دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

تقدیر وزیر ارشاد از مریدی به عنوان مروج فرهنگ نماز

آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جنتی وزیر ارشاد، علوی وزیر اطلاعات و با تقدیر از مریدی مدیر کل ارشاد فارس همراه بود….

آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جنتی وزیر ارشاد، علوی وزیر اطلاعات و با تقدیر از مریدی مدیر کل ارشاد فارس همراه بود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وزیر فرهنگ در آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز با اهداء لوح سپاس به مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت:   امروزه بسیاری از آسیب ها اجتماعی به خاطر دور افتادن از فرهنگ دینی و فرهنگ اقامه نماز است و در بخشی از جامعه و در حاشیه شهرها و درون شهرها و حتی کلان شهرها در کنار فعالیت های خوبی که در مساجد صورت می گیرد به دلیل فضای بازی که در جامعه وجود دارد برخی از آسیب های اجتماعی بر اخلاق و رفتار و منش ما تاثیر گذاشته است.

جنتی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی است ادامه داد: با توجه به این موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دیگر دستگاه ها و نهادها فرق دارد و برای فرهنگ سازی اقامه نماز باید با استفاده از همه ابزارهای موجود خود از جمله فیلم های سینمایی، هنرهای تجسمی، چاپ کتاب، هنرهای نمایشی و … تمام تلاش خود در این زمینه را داشته باشد.

وی گفت: استفاده از تجربیات موفق سایر کشورهای اسلامی درجهت گسترش و توسعه اقامه نماز نیز بایدبهره برد. مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور نیز باید با ارایه حتی یک تجربه موفق در این زمینه به گسترش این فریضه بپردازند.

بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این باره و با اشاره به حلول ماه رمضان به خانه تکانی، تهیه مایحتاج رمضان، بیداری در سحر، نماز اول وقت و سرگرمی‌های ماه رمضان اشاره داشت و افزود: آنچه می‌توان در مجموع از این آداب و رسوم نتیجه گرفت و از آن به عنوان کارکردهای اجتماعی ماه رمضان نام برد، شاخص هایی چون، نظم بخشی به رفتار افراد، تقویت روحیه همکاری و ایجاد زمینه‌های وحدت بخش، رفع کدورت از میان افراد از طریق مراسم آشتی کنان که توسط ریش سفیدان انجام می‌گیرد و به تحکیم اتحاد جمعی مدد می‌رساند، می باشد.

index

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد از فعالان اقامه نماز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد، که در این راستا از حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با اهداء لوح کسب مقام تقدیر و سپاس تجلیل گردید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین