جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
استاندار فارس مطرح کرد:

شاخص ارزیابی فرمانداران میزان جذب سرمایه های بخش خصوصی است

میلاد لارستان: شاخص ارزیابی فرمانداران را همانند گذشته میزان جذب سرمایه های بخش خصوصی اعلام كرد و ادامه داد: در شرایط پس از انتخابات باید تمام اولویت امسال فرمانداران، مسائل اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای صنعتی باشد.

شاخص ارزیابی فرمانداران را همانند گذشته میزان جذب سرمایه های بخش خصوصی اعلام كرد و ادامه داد: در شرایط پس از انتخابات باید تمام اولویت امسال فرمانداران، مسائل اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای صنعتی باشد.

به گزارش میلاد لارستان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد علی افشانی در جلسه گردهمایی فرمانداران استان با بیان این كه همه توان فرمانداران در سالجاری باید صرف رفع مشكلات مردم شود، اظهار داشت:  باید تلاش كنیم وضعیت اقتصادی كشور بر مدار منطقی و درست گذشته برگردد.

وی شاخص ارزیابی فرمانداران را همانند گذشته میزان جذب سرمایه های بخش خصوصی اعلام كرد و ادامه داد: در شرایط پس از انتخابات باید تمام اولویت امسال فرمانداران، مسائل اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای صنعتی باشد.

استاندار فارس با تاكید بر این كه علیرغم محدودیت های فراوان، استان فارس دارای مزیت های زیادی است كه باید مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: با همت و تلاش فراوان می توان با استفاده از پتانسیل های استان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش زیادی از مشكلات را رفع كرد.

وی با اشاره به این كه آن چیزی كه در كشور است و می توان به اقتصاد كمك كند، درون زا بودن است، تاكید كرد: باید تكیه اقتصاد ما بر داشته داخلی باشد.

افشانی با بیان این كه دانش بنیان بودن یكی از سیاست های اساسی اقتصاد مقاومتی بوده و در دنیای امروز، بدون دانش سخن از اقتصاد، بی اساس است، اظهار داشت: دانش بنیان بودن به معنای استفاده از دانش بشری است و دانش تنها ثروتی است كه مالكیت بر آن غیر ممكن است؛ زیرا متعلق به همه جامعه بشری است.

وی با اشاره به این كه صادراتی بودن یكی دیگر از محورهای اساسی در اقتصاد مقاومتی است، افزود: برای این كه بتوانیم در بازار جهانی نقشی ایفا كنیم باید محصولاتمان دانش بنیان و مبتنی بر نیاز بازار تولید شود.

استاندار فارس بهره وری در حوزه های مختلف از مسائل درون سازمانی تا بیرون از سازمان را حائز اهمیت دانست و تاكید كرد: در استان فارس باید به فكر بهره وری آب باشیم و به این منظور باید تمام روش های سنتی آبیاری را كنار گذاشته و از روش های نوین استفاده كنیم كه در این راستا سال گذشته آبیاری در بیش از ۱۰ هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان از شیوه های سنتی پرمصرف به روش های آبیاری نوین تغییر یافته است.

وی تصریح كرد: سرمایه گذاری هایی كه انجام می شود باید از ابتدا به هدف صادرات انجام و بازار صادراتی آن باید هم اكنون مشخص شود تا بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده كنند.

استاندار فارس خواستار معنی دار شدن ارتباطات با سایر كشورها به ویژه كشورهای منطقه شد و با اشاره به گردهمایی مشترك استانداران و سفرای جمهوری اسلامی در كشورهای دیگر، افزود: با ارتباطات خوبی كه از طریق سفرای كشور برقرار شده هیات های اقتصادی خارجی متعددی در هفته های اخیر به كشور وارد شده اند كه حاصل دیپلماسی به خصوص در شرایط پس از برجام است.

افشانی با بیان این كه همه اركان نظام در سطح شهرستان ها باید در زمینه اقتصاد مقاومتی با فرمانداران همكاری كنند، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در سطح ملی همه بخش های نظام باید با معاون اول محترم رئیس جمهور در زمینه اقتصاد مقاومتی همكاری كنند و در سطح استان ها نیز استانداران و در سطح فرمانداری ها نیز فرمانداران، مسئول هستند

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین