شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

95 درصد از صنایع لارستان را صنایع کوچک تشکیل می دهند

میلاد لارستان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه لارستان و وجود هفت شهرک و ناحیه صنعتی در این منطقه، گفت: افزون بر ۹۵ درصد از صنایع لارستان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه لارستان و وجود هفت شهرک و ناحیه صنعتی در این منطقه، گفت: افزون بر ۹۵ درصد از صنایع لارستان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، علی یزدانی درجمع مدیران دستگاه های اجرایی و صنعتگران لارستان و پس از بازدید از طرح های عمرانی و دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی لار افزود: در صورت بهره برداری از واحدهای صنعتی در این زمین های اعطایی درمدت یک سال، سرمایه گذاران از ۱۰ درصد تخفیف دیگر نیز برخوردار می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس دستورالعمل جدید واگذاری زمین و بهره برداری از واحدهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی کشور، برخلاف سال های گذشته که حق انتفاع زمین در شهرک های صنعتی به صورت هر سه ماه افزایش می یافت در دستورالعمل جدید قیمت حق انتفاع در طول سال ثابت است و تغییر نمی کند.

یزدانی با اشاره به وجود ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور گفت: از این تعداد در ۷۸۷ شهرک صنعتی کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می شود و در سال ۹۵ با هدف حمایت بیشتر از سرمایه گذاران افزایش قیمت حق انتفاع در بیش از ۵۰۰شهرک صنعتی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ۸۷ هزار واحد صنعتی کشور ۷۹ هزار واحد صنعتی در زمره صنایع کوچک و چهار هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در قالب صنایع متوسط محسوب می شوند.

وی افزود: امسال برای تکمیل و راه اندازی واحدهای با افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیز فعال سازی واحدهای راکد یا فعال با نیمی از ظرفیت تولید، افزون بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

یزدانی گفت: ماموریت ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال جاری، فعال کردن هفت هزار و ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی سراسر کشور است.

وی ادامه داد: فعال سازی سه هزار واحد صنعتی راکد، شش هزار واحد صنعتی در حال فعالیت با کمتر از ظرفیت خط تولید و دو هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم با نتیجه بخش بودن این تلاش ها، ایجاد اشتغال برای ۱۸۵ هزار نفر را شاهد باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از صنعتگرانی اظهار داشت: برخی از شهرک های صنعتی به علت داشتن اقساط معوقه دچار جرایم دیرکرد شده اند.

وی گفت: براساس بخشنامه جدید که به استان ها ابلاغ کرده ایم چنانچه صنعتگران بتوانند اصل بدهی خود را پرداخت کنند ۹۰ درصد از جرایم بخشیده و مابقی در قالب اقساط یک ساله اخذ می شود.

یزدانی، با اشاره به ظرفیت های موجود در صندوق های حمایتی وزارت صنعت , معدن و تجارت برای بهره گیری صنعتگران از این حمایت ها اظهار کرد: در صندوق ضمانت از سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع که دچار کمبود وثیقه هستند صادر می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد از صنایع استان فارس را صنایع کوچک تشکیل می دهند گفت: حمایت از این صنایع در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی فارس قرار دارد و امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه ها امسال تحول مناسبی در صنعت این استان ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه لارستان و وجود هفت شهرک و ناحیه صنعتی در این منطقه گفت: افزون بر ۹۵ درصد از صنایع لارستان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

یزدانی اظهار کرد: با توجه به موقعیت این شهرستان و نیز وجود لارستانی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس که علاقه مند به سرمایه گذاری و توسعه صنعتی در این شهرستان هستند، تقویت و حمایت از شهرک های صنعتی و صنایع مستقر در این منطقه از اولویت های مهم شرکت شهرک های صنعتی فارس و سازمان صنایع کوچک است.

وی افزود: برای ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن در این شهرستان با توجه به ظرفیت های لارستان پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پاسخ به درخواست مسئولان این شهرستان برای ایجاد ناحیه صنعتی جدید در برخی مناطق لار گفت: چنانچه در هر منطقه حداقل ۱۰ سرمایه گذار وجود داشته باشد حاضر به تصویب ناحیه صنعتی در کوتاه ترین زمان هستیم.

یزدانی افزود: امیدوارم با اجرایی شدن تصمیم ها برای حمایت از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی لار و نیز توسعه زیرساخت ها تا شش ماه آینده شاهد تحولات مناسب در صنعت لارستان باشیم .

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین