شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
سرپرست موزه های استان فارس مطرح کرد:

اشباع موزه‌های مردم‌شناسی در استان فارس

میلاد لارستان: سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی در استان فارس با بیان اینکه موزه‌های مردم‌شناسی به شیوه مرسوم در شهرستان‌های استان اشباع شده است، گفت: شهرستان‌هایی که خواهان ایجاد این موزه‌ها هستند باید رویکردی متفاوت برای این امر را درنظر بگیرند.

 سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی در استان فارس با بیان اینکه موزه‌های مردم‌شناسی به شیوه مرسوم در شهرستان‌های استان اشباع شده است، گفت: شهرستان‌هایی که خواهان ایجاد این موزه‌ها هستند باید رویکردی متفاوت برای این امر را درنظر بگیرند.

به گزارش میلاد لارستان؛ مهدی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: موزه‌های مردم‌شناسی در بسیاری از شهرستان‌های استان فارس تبدیل به مکانی برای آثار قدیمی شده و همین امر سبب اشباع این نوع موزه‌ها در استان شده است در صورتی که باید رویکرد متفاوتی برای این راه‌اندازی این موزه‌ها در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه موزه‌های مردم‌شناسی باید بیان‌کننده آداب و رسوم و فرهنگ عامه یک منطقه باشد، گفت: در صورتی که در راه‌اندازی موزه‌های مردم‌شناسی به این مقوله توجه شود تمامی مناطق استان فارس حتی شهرهایی که قدمت تاریخی ندارند می‌توانند موزه داشته باشند.

سرپرست موزه‌ها و اماکن تاریخی در استان فارس در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شهرستان‌های تاریخی استان فاقد موزه هستند افزود: عدم پیگیری مسئولان شهرستان یکی از دلایل این امر است در صورتی که اگر پیگیری و علاقه‌مندی از سوی مسئولان شهر باشد، میراث فرهنگی برای این امر آمادگی دارد.

نجفی با بیان اینکه موزه‌ها درآمدی برای جذب و ترغیب سرمایه‌گذار ندارند، خاطرنشان کرد:  راه‌اندازی موزه با مشارکت مردم به علاقه افراد بازمی‌گردد مانند موزه مردم‌شناسی اوز و موزه فرش در شیراز که با علاقه صاحبان موزه راه‌اندازی شد.

وی به تخصصی شدن موزه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در گذشته موزه مکانی برای نمایش آثار عتیقه و قدیمی بود در صورتی که امروزه موزه‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود و هرگونه دست‌افزار انسان می‌تواند در قالب موزه قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین