جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

انعقاد قرارداد مرکز رشد دانشگاه آزاد لارستان با سه شرکت علمی تحقیقاتی

میلاد لارستان: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان از انعقاد قرارداد علمی تحقیقاتی مرکز رشد این دانشگاه با سه شرکت خبر داد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان از انعقاد قرارداد علمی تحقیقاتی مرکز رشد این دانشگاه با سه شرکت خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ مهدی مهدیزاده رستم، در جلسه شورای فن آوری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی لارستان اظهار داشت: لازمه حضور در فعالیت ها تحقیقاتی و گفتمان علمی در سطح کلان توجه به مقوله پژوهش و شرکت های دانش بنیان است و اصولا پژوهش محوری و توجه به شرکت های فوق یعنی تبدیل علم به ثروت که باید مورد توجه مدیران ارشد واقع شود.

وی ادامه داد: امروز نگاه گذشته به دانشگاه که صرفا توجه به تدریس علوم بود تغییر یافته است و استادان ما می بایست با کاربردی ساختن سطوح مختلف علوم، توجه به امر تحقیق، شرکت های دانش بنیان و فعال کردن اتاق های فکری پژوهشگران، راه ارتباط علوم با صنعت را میسر سازند تا بتوان در سایه تحقیقات علمی پژوهشی روند تبدیل علم را تسریع کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اضافه کرد: در یک سال گذشته حرکت به سمت پژوهش محوری در این دانشگاه صورت گرفته است و امروز با انتصاب دکتر فارسی به عنوان معاون پژوهشی و فناوری این واحد دانشگاهی تحول و پیشرفت در این حوزه مشاهده می شود.

مهدی زاده مسئولیت اعضای هیئت علمی را مهم دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت کاربردی کردن علوم و ارتباط دانشگاه با صنعت را در دستور کار خود قراردهیم.

در این نشست معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ضمن ارائه گزارشی از فعایت های صورت گرفته، گفت: محل استقرار مرکز رشد در دانشگاه مشخص شده است و سایت مرکز رشد به زودی راه اندازی می شود.

دکتر سیرویس فارسی اظهار داشت: شورای فن آوری مرکز رشد نیز فعالیت خود را آغاز کرده و جلسات آن و بروندادهای نشست ها در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با سه شرکت، قراردادهای علمی تحقیقاتی به امضا رسیده و مراحل اداری آن در حال انجام است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان توجه استادان واحد به امر تحقیق و توسعه علمی را خوب ارزیابی کرد و افزود: با جلساتی که در این موارد گرفته شده است آینده ای روشن و پویایی خاصی در فعالیت های علمی تحقیقاتی در دانشگاه برنامه ریزی شده که نتایج و ثمره آن به زودی به اطلاع جامعه دانشگاهی خواهد رسید.

فارسی گفت: بزودی خدمات آزمایشگاهی و برگزاری جلسات آموزشی ویژه مدیران ادارات شهرستان لارستان برگزار می شود.

خبرنگار: ایرنا

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین