جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

تشکر امام جمعه لار از صدا و سیما

 میلاد لارستان: امام جمعه لار از صدا و سیمای مرکز فارس بخاطر پوشش مناسب عزاداری های مردم لارستان در دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد. به گزارش خبرنگار میلاد…

 میلاد لارستان: امام جمعه لار از صدا و سیمای مرکز فارس بخاطر پوشش مناسب عزاداری های مردم لارستان در دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر لار

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام زین العابدین(ع)، اظهار کرد: امام چهارم شیعیان در حدیثی فرموده اند؛ «به عزت و جلال خداوند تبارک و تعالی قسم، این درجه و علو من چیزی نیست جر اولویت و مقدم دانستن رضایت و خواست خدا، به درخواستهای خودم»

وی در تشریح این روایت، افزود: همه ما انسان ها می دانیم که هوای نفس انسان، با آنچه خداوند متعال از ما خواسته در ضدیت است و به همین دلیل، انسان در انجام اعمال و کردارش باید قبل از آن، تحقیق و تفکر کند که عمل مورد نظر، با آنچه خدای حکیم از ما می خواهد همخوانی دارد یا خیر؟

امام جمعه لار تصریح کرد: بر اساس این حدیث پرمغز از امام سجاد(ع)، اگر انسان خواست خدا را بر هوای نفس خود رجحان دهد به چند رحمت و برکت از جمله: عاقبت به خیری و دوری از دنیاپرستی، دستیابی به دلی بی نیاز و بریدن از مردم، کسب رضایت خدا و رونق در رزق و روزی دست خواهد یافت.

وی با اعلام این خبر که حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و حضرت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، طی صدور پیام های جداگانه ای از مردم شریف شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به دلیل استقبال گرم مردم و علماء تسنن و تشیع در سفر به منطقه لارستان بزرگ تقدیر و تشکر کرده اند، خاطر نشان کرد: بار دیگر از حضور و حُسن توجه این عالم جلیل القدر جهان اسلام در سفر به خطه جنوب فارس تشکر می کنیم.

حجه الاسلام نوربخش ضمن تقدیر از عزاداری های متعدد و منسجم مردم لارستان در دهه اول محرم و شهادت حضرت سیدالشهداء، عنوان کرد: صدا و سیما حضور بسیار خوب موثری در مکانهای استقرار هیأت مذهبی به دلیل پوشش مناسب تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به حضور روحانیون مبلغ در لارستان و نوحه سرایی مداحان، گفت: آنچه نیاز به مطرح کردن آن در عزاداری های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، حضور پررنگ جوانان خواهر و برادر در عزاداری ها و مراسمات می باشد که خوشبختانه تمامی برنامه ها پررونق برگزار گردید.

خطیب جمعه لار با بیان اینکه در برخی از آشپزخانه ها که وظیفه آماده کردن نذری های عزاداران حسینی را برعهده داشتند، ۱۰۰ نفر مشغول خدمت بودند، اضافه کرد: این عزیزان با عشق و علاقه در حال فعالیت بودند که این نشانه علاقه و ارادت مردم به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ الی ۲۵ آبان ماه بعنوان دهه ایمنی نامگذاری شده است و شعار جهانی امسال، «دهه ایمنی و مسئولیت ما» انتخاب گردیده، تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۸ هزار نفر در اثر تصادفات از بین رفته اند که همه این افراد سرمایه های یک جامعه محسوب می شوند.
 

حجه الاسلام نوربخش با اشاره به اینکه براساس اعلام مراجع مرتبط، دلیل میزان قابل توجهی از مرگ و میرها به دلیل نبستن کمربند ایمنی و یا نداشتن کلاه ایمنی بوده است، یادآوری کرد: حفظ جان واجب است و تلاش های نهادهای مختلف در راه کاهش دادن این اتفاقات ناگوار است.
وی از ارگانهای مرتبط در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خواست؛ مسئولیت های خود را به بهترین نحو ممکن، مطابق قانون و بگونه ای که باعث نارضایتی مردم نشود، انجام دهند.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین