پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
گزیده ای از بیانات رهبری در دیدار طلاب حوزه های علمیه تهران/

روحانیون وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات انحرافی شوند

میلاد لارستان: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه تهران نکات مهمی را بیان کردند که گزیده ای از آن در ذیل می آید:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه تهران نکات مهمی را بیان کردند که گزیده ای از آن در ذیل می آید:

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه تهران، «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی» را سه وظیفه عمده روحانیت برشمردند.

* مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعه‌ای دینی، برعهده علما و روحانیت و طلاب است.

* فضای مجازی میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

* «اسلام ارتجاعی، متعصب، بدون فهم حقایق معنوی و دچار جمود در ظواهر» را نمود واقعی تفکرات انحرافی است و در لبه دیگر این قیچی، «اسلام التقاطی» و «اسلام آمریکایی» مشغول مقابله با «اسلام ناب» هستند.

* «درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت» را با ابزار خرد و اندیشه اسلامی، وظیفه مهم روحانیون است.

* هدایت عملی مردم مکمل هدایت اندیشه‌ای آنان است.

* باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشید و به مسیر صحیح بکشانید.

* علت تأکید مکرر بر ضرورت انقلابی بودن حوزه‌های علمیه این است که استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست.

* هنر امام خمینی(ره) این بود که نگذاشت دشمن، حضور روحانیت را در حرکت عظیم انقلاب و پس از آن متوقف کند.

* آمریکایی‌ها از اول انقلاب مانند امروز درصدد حذف روحانیت بوده‌اند تا حضور مردم از بین برود و انقلاب به شکست بینجامد.

* در زلزله بیداری اسلامی چون دستگاههای دینی در آن کشورها متفرّق هستند، این کار استمرار نیافت و بیداری به نتیجه لازم نرسید.

* طلاب همت خود را برای ایفای مسئولیت‌های روحانیت که هیچ تخصص دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود، به‌کار گیرند؛ البته این کار نباید به‌معنای هدف‌گیری مناصب و مقامات و عناوین باشد.

* مراقبت از اینکه حوزه‌های علمیه از شیوه طلبگی به شیوه دانشگاهی گرایش پیدا نکنند، مسئولیت مدیران حوزه‌ها است که باید پس از بررسی‌های لازم در خصوص این موضوعات تصمیم گیری کنند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین