پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
یک پیشنهاد:

نماز عید فطر در لارستان متمرکز برگزار شود

میلاد لارستان: از مسئولین ستاد برگزاری نماز، امام جمعه محترم، هیئت امنای مساجد و مردم متدین لارستان تقاضا می شود، نماز عید فطر امسال به شکل یکجا و متمرکز برگزار شود.

میلاد لارستان: از مسئولین ستاد برگزاری نماز، امام جمعه محترم، هیئت امنای مساجد و مردم متدین لارستان تقاضا می شود، نماز عید فطر امسال به شکل یکجا و متمرکز برگزار شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ برگزار نماز عید سعید فطر در پایان یک ماه بندگی خدا در ماه مبارک رمضان، از جمله فریضه های مهم و سفارش شده است که هر ساله توسط مردم متدین و روزه دار برگزار می شود و مومنان در این روز از پیشگاه احدیت طلب یک ماه اطاعت و بندگی خود را می کنند.

نماز عید فطر در اکثر کشورهای اسلامی و شهرها و روستاهای ایران اسلامی به شکلی باشکوه، منسجم، و متمرکز برگزار می شود که این کا علاوه بر نشان دادن بُعد معنوی بالای آن باعث انسجام، وحدت و همگرایی می شود.

متأسفانه، در چند سال اخیر به دلائل مختلف از جمله کم بودن فضای برگزاری نماز، باعث شده تا نماز عید فطر تقریباً در اکثر مساجد محلات و شهرکهای شهر لار برگزار شود و این اقدام هر چند شاید به لحاظ شرعی محلی برای اشکال نداشته باشد، اما هرساله در هنگام برگزاری نماز عید سعید فطر، بطور مکرر از مردم شنیده می شود که کاش می شد نماز عید فطر در شهر لار را نیز بشکل منسجم و متمرکز برگزار کرد.

پیشنهاد این است که؛ بدلیل کمبود شدید فضا در مسجد جامع شهر لار و همچنین استقبال بالای مردم متدین لارستان از نماز عید فطر، این فریضه الهی در محلی مناسب تر و بزرگتر برگزار شود.

مثلا می توان حداقل برای استثناء مصلای با تجهیز مصلا به امکانات اولیه مثل فرش، آب، سرویس بهداشتی و غیره نماز عید فطر را در مصلا بزرگ شهر لار برگزار کرد و یا به هر دلیلی اگر امکان چنین کاری وجود نداشت، می توان با جلوگیری از عبور و مرور چند ساعته خودروها با همکاری مأمورین پر تلاش راهنمایی و رانندگی لارستان در مسیر بلوار آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره)، با فرش کردن خیابان، نماز عید فطر را به شکلی باشکوه برگزار کرد.

این موضوع به عنوان پیشنهاد مطرح شده و امید است که در آینده با ابتکار مسئولین چنین مکانی فراهم گردد. ان شاء الله

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

15 Responses to “نماز عید فطر در لارستان متمرکز برگزار شود”

  1. ناشناس گفت:

    نماز داخل مسجد جامع برگزار بشه و خیابان های اطرافش
    چون دور و بر مسجد جامع فضای خالی زیاد هست

  2. اوزی گفت:

    منظور. از. لارستان. در این. اطلاعیه. شهر. لار است. نه. لارستان.

  3. ,,,, گفت:

    این پیشنهاد اشتباه هستش چون پدربزرک و مادر بزرک هایی هستند که نمیتوانند به جاهای مختلف بروند و اگر در محله های خودشان باشد به راخت میتوانند بروند لطفا کارشناسانه بررسی شود

  4. لاری گفت:

    خیلی پیشنهاد بی جاست .تو این گرما و تابستان چطور میشه ملت رو تو فضای باز جمع کنید در حالیکه صبح لار درجه حرارتش ۳۵هستش

  5. مولایی گفت:

    این کار و این پیشنهاد رو ندید.خیلی از افراد نمیتونن بیان و نماز رو بجا بیارن .گناهش گردن خودتون هستش.بگذارید ملت خودشون تصمیم بگیرن کدوم مسجد برن .مگه قبلا اینجوری نبوده ….

  6. علی گفت:

    چرا این کار میخوایید انجام بشه کم تو گرما روزه گرفتیم که الآن میخوایید نماز عید هم تو گرما برگزار کنید .شب و روز لار چه فرقی میکنه همش گرماست .بعدشم خیلیا وسیله ندارن .من که نمیتونم بیام اونجا گناهش گردن خودتون

  7. ناشناس گفت:

    به کسی مربوط نیست هر کس تو محله ومسجد خودش نماز بخونه

  8. ناشناس گفت:

    امام جمعه محترم هم راضی نمیشه ایشون را هم تو درد سر نندازید تو برو هر جا که بخواهی نماز بخوان نظریه بی خود هم نده پیر مرد ها وپیر زنها پا ندارن

  9. ناشناس گفت:

    بفرمایید این نظریه غلط نظر یه کیست چرا معرفی نکردی

  10. 12 گفت:

    چه نظریات مزخرفی از برخی مردم نوشته شده ینی چی که یکجا نمیشه مگه خون لاریها با شهرهای دیگه چه فرقی داره یا بحث گرما که میگی خدا رحم کنه به این عقیده ها

  11. ناشناس گفت:

    تو که میتونی برو بقیه به تو مربوط نیست

  12. ناشناس گفت:

    این روزها جوونا هم بد تر از پیرمردها وپیرزنها پا ندارن بس که غذاهای شیمیائی خوردن

  13. ناشناس گفت:

    الحمدلله که منتفی شد

  14. ناشناس گفت:

    منبعد چنین پیشنهادی ندهید ان شاا…مصلی که درست شد مشکل حل می شود

  15. ناشناس گفت:

    کسی چنین پیشنهادی می دهدکه خودش هم تمام امکانات را فراهم کند نه اینکه به گردن دیگران بیندازدوخودش بدون زحمت شرکت کند ونماز بخواند افرین بر افرادی که چنین پیشنهاد غلطی را قبول نکردند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین