستان:۶ مهر ۹۳)

۶) در بازرسی از یک خودرو توقیف ‌شده در محور لارستان، ۲۰ گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش تقریبی ۱۷۶ میلیون ریال کشف شد.(میلادلارستان: ۱ مهر ۹۳)

۷) در بازرسی ماموران از یک وسیله نقلیه در محور لارستان ۲۱ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوییل قاچاق کشف شد و دو متهم در ارتباط با این محموله قاچاق دستگیر شدند و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.(میلادلارستان: ۱۹ شهریور۹۳)

و

کشف ۲۴۳ کیلوگرم حشیش در لار و لامر

کشف حجم زیادی مواد مخدر در محور لارستان

جان برکفان سپاه لارستان امان قاچاقچیان را بریدند

کشف ۱۹۵ کیلوگرم تریاک در مسیر لار-بستک

موارد فوق الذکر تنها نمونه هایی از اوج گیری فعالیت های قاچاق در منطقه لارستان و نواحی اطراف می باشد. قاچاق مواد مخدر؛ سوخت و کالا که تقریبا همه انواع آن را دربر می گیرد در این مطقه به چشم می خورد.


اما در این میان اخیرا فرمانده انتظامی فارس در سفر به لار دو وعده مهم داد که لازم است با پیگیری مسولین این دو وعده سریعتر عملاتی شود:

۱) وی اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مجرب نظامی و انتظامی، گلوگاهها و ایستگاههای مبارزه با قاچاق در لارستان تأسیس خواهد شد،

۲) وی با بیان اینکه ساختمان کنونی محل استقرار نیروی انتظامی لارستان بیش از یک قرن قدمت دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در چند سال گذشته اعتباراتی را تدارک دیده است تا یک ستاد در شأن پرسنل نیروی انتظامی و مردم منطقه لارستان را فراهم کند که متأسفانه ساخت این ساختمان نیمه کاره رها شده است و بازدیدهای صورت گرفته در این روز امیدواریم تا طرح کیفیت در نیروی انتظامی را به اجرا درآوریم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین