پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
دبیر ستاد سنجش سلامت دانش آموزان لارستان:

آغاز طرح سنجش سلامت 2200 نوآموز بدو ورود به مدارس ابتدایی در لارستان

میلاد لارستان: دبیر ستاد سنجش سلامت دانش آموزان لارستان، گفت: در سال جاری، کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس ابتدایی در لارستان، در دو پایگاه سنجش لار و بنارویه در حال انجام است.

دبیر ستاد سنجش سلامت دانش آموزان لارستان، گفت: در سال جاری، کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس ابتدایی در لارستان، در دو پایگاه سنجش لار و بنارویه در حال انجام است.

به گزارش میلاد لارستان؛ در آئین افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس که با حضور محمد فیاض پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان برگزار شد، خلیل ژاله با اشاره به سابقه ۲۱ ساله طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور، اظهار داشت: این طرح با هدف جای دهی صحیح نوآموزان در مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن اننجام می شود، افزود: بیش از ۹۰ درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی پیدا می کنند و حدود ۱۰ درصد نوآموزان نیز، در صورت نیاز برای بررسی بیشتر به پایگاه های تخصصی معرفی می شوند.

دبیر ستاد سنجش سلامت دانش آموزان لارستان تصریح کرد: از این تعداد نیز، ۹۵ درصد اجازه ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و مابقی دانش آموزان در صورت وجود مشکلات خاص، برای تحصیل در مدارس استثنایی معرفی می شوند.

ژاله در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نوآموز در این طرح شرکت کردند و پیش بینی می شود در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز در این طرح شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نوآموزی بدون حضور در طرح سنجش امکان ثبت نام در مدارس را ندارد، ادامه داد: در این طرح حدود ۱۰ نفر از کاشناسان به عنوان عوامل اجرایی مشارکت و همکاری دارند.

دبیر ستاد سنجش سلامت دانش آموزان لارستان یادآور شد: طرح سنجش سلامت، در سال جاری برای پیش دبستانی ها نیز به صورت آزمایشی و بدون اجبار در ۱۶ شهرستان استان فارس اجرا خواهد شد.

خبرنگار: روابط عمومی معاون مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین